Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada kauppalasku mahdollisimman alas?

Vierailija
23.09.2022 |

Mitä tuotteita kannattaa ostaa mistäkin kaupasta, mitä tilata netistä jne?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin ostoskori on n. 4e halvempi kuin vastaava alepan. Suomalaisia tuotteita tulee koko ajan lisää. Senteistä ne eurot syntyy.  Lisäksi pidän aina paastopäivän kerran viikossa. Siis en syö juuri mitään, se kertaa neljällä ja tulee jo kummasti säästöön. Ei joka päivä tarvi syödä niin paljoa. Leipää, hedelmää ja karkkia mitä aina kaapissa. Pärjää.

Vierailija
42/68 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosi enemmän tarjouksia ja tee niiden perusteella ruokaa, äläkä etukäteen lyö ruokalistaa lukkoon.

Nyt on varsinkin peruna ja porkkana halpaa, joten suositaan niitä eri variaatioina. Minä hain tänään kaupasta tarjouksesta perunoita (0,49 e/kg), sipulia eurolla, tomaattimurskaa, porkkanoita ja kotimaisia tomaatteja hävikkihyllystä eurolla ison rasian, jääkaapissa oli nakkipaketti. Tein ison tomaattisen nakkikeiton ja tuota syödään meidän perheessä pari päivää. Ei ole kallis hinta ateriaa kohti. Seuraavaa ateriaa varten löysin tarjouksesta jauhelihaa, niin tehdään tomaattista jauhelihakastiketta ja perunoita seuraavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat vaikka vähän vähemmän ruokaa? Laihdut samalla?

Vierailija
44/68 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
45/68 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suosiolla jättänyt jotkut ruoat pois kauppalistalta, kun hinta on noussut liian korkeaksi. Syön halvempia ruokia ja etsin tarjoustuotteita. Kilohintaa katson eniten. Syön monipuolisesti ja suosin kausituotteita.

Vierailija
46/68 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakulut alkoivat ottaa niin päähän, että muutin tottumuksiani radikaalisti. En osta enää lihaa ja juustoja muulloin kuin jouluna kinkun ja ehkä pari kertaa vuodessa juhliin. Olen jo pitkän aikaa siirtynyt kasvispainotteiseen ruokaan ja hinta oli minulle se viimeinen niitti ja kannustin kasvisruokavalioon. Syön maitotuotteita, munia ja Oddly good -viipaleita, joista saan riittävästi proteiinia. Ruokalaskuni putosi 25 % ja voin muutenkin paremmin. Ostin ennen paljon Lidlistä, mutta sielöä on kovasti nostettu hintoja. Monien tarvitsemieni tuotteiden hinnat ovat nykyään edullisemmat Prismassa.

Vierailija
47/68 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käy joka viikonloppu herkku-S-marketissa. Liikaa houkutuksia. Et vaan käy ja syöt jämiä.

Vierailija
48/68 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee Prismasta boonuksia 400-600 euroa vuodessa ja ne menevät ruokaan niin ettei niitä mihinkään muuhun säästellä. Jotenka keskittäminen kannattaa meille. Asutaan omakotitalossa jotenka Prisman valikoimat ovat riittävän suuret kodinkoneineen kun taas muiden kauppojen valikoimat eivät riitä meidän tarpeisiimme. Saamme samasta kaupasta melkein ihan kaikki ja Tokmannilta ostan jos hinta erot ovat suuret joissain taloustavarassa. Olen hinta tietoinen ja seuraan tarjouslehdistä hintoja. 

Bensoista, silmälaseista, Puutarhan lannoitteista ja välineistä, kodin koneista ja vakuutusmaksuista saadaan boonuksia sekä harrastus välineistä. 

Jos on vähäiset sinkun menot niin ei se keskittäminen kannata vaan joku liiteri on parempi kauppa ja juosta tarjousten perässä mistä halvimmalla saa. 

Vierailija
49/68 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöillä ostan kameran kirjoitti:

Ruokakulut alkoivat ottaa niin päähän, että muutin tottumuksiani radikaalisti. En osta enää lihaa ja juustoja muulloin kuin jouluna kinkun ja ehkä pari kertaa vuodessa juhliin. Olen jo pitkän aikaa siirtynyt kasvispainotteiseen ruokaan ja hinta oli minulle se viimeinen niitti ja kannustin kasvisruokavalioon. Syön maitotuotteita, munia ja Oddly good -viipaleita, joista saan riittävästi proteiinia. Ruokalaskuni putosi 25 % ja voin muutenkin paremmin. Ostin ennen paljon Lidlistä, mutta sielöä on kovasti nostettu hintoja. Monien tarvitsemieni tuotteiden hinnat ovat nykyään edullisemmat Prismassa.

Kasvisruokahan jollei syö halvimpia juureksia niin se vasta järkyttävän kallista onkin kun katsoo kilohintoja. 

Minä katson kilohintoja ja sellainen kympin kilohinta on kohtuullinen. Mutta jos menee yli, n. 15e/kg niin harkitaan ja jos menee kahteen kymppiin ja ylitse niin ne jää hyllyyn. 

Vierailija
50/68 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vähemmän, halvempaa, harvemmin. Syö vähemmän, kuluta vähemmän, korjaa vanhaa, säästä uutta (joo, puhuttiin ruokalaskusta, mutta aika moni laskee ruokakuluihin kaiken, mitä ostaa ruokakaupasta eli vesspaperit, taloustavarat jne).

Vierailija
51/68 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gör dina uppköp i något annat land.

Vierailija
52/68 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästöillä ostan kameran kirjoitti:

Kasvisruokahan jollei syö halvimpia juureksia niin se vasta järkyttävän kallista onkin kun katsoo kilohintoja. 

Minä katson kilohintoja ja sellainen kympin kilohinta on kohtuullinen. Mutta jos menee yli, n. 15e/kg niin harkitaan ja jos menee kahteen kymppiin ja ylitse niin ne jää hyllyyn. 

Kympin kilohinta kohtuullinen?

Edullisin eläinperäisen valkuaisen lähde on edelleen kananmunat. Maitotuotteissa punalaputetut maidot on vielä siedettävän hintaisia, mutta kermajuuston seitsemän euron kilohinta alkaa olla kipurajalla.

Kasvisperäistä proteiinia saa edullisemmin. Papuja, linssejä, kikherneitä, härkäpapua ja hernettä (no herneen kilohinta on ollut jo pitkään yli neljän euron, kun saatavilla on vain luomua tai ulkomaista). Soijarouhetta saa edullisesti.

Kasviksista ostoslistalla ovat alle kahden euron kilohinnan tuotteet, perunat, porkkanat, sipulit ovat omasta takaa jouluun asti ainakin. Eli kaali, punajuuri, lanttu jne. Banaanit, omenat, kurpitsaa saa 1,49€/kg.

Lähes kaiken ruuan teen itse, osittain allergioiden/intoleranssien takia. Mahdollisimman paljon kasvatan itse, mutta pitäisi olla paremmat säilytysmahdollisuudet. Sama vika luonnonantimissa, pitäisi olla useampi pakastin, oma tuuli/aurinkovoimala ja jättimäinen maakellari...

Vierailija
53/68 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaa todella vain sitä, mitä ehdottomasti tarvitsee. Luontokin kiittää.

Juuri näin. Jos ruokahävikki on vaikka 5 % , niin helpoin säästöhän tulee siitä. Ja voimyös miettiä, voisinko yksinkertaisesti syödä vähemmän ja laihduttaa. Syödä terveellisemmin: jåkotimaisia juureksia. Paljon kasviksia,

On helppo ostaa jotain einesannoksia, mutta ei ne halvaksi tule. Eivätkä ole terveellisiä.

Ihmettelen kun jotkut ostavat jotain puurojakin valmiina. Riisipuuroannos

Vierailija
54/68 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaapissa oli tänään vain valo, koska palasimme muutaman viikon matkalta. Ostin siis kaupasta ruokatarvikkeet, joilla pärjätään yli viikonlopun: 158€. Ylimääräistä siinä oli pussillinen wasabi-pähkinöitä ja muutama saunaolut.

Vierailija
55/68 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppalaskun saat alas polkemalla sen maanrakoon.

Jos se ei riitä, vedä vessanpöntöstä viemäriin.

Vierailija
56/68 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP ja pääministeriys?

Vierailija
57/68 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkaapissa oli tänään vain valo, koska palasimme muutaman viikon matkalta. Ostin siis kaupasta ruokatarvikkeet, joilla pärjätään yli viikonlopun: 158€. Ylimääräistä siinä oli pussillinen wasabi-pähkinöitä ja muutama saunaolut.

Muutama saunaolut 🤣

Eli käytit ruokaan about parikymppiä 😉

Vierailija
58/68 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut syödä vähähiilihydraattisesti. Ostan kasviksia, lihoja, munia, jonkin verran maitotuotteita, kahvia, mausteita. Enpä juuri muuta. Hirveästi rahaa mennyt aikaisemmin leipiin, leivonnaisiin, jogurtteihin ym.

Asun yksin, joten voin vapaasti tätä dieettia toteuttaa.

Vierailija
59/68 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ravintolassa syömässä, kengät ostan ensi keväänä, vaatteita 2026.

Vierailija
60/68 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Tee selkeä ruokalista viikoksi

-Tee kauppalista

-Katso kilohintoja

-Vältä heräteostoksia

-Vältä eineksiä ja puolivalmisteita