saako te-toimistolta poistettua kaikki omat tiedot?
nyt tuli mitta täyteen tätä "palvelua" ja aion poistua heidän asiakkuudesta. onnistuuko myös poistattaa kaikki itseä koskevat tiedot heiltä? en halua enää ikinä olla missään tekemisissä tuon lafkan kanssa enkä halua heille jättää itsestäni mitään pienintäkään viitettä tai yhteyttä itseeni tai omiin asioihini.
Kommentit (31)
Tietenkään et voi kadota täysin, näkevät he ainakin henkilötietosi järjestelmästä. Mutta jos et ilmoittaudu työttömäksi etkä nosta työttömyyskorvausta, eivät kiinnitä sinuun mitään huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viranomainen säilyttää tietojasi laissa säädetyn ajan.
mikähän tämä aika on?
4 vuotta asiakkuuden päättymisestä - paitsi jos sinulla on kesken esim. valitus työttömyyteesi liittyen.
Kiitos. Eli vähintään 4 vuoden päästä voin vaatia hävittämään kaikki tietoni, kun nyt sanon irti asiakkuuteni. ap
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään et voi kadota täysin, näkevät he ainakin henkilötietosi järjestelmästä. Mutta jos et ilmoittaudu työttömäksi etkä nosta työttömyyskorvausta, eivät kiinnitä sinuun mitään huomiota.
En enää ikinä. Haluaisin kyllä kaikki tietoni pois järjestelmästään. ap
Mun puolestani voisi hävittää koko te-toimistot valtiostamme pois. Kaikki te-virkailijat ulostaa, ja alkakoot yrittäjiksi.
Ysärillä koin vastaavasti ja otin eron koko työkkäristä. Myös kirjallisena, johon merkitsin, että mun kaikki tiedot ovat poistettava.
No, olin nuorena impulsiivinen. Menin työstä työhön, enkä ole tarvinnut moisia palveluita silloin.
Miksi olin työkkärin asiakas? No, koska koulussa kävivät puhumassa, että kannattaa liittyä jo nyt, niin on sitten asiat siellä valmiina odottamassa käsittelyä. Impulsiivisuuteni lisäksi en selkeästikään käyttänyt omaa aivokapasiteettia tarpeeksi laajasti.
Olin jo tuon unohtanut kokonaan. Nyttemmin tuli fysiikka eteen, etten voi ottaa kaikkea työtä vastaan. Tarvitsen kuntoustukea ja siksi piti mennä te-keskuksessa käymään. Siellähän oli kaikki kuten ysärillä. Myös se mun kirjeeni, jolla nimenomaan pyydettiin kaiken poistamista. Vanhat roihut syttyivät uudelleen. En olisi ihan noinkaan uskonut, että kun kirjaudun, niin kaikki vanhat tiedot ovat siinä samantien - eikä edes nurkan takana.
Laitoin palautetta, että ihmisellä pitäisi olla oikeus poistattaa kaikki tietonsa, jos niin haluaa. Sain aika ympäripyöreän vastauksen, eikä edes minuun oikein liittynyt se vastaus, kun ei päivärahoja ole milloinkaan saanut (vielä).
Lähinnä pitävät siis yllä, että kuinka monena päivänä on kys henkilö saanut tiettyjä päivärahoja ja missä vaiheessa tulee päivät täyteen ja alkaa pyörimään seuraavat rahat jne. Outoa selittelyä tukien nimijargoniasta lähinnä.
Vierailija kirjoitti:
Mun puolestani voisi hävittää koko te-toimistot valtiostamme pois. Kaikki te-virkailijat ulostaa, ja alkakoot yrittäjiksi.
Tuossa voisi olla ideaakin. Ihmiset ehkä työllistyisi paremmin, jos heillä olisi omat agentit/managerit/headhunterit/tjsp. Hän koulii hakijan puolesta, että mihin kannattaa hakea, miksi ja hoitaisi myös etuuskeskustelut. Ihan sillä siivooja liisallakin.
Toki tuohon hommaan tarvitaan markkinaihmisiä, eikä virkailijoita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne tiedot on siellä vielä kuolemasi jälkeenkin.
Eikös tässä muinoin joku menehtynyt sai karenssin tai vastaavan?
Miksi pitäisi? Jos lopetat asiakkuuden ei ne voi sinua määräillä.
Et sitten voi saada mitään sosiaalitukia. Viranomaiset kommunikoivat keskenään. Ehkä et sitten tarvitsekaan. Onnittelut elämän paranemisesta.
Joo, saat poistettua kaikki tiedot ilmoittamalla, ettet enää ole työtön työnhakija, muutoin ei onnistu. Kimpussa ovat niin kauan että saavat sinut toimitettua talveksi tukkimetsään ja keväällä risusavottaan, ajojahtiahan se on, ei muuta. Kukaan täysjärkinen heidän kauttaan työllisty, jos ei ole järjessä vikaa ennen ilmoittautumista, on sitä ainakin sen jälkeen, kun sen toimiston kanssa alkaa hippasille.
4 vuotta asiakkuuden päättymisestä - paitsi jos sinulla on kesken esim. valitus työttömyyteesi liittyen.