Vaalimaalla on pitkät jonot.
Tältä näyttää jono Venäjältä Suomeen Vaalimaalla autoissa näkyy paljon nuoria miehiä.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Nyt ne rys...t änkeää tänne taas. Näin se Putinin suunnitelma toimii.
No eihän nuo Suomeen ole jäämässä. Täältä on aivan liian lyhyt matka takaisin Venäjälle.
Ja viisumilla on vain tietty voimassaolo aika, saada viipyä maassa.
Rikkaimmat venäläiset lensivät jo eilen, huikeilla hinnoilla muihin maihin.
Vierailija kirjoitti:
Ja Suomessa vain ihmetellään.
Lähetään mekin länteen heti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajamiehet voisi mennä lakkoon. Menisi raja kiinni saman tien. Muutama jäisi päästämään Suomen kansalaisia rajan yli.
Se olisi laiton lakko.
Heillä on voimassa olevat työehtosooimukset. Silloin ei voi lakkoilla, ellei alalla muutoin ole jotain yt tai muuta kurjustavaa tulossa.
Silloin voi olla yhden päivän lakkoja.Rajavarijat ovat valtion palveluksessa, ja toimivat ohjesääntöjen ja lain mukaan.
Aivan niin kuin Puolusvoimienkin palveluksessa olevat.
Luuletko nyky-Suomessa kohta olevan enää ketään, joka noudattaa lakeja ja asetuksia? Suomi on niin pilalla, että esim. itseäni ei kiinnosta vähääkään toisten suomalaisten auttaminen. Epätasa-arvoa tasa-arvon nimissä. Semmoinen valehtelijoiden Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi rajaviranomaiset yrittivät vielä eilen väittää toista?
Että mitään tavallisuudesta poikkeavaa ei olisi mukamas tapahtumassa?
Marinin talutusnuorassa hekin?
Luulisi edes heidän raportoivan kylmiä faktoja, eikä sortuvan valtiovallan toiveajatteluun ja fantasioihin.
Venäjä on iso maa. Sieltä kestää hetki päästä tänne Suomen rajalle.
Oppositio suunnittelee välikysymystä raja-asiassa.
Hienoa!
On meillä luuserihallitus...!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
28: Tuotakin voi perustellusti kysyä. Krimi vallattiin noin.
Nimi on Krim! Miksi niin moni suomalainen kirjoittaa Krimi?
Mikäs palstamiliisirysssä meille nyt löytyi?
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt 50 metrin jono on pitkä? Vaalimaalla on kyllä ollut aiemmin kilometrien jonoja, tuo 50 metriä on todella lyhyt jono!
nyt puuttuu vähän kokonaiskuvan hallintaja ymmärrys täällä useammalla. Tavaraliikenne Venäjältä on loppunut käytännössä täysin. Jos "jonon pituus" on 70% vuoden 2019 tilanteesta niin se on silloin yhtäkuin todella paljon yksityisihmisiä, koska vuonna 2019 valtaosa rajan ylityksistä oli tavaraliikenteen kuljettajia!
Kenen etuja palvelee mielikuva, että sieltä on tulossa hallitsematon virta liikekannallepanoa pakenevia?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kaikki pitäisi saada turvaan sieltä Venäjältä, jotka eivät halua osallistua tappamiseen. Eli hyvä kun päästävät heidät sieltä vaikka sitten tänne.
Köyhimmät vaan ei pääse pakoon, paitsi metsiin...
Ei he Ukrainan sotaa vastusta vaan itse tapettavaksi joutumista.
Pienet vihreät miehet tulee rajan yli noin vain. Suomessa hakevat valmiiksi jemmatut varusteet...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kaikki pitäisi saada turvaan sieltä Venäjältä, jotka eivät halua osallistua tappamiseen. Eli hyvä kun päästävät heidät sieltä vaikka sitten tänne.
Köyhimmät vaan ei pääse pakoon, paitsi metsiin...Ei he Ukrainan sotaa vastusta vaan itse tapettavaksi joutumista.
Hyväuskoinen suomalainen vauhdissa. Varmasti pieni osa pakenee sotaakin mutta suurella osalla aivan muut tarkoitusperät.
Köyhimmät vaan ei pääse pakoon, paitsi metsiin...