Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ongelma nykytaloissa: Ei kahta allasta keittiössä

Vierailija
22.09.2022 |

Kaikissa tiskikone ja desilitran allas vesihanan alla. Ihan sairasta!!! Tarvitsen kaksi isoa allasta!!!

Kommentit (221)

Vierailija
101/221 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ensimmäises kodis oli kahden ison altaan tiskipöytä. Seuraavas kodis oli yhden ja puolikkaan altaan tiskipöytä. Nykyises yksi pieni tiskiallas. Koko ajan menty huonompaan. Huoh. Kyl kahden altaan tiskipöytä oli paras!

Miksi ei vain yksi riittävän iso. Meillä oli ennen 60cm kaapin päällä ne kaksi ehkä 30x40 allasta ja sitten se jäätävän epäkäytännöllinen iso teräksinen tiskipöytä vieressä, nyt on 60cm laatikoston päällä yksi niin iso allas että mahtuu uuninpellit ja paistinpannut kokonaan, on ollut todella paljon parempi ja käytännöllisempi kuin ennen ne kaksi isohkoa, mutta kuitenkin vähän liian pientä allasta. Tiskialtaaseen pitää mahtua uuninpellit, paistinpannu kahvoineen, grillin ritilät ja parilat.

Kun se iso allas on kodinhoitohuoneessa, niin keittiössä on kätevintä ne kaksi (joissa kyllä mahtuu paistinpannun pesemään aivan mainiosti).

Pellit meillä pestään tiskikoneessa, samoin grilliritilät.

Isossa altaassa lähinnä ämpärit ja vastaavat.

Me ei edes otettu kodinhoitohuoneeseen allasta, pari vuotta sitten rakennettiin, se oli melkein ensimmäisiä asioita kun valmistalopakettia alettiin muokkaamaan että kodinhoitohuoneesta allas pois, mitä ihmettä sillä tehdään? Tasojahan siellä tarvitaan ja myös nimenomaan siksikin pois että kun keittiössä on yksi se tarpeeksi iso allas niin ei muita tarvita.

Voimme siis todeta, että tarpeita on erilaisia. Minusta on kivempi pestä vaikka multainen ämpäri tai huuhtaista koiran kuraiset valjaat tai vaikka kumpparit heti takaoven luona kodinhoitohuoneessa eikä kuskata niitä keittiöön asti ruuanlaittotiloihin.

No onhan se nyt suihku sitä varten ja kylpyhuoneessa allas käsienpesua varten. Vaikka on koira ja kolme pientä lasta kuraisine vaatteineen niin ei kyllä ole koskaan kaivannut että pitäisi olla erikseen kodinhoitohuoneessa allas jotakin varten, kuitenkin se kylpyhuoneenkin allas ja suihku ovat muutaman metrin päässä siitä ovelta.

Kylpyhuoneen allas ja suihku ovat ihmisten pesua varten. Ei kylpyhuoneessa tee mieli pestä mitään kovin törtteistä.

No missä sä peset vaikka sen yltäpäätä kuraisen koiran? Kyllähän se suihkuun viedään heti suoraan, tai jo pelkät tassut. Samalla tavalla ne kurat menevät sieltä viemärin kautta kuin ihmistenkin kurat, eikö se ole aika työlästäkin alkaa jossain altaassa pesemään jotain kurakamppeita? Suihkussa enimmät ja koneeseen.

Pienehkön koirankin voi pestä siinä isossa altaassa paljon ergonomisemmin ja mukavammin kuin suihkussa kyyristellen ja itsekin kastuen.

Vierailija
102/221 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ostimme tämän talon ja suunniteltiin keittiöremppaa keittiöfirman edustajan kanssa, niin meille oli ehdottoman tärkeää, että tulee kaksi kunnollista allasta. On kyllä ollut tarpeen meille vaikka onkin tiskikone. Kaikkea kun ei kuitenkaan voi pestä tiskikoneessa.

Mutta mitä ne ovat joihin tarvitaan kahta allasta? Paistinpannut, uunivuoat jne. Käsittämättömän uusavuton jos ei niitä yhdessä altaassa saa pestyä, mihin niiden pesussa edes tarvii kahta allasta? Eihän siinä tarvi kuin hanan josta tilkka vettä pannulle ja altaan minkä päällä huuhtasta.

Oho, nyt nimitellään perinteisestä tiskipöydästä pitäviä uusavuttomiksi. Mahdatko tietää, mitä se sana tarkoittaa?

Eihän nimitellä, vaan heitä jotka tarvitsevat kaksi allasta pestäkseen vaikka paistinpannun. Eihän siinä tarvita esim siihen yhteenkään altaaseen vettä ollenkaan, siihen pannulle vain ja huuhtelu hanan alla ja tarvittaessa ei se haittaa mitään vaikka siinä olisi samaan aikaan perunoiden kuorinta kesken, kyllä ne kuoret siellä altaassa pysyvät vaikka siinä yläpuolella pannun pesee ja huuhtaisee, pohjassa on kuitenkin sihti.

Edelleenkään en ole uusavuton vaikka mua sellaiseksi haukuitkin. Missään en kirjoittanut, että tarvitsen kaksi allasta paistinpannun pesemiseen. Olet kyllä huvittava kun kovasti ärsyynnyt, että kaikki ei halua samaa kuin sä. Etkä kyllä edes tiedä mikä on uusavuton ja keksit ihan omiasi toisista ihmisistä.

ME halusimme kaksi allasta ja MEILLÄ ne on tarpeen. Ei pitäisi kutittaa kenenkään persustaa. Meillä ei aina ehditä tyhjätä tiskikonetta, joten hui kauhistus sitten laitetaan toiseen altaaseen likaiset astiat. Silti on vielä se toinen missä voi pestä sitten vaikka sen hiton paistinpannun, kuoria juurekset jne. 

Kovasti kiihdyt kun koitin kysyä että mihin se on tarpeen? Ei se kenenkään persusta kutita, eikä vähempää voisi ärsyttää, mutta huvittavaa kun toiset eivät pärjää yhdellä altaalla ja toiset taas eivät keksi mitään käyttöä toiselle altaalle. Luulen kuitenkin että hyvin samoja asioita siellä talouksissa tehdään. Onko se vain että toiset eivät hyväksy sitä että samassa altaassa esim tiskataan ja kuoritaan perunoita samaan aikaan. Tai jos se kiisselikattila nyt sattuu olemaan jäähtymässä, niin sen kyllä voi nostaa sieltä poiskin hetkeksi, ei meillä ainakaan kiisseliä niin usein syödä että se olisi yhdellä altaalla elämän loppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/221 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on nykyään keittiössä yksi iso allas, jonka takana on pieni valutusallas. Tosi kätevä, en enää huolisi kahta allasta tilalle! Kivitaso vielä ympärillä niin vanhanhanaikaista tiskiallastasoa kahdella altaalla en jaksaisi enää katsella. Altaassa on lisäonsana ostetut siiviläosa ja leikkuulauta pääosan aikaa peittämässä osan altaasta, se näyttää minusta mukavammalle. Isossa altaassa saa kaiken pestyä paistinpannuista uunipelteihin, pääosa astioista kuitenkin pestään koneessa. Melkein kaikki ruuat tehdään alusta alkaen itse, enkä perunoiden pesua lukuun ottamatta juuri allasta tarvi. Välillä kuorin perunat tai juurekset altaan lisäosana olevaan siiviläosaan, välillä suoraan kompostiastiaan. Kodinhoitohuoneessa sitten on erikseen isohko allas, jossa voi tehdä pyykkihuoltoa ja likaisemmat hommat. En kyllä haluaisi enää käsinpestyjä astioita, jotka "huuhdellaan" seisovassa vedessä ja sisältää lopulta huomattavan määrän pesuainetta. Mutta jokainen tietysti tekee keittiön itselleen sopivaksi, oli niitä altaita sitten yksi tai viisi.

Minä huuhtelen juoksevan veden ja käytän suihkuosaa. Mitä jäämiä luulet konetiskiaineesta jäävän astioihin?

Konetiskiaine "syö" astianpintaa ja siihen jää konetiskiaineen jäämiä.

-eri

Vierailija
104/221 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi pyöreä tiskiallas,se riittää kun on tiskikone.

Vierailija
105/221 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ensimmäises kodis oli kahden ison altaan tiskipöytä. Seuraavas kodis oli yhden ja puolikkaan altaan tiskipöytä. Nykyises yksi pieni tiskiallas. Koko ajan menty huonompaan. Huoh. Kyl kahden altaan tiskipöytä oli paras!

Miksi ei vain yksi riittävän iso. Meillä oli ennen 60cm kaapin päällä ne kaksi ehkä 30x40 allasta ja sitten se jäätävän epäkäytännöllinen iso teräksinen tiskipöytä vieressä, nyt on 60cm laatikoston päällä yksi niin iso allas että mahtuu uuninpellit ja paistinpannut kokonaan, on ollut todella paljon parempi ja käytännöllisempi kuin ennen ne kaksi isohkoa, mutta kuitenkin vähän liian pientä allasta. Tiskialtaaseen pitää mahtua uuninpellit, paistinpannu kahvoineen, grillin ritilät ja parilat.

Kun se iso allas on kodinhoitohuoneessa, niin keittiössä on kätevintä ne kaksi (joissa kyllä mahtuu paistinpannun pesemään aivan mainiosti).

Me ei edes otettu kodinhoitohuoneeseen allasta, pari vuotta sitten rakennettiin, se oli melkein ensimmäisiä asioita kun valmistalopakettia alettiin muokkaamaan että kodinhoitohuoneesta allas pois, mitä ihmettä sillä tehdään? Tasojahan siellä tarvitaan ja myös nimenomaan siksikin pois että kun keittiössä on yksi se tarpeeksi iso allas niin ei muita tarvita.

Voimme siis todeta, että tarpeita on erilaisia. Minusta on kivempi pestä vaikka multainen ämpäri tai huuhtaista koiran kuraiset valjaat tai vaikka kumpparit heti takaoven luona kodinhoitohuoneessa eikä kuskata niitä keittiöön asti ruuanlaittotiloihin.

No onhan se nyt suihku sitä varten ja kylpyhuoneessa allas käsienpesua varten. Vaikka on koira ja kolme pientä lasta kuraisine vaatteineen niin ei kyllä ole koskaan kaivannut että pitäisi olla erikseen kodinhoitohuoneessa allas jotakin varten, kuitenkin se kylpyhuoneenkin allas ja suihku ovat muutaman metrin päässä siitä ovelta.

Kylpyhuoneen allas ja suihku ovat ihmisten pesua varten. Ei kylpyhuoneessa tee mieli pestä mitään kovin törtteistä.

No missä sä peset vaikka sen yltäpäätä kuraisen koiran? Kyllähän se suihkuun viedään heti suoraan, tai jo pelkät tassut. Samalla tavalla ne kurat menevät sieltä viemärin kautta kuin ihmistenkin kurat, eikö se ole aika työlästäkin alkaa jossain altaassa pesemään jotain kurakamppeita? Suihkussa enimmät ja koneeseen.

Kuraeteisessä.

Sellaistakaan me ei otettu. Senhän pitäisi olla iso ennenkuin siellä pystyy jotain pesemään ja sitten on märkä se eteisen lattia.

Vierailija
106/221 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ostimme tämän talon ja suunniteltiin keittiöremppaa keittiöfirman edustajan kanssa, niin meille oli ehdottoman tärkeää, että tulee kaksi kunnollista allasta. On kyllä ollut tarpeen meille vaikka onkin tiskikone. Kaikkea kun ei kuitenkaan voi pestä tiskikoneessa.

Mutta mitä ne ovat joihin tarvitaan kahta allasta? Paistinpannut, uunivuoat jne. Käsittämättömän uusavuton jos ei niitä yhdessä altaassa saa pestyä, mihin niiden pesussa edes tarvii kahta allasta? Eihän siinä tarvi kuin hanan josta tilkka vettä pannulle ja altaan minkä päällä huuhtasta.

Oho, nyt nimitellään perinteisestä tiskipöydästä pitäviä uusavuttomiksi. Mahdatko tietää, mitä se sana tarkoittaa?

Eihän nimitellä, vaan heitä jotka tarvitsevat kaksi allasta pestäkseen vaikka paistinpannun. Eihän siinä tarvita esim siihen yhteenkään altaaseen vettä ollenkaan, siihen pannulle vain ja huuhtelu hanan alla ja tarvittaessa ei se haittaa mitään vaikka siinä olisi samaan aikaan perunoiden kuorinta kesken, kyllä ne kuoret siellä altaassa pysyvät vaikka siinä yläpuolella pannun pesee ja huuhtaisee, pohjassa on kuitenkin sihti.

Edelleenkään en ole uusavuton vaikka mua sellaiseksi haukuitkin. Missään en kirjoittanut, että tarvitsen kaksi allasta paistinpannun pesemiseen. Olet kyllä huvittava kun kovasti ärsyynnyt, että kaikki ei halua samaa kuin sä. Etkä kyllä edes tiedä mikä on uusavuton ja keksit ihan omiasi toisista ihmisistä.

ME halusimme kaksi allasta ja MEILLÄ ne on tarpeen. Ei pitäisi kutittaa kenenkään persustaa. Meillä ei aina ehditä tyhjätä tiskikonetta, joten hui kauhistus sitten laitetaan toiseen altaaseen likaiset astiat. Silti on vielä se toinen missä voi pestä sitten vaikka sen hiton paistinpannun, kuoria juurekset jne. 

Kovasti kiihdyt kun koitin kysyä että mihin se on tarpeen? Ei se kenenkään persusta kutita, eikä vähempää voisi ärsyttää, mutta huvittavaa kun toiset eivät pärjää yhdellä altaalla ja toiset taas eivät keksi mitään käyttöä toiselle altaalle. Luulen kuitenkin että hyvin samoja asioita siellä talouksissa tehdään. Onko se vain että toiset eivät hyväksy sitä että samassa altaassa esim tiskataan ja kuoritaan perunoita samaan aikaan. Tai jos se kiisselikattila nyt sattuu olemaan jäähtymässä, niin sen kyllä voi nostaa sieltä poiskin hetkeksi, ei meillä ainakaan kiisseliä niin usein syödä että se olisi yhdellä altaalla elämän loppu.

Eikö tässä ketjussa ole tullut jo aika monta esimerkkiä, mihin ne on tarpeen?

Itse en ymmärrä, miksi on tavoiteltavaa pärjätä yhdellä, jos kokee että kätevämpää on kahdella.

Vierailija
107/221 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just. Tarviit varmaan 4 levyäkin?

Ketä tarkoitat? Minä ainakin tarvitsen. Etkö itse tarvitse?

En ole tuo edellinen, mutta minä en ainakaan tarvitse neljää, vaikka sellainen systeemi keittiössäni onkin. En oikeastaan tarvitsi edes kahta. En ole kuin pari kertaa elämäni aikana käyttänyt kahta levyä yhtä aikaa. 

Harkitsin kahden levyn liettä kun tein keittiörempan, mutta ajattelin, että minun jälkeeni tähän kuitenkin varmasti muuttaa perhe, joka haluaa perinteiset neljä levyä. Eikä se kallimpaakaan ollut, melkein päin vastoin. 

Olisin kuitenkin ottanut kaksi allasta, jos keittiöön olisi järkevällä tavalla mahtunut, mutta kun ei, niin nyt on vain yksi keskikokoinen allas. 

Ehdotukset muovisen pesualtaan käytöstä ovat ihan hassuja. Eihän sellainen ole ollenkaan ergonomisella korkeudella. 

Aika vaikea olisi tulla toimeen yhdellä levyllä.

Johan tavallista ateriaakin tehdessä voi tarvita monta levyä, saati jos tekee jotain juhla-ateriaa kuten vaikka jouluna.

Juu, ymmärrän hyvin, että useimmat tarvitsevat, vaikka itse en. Siksi laitoin kiltisti kotiini neljän levyn lieden, vaikka mistäpä tiedän, vaikka seuraavat asukkaat purkaisivat keittiöni saman tien.

Minä teen harvoin kahta ruokalajia yhtä aikaa. Jos teen, niin sitten peräkkäin. Se riittää minulle ihan hyvin. Useimmiten tilanne on, että otan jääkaapista aterian muut osat, jotka vain lämmitän mikrossa, esim. edellisenä päivänä keitetyt perunat, tai lihan/kalan. Sen lisäksi teen uunissa tai levyllä vain yhden aterian osan. 

Vierailija
108/221 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuraeteisessä.

Sellaistakaan me ei otettu. Senhän pitäisi olla iso ennenkuin siellä pystyy jotain pesemään ja sitten on märkä se eteisen lattia.

Sehän voi sijaita myös takaoven yhteydessä, siellä missä on kodinhoitohuonekin, esimerkiksi. Ei kastu eteisen lattia.

Vierailija
109/221 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä haluaisi enää käsinpestyjä astioita, jotka "huuhdellaan" seisovassa vedessä ja sisältää lopulta huomattavan määrän pesuainetta.

Veden voi vaihtaa ja huuhdella useampaan kertaan. Näinhän tehdään jos pestään vaatteita käsin.

Vierailija
110/221 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähämäki suosittaa välttämään erityisesti liimapuristettuja pesuaineita eli kovia tabletteja. Syy on se, että ne eivät aina sula kokonaan, varsinkin jos käyttää pikaohjelmia.

– Koneen pohjalle jää aina pieni määrä pesuainetta ja sehän tarkoittaa sitä, että astioihin jää pesuainetta, joka ei ole turvallista.

Vierailija
111/221 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo edellinen, mutta minä en ainakaan tarvitse neljää, vaikka sellainen systeemi keittiössäni onkin. En oikeastaan tarvitsi edes kahta. En ole kuin pari kertaa elämäni aikana käyttänyt kahta levyä yhtä aikaa. 

Harkitsin kahden levyn liettä kun tein keittiörempan, mutta ajattelin, että minun jälkeeni tähän kuitenkin varmasti muuttaa perhe, joka haluaa perinteiset neljä levyä. Eikä se kallimpaakaan ollut, melkein päin vastoin. 

Olisin kuitenkin ottanut kaksi allasta, jos keittiöön olisi järkevällä tavalla mahtunut, mutta kun ei, niin nyt on vain yksi keskikokoinen allas. 

Ehdotukset muovisen pesualtaan käytöstä ovat ihan hassuja. Eihän sellainen ole ollenkaan ergonomisella korkeudella. 

Johan tavallista ateriaakin tehdessä voi tarvita monta levyä, saati jos tekee jotain juhla-ateriaa kuten vaikka jouluna.

Juu, ymmärrän hyvin, että useimmat tarvitsevat, vaikka itse en. Siksi laitoin kiltisti kotiini neljän levyn lieden, vaikka mistäpä tiedän, vaikka seuraavat asukkaat purkaisivat keittiöni saman tien.

Minä teen harvoin kahta ruokalajia yhtä aikaa. Jos teen, niin sitten peräkkäin. Se riittää minulle ihan hyvin. Useimmiten tilanne on, että otan jääkaapista aterian muut osat, jotka vain lämmitän mikrossa, esim. edellisenä päivänä keitetyt perunat, tai lihan/kalan. Sen lisäksi teen uunissa tai levyllä vain yhden aterian osan. 

Jaa no meillä tehdään samaan aikaan ruokalajit, jotta ne saadaan lautasellekin yhtä aikaa ja lämpiminä. Esimerkiksi yhdellä levyllä kiehuu perunat, toisella paistetaan kalaa, kolmannella tehdään kastike ja neljännellä valmistuu kasviksia lisukkeeksi.

Mielestäni aika normaalia.

Vierailija
112/221 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen kahta allasta jo siivotessakin, saati ruuanlaitossa.

Vierailija
113/221 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs tiskaat astiat, jos toinen allas on täynnä likaisia astioita ja toista ei ole?? Tai missä huuhtelet, jos toisessa on pesuvesi etkä huuhtele juoksevalla vedellä.

Vierailija
114/221 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin käyttämäsi konetiskiaineet ovat korkean pH-arvonsa takia usein syövyttäviä tai ärsyttäviä kemikaaleja. Useat niistä sisältävät myös fosfaatteja sekä klooripitoista valkaisuainetta.

Vierailija
115/221 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakentajat säästävät nykyään kaikista pikkuasioista. Nykyään jätetään väliovia pois ja suositaan avokeittiöitä. Saunoihin laitetaan se pienin ja halvin kiuas. Suihkun ja vessan pöntön väliin joutuu asukas itse laittamaan lasiseinän, ettei vesi roisku ympäri kylppäriä. Meillä on 5 huoneen rivitaloasunto. Kummassakin kerroksessa on kylpyhuone. Niissä molemmissa on vain neljä pyyhekoukkua. Tästä voimme kaikki ottaa esimerkkiä, miten pienistä jutuista saadaan iso säästö.

Vierailija
116/221 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaikka kukkamaljakko olisi mukava täyttää vedellä keittiön tiskialtaassa, eikä vessan suihkulla.

Kannattaa valita korkeampi hana. Itsellä yksi allas korkealla hanalla. En kaipaa toista allasta, koska hyvin vähän tiskaan käsin. 

Vierailija
117/221 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kanssa 60cm laatikostot alla ja tiskiallas siinä. Siinä mahtuu pesemään uunin pellit, paistinpannut ja kaiken. Allastaso on Dektonia, teräkseen en palaisi enää kovinkaan mielellään.

Itse olin niin hurja, että otin Dektontason ja tiskialtaan valkoisina! Yllättävän helppo pitää puhtaana, mutta myönnetään että grillin parilat ja maalispensselit yms pesen kodinhoitohuoneessa, jossa on sellainen "reunallinen" teräksinen allas. Keittiösuunnittelija ehdotti myös khh:een valkoista allasta, mutta sen torppasin.

Kaikki eivät kuulemma enää laita kodinhoitohuoneeseen allasta, ja se on minusta outoa. Meillä ainakin pyykkihuolto vaatii vesipisteen.

Vierailija
118/221 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa no meillä tehdään samaan aikaan ruokalajit, jotta ne saadaan lautasellekin yhtä aikaa ja lämpiminä. Esimerkiksi yhdellä levyllä kiehuu perunat, toisella paistetaan kalaa, kolmannella tehdään kastike ja neljännellä valmistuu kasviksia lisukkeeksi.

Mielestäni aika normaalia.

Niin? Olen kokoajan kirjoittanut, että ymmärrän muuiden tekevän eri tavalla. Eli mikä lie tarpeesi tulla kertomaan noin yksityiskohtaisesti, mitä teet milläkin levyllä? Lukutaidossa ilmeisesti vikaa, tai muuta ongelmaa ymmärryksessä (kuten kaikilla kommenttiasi yläpeukuttaneella).

En tiedä, mikä saa sinut luulemaan, etteivät minun ruokani ole lämpimiä yhtä aikaa, jos osa niistä lämmitetään mikrolla ja osa pannulla/kattilassa. 

Ok, teillä tehdään siis joka aterialla uusi ruoka. Kannattaa lukea muitakin ketjuja kuin tämä niin huomaat, että aika suuri joukko ihmisiä syö myös edellisen päivän ruokia, koska eivät halua kokata joka päivä. Sitä jopa suositellaan ja on han normaalia. Väittäisin jopa, että tavalliset kiireiset lapsiperheet eivät tee työpäivän jälkeen ruokaa sinun tavallasi. Ei kai jokaisen lisukkeen edes tarvitse olla lämmin? Eikö voi syödä esim. lohta ja salaattia? Ei ilmeisesti. 

Ihme pätemistä, mutta jos ei muuta ole, niin kai on pakko kehua sillä, että tekee ruokaa neljällä liedellä. 

Vierailija
119/221 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät kuulemma enää laita kodinhoitohuoneeseen allasta, ja se on minusta outoa. Meillä ainakin pyykkihuolto vaatii vesipisteen.

Jokainen tekee kodin itselleen. Jos ei tarvitse vesipistettä, niin ei tarvitse. Taiteilija voi haluta vesipisteen talon yhteen makkariin, koska käyttää sitä studiona. 

Vierailija
120/221 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittäin käyttämäsi konetiskiaineet ovat korkean pH-arvonsa takia usein syövyttäviä tai ärsyttäviä kemikaaleja. Useat niistä sisältävät myös fosfaatteja sekä klooripitoista valkaisuainetta.

Patologi näkee kyllä aina ruumiinavauksessa onko taloudessa ollut astianpesukone!