Peräpukamista APUA
Epätoivon vuoksi käännyn teidän puoleenne..
Onko peräpukamat aina kiinni reiässä? Luin netistä että on sisäisiä ja ulkoisia pukamia, mutta onko ne ulkoisetkin kuitenkin siinä ns. huulilla?
Mulla on joku muhkura perseessä, mutta se on ainakin 2-3cm persereiän vieressä. Voiko se olla peräpukama vai onko vaan finni tms?
Kommentit (34)
Joo kyllä ulkoisia peräpukamia on usein siinä peräaukon ympärillä, ei ole aina ihan aukolla. Mulla tuli raskausaikaan semmoinen pikkusormen kokoinen megapukama juuri vähän aukon yläpuolelle. Sitten raskauden jälkeen se pieneni, mutta oli jo limakalvo venynyt niin paljon että siihen jäi kuitenkin semmoinen sentin mittainen "nahkapussi" roikkumaan. Eipä haittaa muuta kuin että pakko pestä takapuoli aina kakkosen jälkeen kun ei semmoisen pussin koloista millään saa paperilla tavaraa pois.
Jos kävisi näyttämässä lääkärille niin asia selviäisi.
Vierailija kirjoitti:
En keksi montaa asiaa mitkä tällä hetkellä voisi pahentaa mun vitutusta, mutta lääkärille persefinnin esittely kyllä lukeutuu niihin.
Vierailija kirjoitti:
Vaarallinenhan se ei ole olipa pukama tai polyyppi tai mikä vaan. Noita tulee iän myötä 30-35 eteenpäin monelle. Ei yleensä poisteta ellei ala kasvaa ihan hervottomasti tms.
Täältäkö meinasit saada asiantuntija-apua ?
En tiedä, onko AP:n pukama finni vai pukama, mutta itselläni oli aika kipeä pukama, ja lääkkeenä toimi tällainen reseptivapaa voide nimeltään Scheriproct Neo. Sisältää kortisonia.
Pukamat voivat olla syvälläkin peräsuolessa, ja osaavat olla todella kipeitä. Joskus tarvitaan jopa kirurgin veistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaarallinenhan se ei ole olipa pukama tai polyyppi tai mikä vaan. Noita tulee iän myötä 30-35 eteenpäin monelle. Ei yleensä poisteta ellei ala kasvaa ihan hervottomasti tms.
Tuota ei voi varmaksi sanoa ilman tutkimusta ja koepaloja, joskus voi olla myös syövän esiasteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En keksi montaa asiaa mitkä tällä hetkellä voisi pahentaa mun vitutusta, mutta lääkärille persefinnin esittely kyllä lukeutuu niihin.
Vartuppa kun se tulee kipeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus lääkärillä joutuu käymään noloistakin asioista, parempi tosin mennä ajoissa kuin liian myöhään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota ei voi varmaksi sanoa ilman tutkimusta ja koepaloja, joskus voi olla myös syövän esiasteita.
Menin itse semmoisen takia tk-lääkäriin ja se oli suunnilleen vihainen kun tulin. Kun ei ollut edes kipeä eikä vuotanut verta eikä mitään. Sanoi vaan että iän myötä tuonne ala- ja peräpäähän voi kasvaa kaikenlaista ylimääräistä, semmoista se vaan on. Ei tutkinut sen enempää.
Kysyin lääkärimieheltäni: "Ei kuulosta pukamalta. Jonkin sortin paise tulisi ensimmäisenä mieleen. Suosittelen näyttämään lääkärille ettei tulehdu."
Kysyin lääkärivaimolta ja sanoi että pukamalta kuulostaas.
Perianaaliabscessi,eli fistelikanavaan tullut paise.
Vaatii ab-läkityksen ja avaamisen.
Pukamat on sitä limakalvoa. Finni/paise on iholla. Älä räplää sitä paitsi suihkuttele vaan.
Joskus suihkussa voit kevyesti painaa tyhjeneekö patti. Se voi myös hävitä itsekseen.
Kysyin trukkikuskimieheltäni ja perseeltä vaikuttaisi.
Ota peili sun käteen ja katso! Jos mystinen pompula on aristava ja violetinpunainen, kyseessä on peräpukama.
Vierailija kirjoitti:
Ota peili sun käteen ja katso! Jos mystinen pompula on aristava ja violetinpunainen, kyseessä on peräpukama.
Kysyin kissaltani ja se sanoi, ettei kaikki peräpukamat ole "violetinpunaisia".
Omista peräpukamista ei kyllä ole ollut ikinä apua mihinkään.