Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sukan kutominen hirvän vaikeaa?

Vierailija
22.09.2022 |

Kiinnostaisi kovasti. En ole kuitenkaan hyvä käsistäni enkä kirjoitettuja ohjeitakaan ymmärrä kovin hyvin. Ts. vaikea keskittyä ohjeisiin. Mutta ehkäpä sitä oppii kun on tarpeeksi kiinnostusta? Vai?

T. 70-luvulla syntynyt uusavuton äippä

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikesta on videoita juutuubissa. Ikinä ei ole ollut näin helppoa opetella vaikkapa neulomaan sukkaa.

Vierailija
2/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne ohjeet aika hepreaa, mutta otat silmukka kerrallaan vain. Ja tosiaan Youtubessa varmasti on videoitakin. Niissäkin voi hidastaa nopeutta ja pysäyttää välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantapää on hankalin. Olen tehnyt muutamat villasukat tuskan hiki otsalla. Jotkut neulovat niitä låhes silmät ummessa.

Vierailija
4/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteikäinen lapsikin selviää ohjeiden avulla.

Vierailija
5/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikeaa on kangaspuilla kutoa sukka. En osaisi, vaikka olen opiskellut vuoden kutomista.

Vierailija
6/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksinkertainen kantapää, lapsena tein äidin ohjaksessa

Vierailija
7/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Jopa minä autistinen aspergeri selvisin siitä seuraamalla ohjeita youtubesta. Kantapää oli vaikein osuus. Hanki kahdet sukkapuikot, niin voit tehdä molempien sukkien samaa vaihetta yhtaikaisesti, se kun helpottaa tekemistä.

Vierailija
8/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ole vaikeat, mutta kantapäässä mulla usein kestää vuoden tai pari. Ohjeita on nettipullollaan. Novitan sivuilta olen itse seurannut askelaskeleelta.

Mä en tajua miksi inhoankin sitä kantapään tekoa niin paljon. Sekään ei ole mitään rakettitiedettä, mutta... Usein teen yhden sukan valmiiksi ja sitten alkaa toisen kohdalla se kantis kiukuttaa.

Vierailija
9/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole, senhän osaavat useimmat naisetkin!

Vierailija
10/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vaikeaa on kangaspuilla kutoa sukka. En osaisi, vaikka olen opiskellut vuoden kutomista.

Olisi kannattanut käyttää se vuosi itsensä sivistämiseen. Voisit siinä tapauksessa ehkä jopa ymmärtää, että eri alueilla eri sanoilla voi olla eri merkitys. Sinulle joku voisi vastaavasti todeta, että vaikea saada sukkaa aikaiseksi pelkällä neulalla ja langalla.

Vierailija
11/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

videoita löytyy paljon!

Vierailija
12/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet saivartelija ja siksi typerä! Täysin aiheeton besserwisser-kommentti sinulta, mene pois! Minun lapsuudessani sekä puikoilla että kangaspuilla KUDOTTIIN. Piste.

Vierailija
13/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin kuvalehden joku video/you tube on tosi hyvä. Sen avulla sain kantapään tehtyä. Vähän se vaati videon pysyttäyttelyä ja kelailemista edestakaisin mutta onnistui hyvin. Ja kun sen kantapään on tehnyt pari kertaa, niin se onkohan helppo juttu. Kai muuten kuitenkin osaat neuloa oikein-nurin? Etsi vaikka joku novitan sukkalehti/ohje ja siitä katsot silmukkamäärät ja sitten vaan toimeen.

Vierailija
14/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Osasin taidon jo lapsena!

Vierailija
15/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti voit oppia, siinä vaan tulee usein semmoisia virheitä ja ongelmia alussa että niissä yleensä tarvitsee jonkun auttamaan. Alussa kun on niin hakusessa että miten päin sen työn edes kuuluu olla, miten kireällä lankaa kannattaa pitää jne. Minä kun opettelin niin eihän siitä päässyt eteenpäin mitenkään jos vaikka silmukka tippui puikolta. Kantapäätä lähdin yhdessä sen tekovaiheessa kutomaan väärään suuntaan ja semmoista 🙂 Tosin en ole noita youtubevideoita katsellut, varmaan niidenkin avulla voi joku pärjätä

Vierailija
16/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin Kuvalehden sivuilla on villasukkakoulu, jossa lähdetään ihan perusteista.

https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/tee-itse/neulonta/kkn-villasukk…

Vierailija
17/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole, senhän osaavat useimmat naisetkin!

Mutta kuinka moni mies osaa neuloa villasukan?

Vierailija
18/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukan neulominen on helppoa jos ei tee kuvioita.

Vierailija
19/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsot ensin netistä VILLASUKKIEN KOKO TAULUKKO.

Sieltä näkyy erittäin hyvin , paljonko laitetaan silmukoita minkä kokoisiin villasukkien.

Ja kuinka pitkä on jalkaterän pituus senteissä, missäkin koossa, Ennen sukan kärkikavennusta.

Ja se tärkein :

YOUTUBEssa on erittäin yksinkertainen simppeli ohje sukan kantalapun - sekä - kantapohja neulomiseen

Kannattaa katsoa sitä videon ohjetta aina välillä kun neuloo sitä kantalappua.

Itse ( 😂) katsoin sitä videota "sata kertaa" ....siis kokeilla sen kantapohja projektin ajan...

Ja vielä kun neuloin toiset sukat ja kolmannet...

Sitten alkoi mennä selkäytimeen 👍

Vierailija
20/26 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Jopa minä autistinen aspergeri selvisin siitä seuraamalla ohjeita youtubesta. Kantapää oli vaikein osuus. Hanki kahdet sukkapuikot, niin voit tehdä molempien sukkien samaa vaihetta yhtaikaisesti, se kun helpottaa tekemistä.

Autistisuus ei kyllä liity siihen välttämättä mitenkään kuinka helppoa tai vaikeaa on neuloa villasukka

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan