Ahdistava tet-jakso. Yritykset on täynnä harjoittelijoita ja paikkoja ei saa millään
Koulun opo on lähinnä, että aha. Mitä jos lapsi ei saa mitään harjoittelupaikkaa?
Kommentit (24)
En ole vuosiin enää suostunut ottamaan vaivoikseni harjoitelijoita. Meillä ei ole mitään sellaisia töitä, joita voisi teetättää harjoittelijalla. Tai ketä kiinnostaa siivota varastoa, jossa on vanhaa it-romua?
Vierailija kirjoitti:
"Mitä jos lapsi ei saa mitään harjoittelupaikkaa?"
Sitten on koululla tekemässä jotain, tai koulun järjestämässä paikassa. Ei vanhemmat tuosta vastuussa ole eikä nuorikaan, vaan pakolliseksi määrääjä eli koulu.
Lapsityövoimaa! Mitäh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tet tehdään jossain vanhempien tai sukulaisten työpaikalla. Siinä on yksi työntekijä puoliteholla koko ajan kun pitää katsoa nuoren perään ja harva (ennalta tuntematon) yritys siihen ryhtyy.
Mä tein niin että oli nimellisesti mun työpaikalla mutta koska teen etätyötä, niin oli käytännössä lomalla. Ei vaivaa mulle eikä pojalle.
Sitten mussutatte kun nuorilla ei ole käsitystä työelämän alkeellisimmistakaan realiteeteista.
Muistan reilun parinkymmenen vuoden takaa oman TET-kokemukseni pienessä kunnassa, jossa työnantajia ei kertakaikkiaan ollut, eikä johonkin sikalaan, maansiirtofirmaan tms. oikein voinut ottaa harjoittelijoita. Lopputulos oli se, että meitä oli 15 nuorta TET-viikon ajan töissä pienen kunnan kunnanvirastossa, jossa olimme lähinnä kaikkien tiellä, eikä kukaan keksinyt meille oikein mitään tekemistä. Siellä sitten viikon verran istuttiin ja katseltiin telkkaria ja luettiin kirjaa ym.