Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esihenkilö ei pidä minusta

Vierailija
22.09.2022 |

En tiedä mitä olen tehnyt vai olenko jollain tapaa vääränlainen. Hän välttelee seuraani, kokouksessa puhuessani katsoo halveksuvasti (en kuvittele) ja kun puhun suoraan hänelle,on hänen vaikeaa peitellä inhoaan. Joskus hän on puhunut myös töykeästi minulle. Minulla ei yleensä ikinä ole tällaisia kokemuksia, joten en usko kuvittelevani. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Ja mitä sille voi edes tehdä? Esihenkilöni on 60+ nainen ja minä 30+.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tuo on niin selvää, että epäilen kyllä muidenkin sen huomanneen. Ap

Vierailija
2/24 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaa johtuu tuosta kun käytä termiä esihenkilö. Kokeileppa jotain muuta, äläkä tuo etuoikeuksiasi esille noin voimakkaasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esihenkilö ei ole hyvä johtaja jos käyttäytyy kuten mainitsit. Näitä riittää.

Vierailija
4/24 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa entiseltä esimieheltäni, joka oli nainen. Päässä vikaa. Lähdin pois.

Vierailija
5/24 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen puhunut kokouksessa, hän katsoo hymyillen kuin vähä-älyistä. Ja useimmissa kokouksissa välttelee lainkaan katsomasta minuun. Vaikka olemme molemmat toimistolla, hän lähettää mieluummin viestejä kuin tulee puhumaan. Ja ylipäätään ei puhu ikinä mitään "muuten vain". Kun puhun hänelle, niin jotenkin todella vahvasti aistii ettei hän pidä minusta. Kurjaa. Ap

Vierailija
6/24 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on, hakeuduin toiselle osastolle työkiertoon ja hänen vastustuksestaan huolimatta pääsin pois.

Muut osaston naiset eivät puuttuneet asiaan mitenkään.

Vierailija
7/24 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kokemusta.

Tilanne ei millään parantunut, vaikka tein parhaani.

Vaihdoin työpaikkaa. Suosittelen.

Vierailija
8/24 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esiolento

Vierailija
9/24 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä että naiset nousevat johtoon

Vierailija
10/24 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kutsun mun kaljupäistä esimiestä esinahaksi mutta jostain syystä se ei tykkää minusta.

Vierailija
11/24 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaa johtuu tuosta kun käytä termiä esihenkilö. Kokeileppa jotain muuta, äläkä tuo etuoikeuksiasi esille noin voimakkaasti. 

Sinä tu-pa kiinni. 

Vierailija
12/24 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni samanlainen kokemus. Lähiesimies on pakotetun kohtelias, mutta ei puhu kuin pakolliset asiat. Aistin vahvasti, että ei pidä minusta. En kyllä pidä itsekään hänestä. Erittäin vaivaantunutta kanssakäymistä. Onneksi työni on määrä- aikainen.

Vierailija
13/24 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein esimies tuolla käytöksellään ilmaisee oman kyvyttömyytensä kun käytös on noin ala-arvoista.

Hän tuntee olonsa uhatuksi koska

Aika on ajanut ohi hänestä ajat sitten.

Vierailija
14/24 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä minä hänestä.

Vierailija
15/24 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä sana.

Vierailija
16/24 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esiolento

Esiorganismi

Vierailija
17/24 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla mahdollisuutta keskustella suoraan esimiehesi kanssa?

Onko teillä yrityksessä palautekanava, jossa asian voisi nostaa esille nimettömänä?

Tarvittaessa voit ottaa asian esille myös hänen esimiehensä kanssa.

Sitten toki, jos sinulla on halua lähteä muualle töihin niin vaihda työpaikkaa.

Vierailija
18/24 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa entiseltä esimieheltäni, joka oli nainen. Päässä vikaa. Lähdin pois.

Vai sinulla vaikeuksia suhtautua naiseen esimiehenä? Sekään ei ole harvinaista

Vierailija
19/24 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kun oli tuollainen esimies tein valituksen suoraan hänen pomolleen.

Sanoin jos toi ei kohta lopu, otan loparit.

Se teki tehtävänsä : sain olla rauhassa

Vähän aikaa tästä moni sanoi itsensä irti kiitos tämän ns esimiehen .

Hän sai sitten lopuksi monoa.

Happy end

Vierailija
20/24 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsee jonkun, jolle purkaa omaa pahaa oloaan. Saattaa olla myös narsistisia piirteitä tai sitten vaan lapsellinen. Mun pomo (keski-ikäinen heteromies) on tällainen; tarvitsee aina jonkun, joka on se silmätikku eli jota syyttää omistakin virheistään ja tekee just tuollaista että mulkoilee kokouksissa ja valittaa ihan kaikesta ja jos ei oo aihetta, niin keksii aihetta. Kertoo, miten kuulema minusta valitetaan ja kukaan ei pidä minusta jne. Minä ollut siis nyt pitkään se silmätikku, mua ennen oli kollega, joka lähtikin sitten pois (josta ko. Esimies puhui mm. Mulle paskaa). ja kyllä, omat tiimikaveritkin kysyneet, että miksi esimies kohtelee mua noin, että kokeeko mut uhaksi, koska olen pätevä, vaikka en edes halua ylennyksiä ja olen tämän myös esimiehelleni sanonut. Eli asia ei vaan ole mun päässä, koska muutkin ovat huomanneet. Lisäksi haluaa, että hänelle tullaan puhumaan paskaa muista. Antoi viimeksi huonot arviot, koska minulla ei ole kuulema alaistaitoja, koska en juorua muista hänelle?! Sanoin, että kokisin moisen käytöksen hyvin asiattomaksi, enkä aio toimia niin vastaisuudessakaan. Kaikki arviot koskeneet tällaisia ihme asioita eikä sitä, miten työni varsinaisesti teen. Tuntuu kuin työskentelisin kiukuttelevan lapsen tai teini-ikäisen tytön kanssa. Olen ratkaissut asian pitämällä etäisyyttä ja puhun vain asiallisista asioista ja haen uutta duunia.. Harmi, että tyyppi on hyvä esiintymään ja puhumaan eli häntä pidetään johdon silmissä hyvänä tyyppinä ja johtajana, vaikka osaamista ei ole substanssista eikä johtamisesta.