Korkea maksan GT-arvo ilman syytä?
Maksa ultrattiin tuon takia, mutta ei näkynyt mitään mikä aiheuttaisi Gt-arvon nousua. Ei siis myöskään rasvoittumista. En käytä juuri ollenkaan alkoholia, en syö lääkkeitä jotka nostaisivat arvoa enkä luontaistuotteita.
En ole jutellut vielä lääkärin kanssa, mutta onko teillä kokemuksia että onko niin että jotkut eivät vain mahdu viitearvoihin.
Kaikki muut maksa-arvot siis normaaleja.
Kommentit (25)
Kärsitkö pahasta stressistä? Sekin saattaa nostaa maksa-arvoja.
Vierailija kirjoitti:
Liian moni Gin & Tonic syynä?
Oliskin, niin olis helppo ja nopea tie saada arvo vitteisiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kärsitkö pahasta stressistä? Sekin saattaa nostaa maksa-arvoja.
No joo, ja vähän aina, kun luonteelleen ei mitään mahda. Muut arvot kuitenkin viitteissä nätisti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No hei, mistä alapeukut, jos tällaista kysyy?
Ap
Varmaan siksi, että kysyt tärkeää asiaa täältä. Jos saat vastauksia, niistä vähintään puolet on täyttä soopaa, mutta oikeiden vastausten tunnistaminen sieltä seasta voi olla mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Liian moni Gin & Tonic syynä?
Luetun ymmärtäminen!
Luontaistuotteet. Näin kävi minulle.
Alkoholi, ylipaino, kasvaimet, lääkkeet tai joku muu.
Jos et käytä lääkkeitä etkä alkoholia, niin jäljelle jää ylipaino, kasvaimet tai joku muu.
Ei tuohon oikeita vastauksia saa kuin omalta lääkäriltä.
Vierailija kirjoitti:
Luontaistuotteet. Näin kävi minulle.
Luetun ymmärtäminen
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi, ylipaino, kasvaimet, lääkkeet tai joku muu.
Jos et käytä lääkkeitä etkä alkoholia, niin jäljelle jää ylipaino, kasvaimet tai joku muu.
Ei tuohon oikeita vastauksia saa kuin omalta lääkäriltä.
Kuvattu eli ei kasvaimia eikä rasvaa. Eli joku muu.
Ap
Sappikivi. Ei näy ultrassa jos päässyt jo irti sappitiehyestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Varmaan siksi, että kysyt tärkeää asiaa täältä. Jos saat vastauksia, niistä vähintään puolet on täyttä soopaa, mutta oikeiden vastausten tunnistaminen sieltä seasta voi olla mahdotonta.
Tottakai keskustelen lääkärin kanssa. Olisin vain halunnut kuulla olisiko jollain ollut samanlaisia kokemuksia.
En kysynyt hoito-ohjeita vaan kokemuksia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sappikivi. Ei näy ultrassa jos päässyt jo irti sappitiehyestä.
Tällaiselle ei tarvinne tehdä mitään jollei oireile?
Ap
Raskaana? Alkuraskaudessa nousee maksa arvot. Itse menin työhön tulo tarkastukseen ja luulivat että olen juoppo.
Vierailija kirjoitti:
Raskaana? Alkuraskaudessa nousee maksa arvot. Itse menin työhön tulo tarkastukseen ja luulivat että olen juoppo.
En ole raskaana.
Ap
Anteeksi kuin kysyn mutta miten paino?
S-asat ja alat arvojen yläraja oli jonnekin 80-luvulle tyyliin 20 mutta kpska 80% kansasta on yli ihannepainon ja loput anorektisiä, oli joksisella arvot punaisella => muutettii neljäänkymppiin
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi kuin kysyn mutta miten paino?
S-asat ja alat arvojen yläraja oli jonnekin 80-luvulle tyyliin 20 mutta kpska 80% kansasta on yli ihannepainon ja loput anorektisiä, oli joksisella arvot punaisella => muutettii neljäänkymppiin
Ylipainoa on kyllä, mutta maksassa ei merkkejä rasvoittumista. Voiko ylimääräinen paino silti vaikuttaa gt-arvoon?
Ap
Paljonko on BMI:si? Eli oletko lihava vaiko vain hieman ylipainoinen? -Kaikki labratulokset voivat olla satunnaisesti viitearvojen ulkopuolella (joku tuntematon syy tai myös mittauksessa oleva virhe).
Osa populaatiosta antaa aina viitearvojen ulkopuolelle meneviä tuloksia (viitearvon määritelmä lienee tilastotieteellinen).
Otattaisin uuden näytteen jonkun ajan kuluttua.
Ap