Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies aina sairastuu kun minä sairastun ja odottaa että passaan!!

Vierailija
22.09.2022 |

Okei, aika normaalia periaatteessa varmaan, mutta olen siis itse todella harvoin sairaana. Jos joskus vähän olenkin, niin en kuitenkaan omasta mielestäni ole siinä kunnossa, että tarvisi olla esim pois töistä. Kotona touhuan ja teen asioita ihan normaalisti.

Nyt olin pari päivää korkeassa kuumeessa ensimmäistä kertaa vuosikausiin, lisäksi oli muitakin flunssan oireita, käytännössä makasin sängyssä enimmäkseen parin vuorokauden kuumeen ajan. Osallistuin toki lasten hoitoon, pienin oli kotona, annoin ruokaa jne kun mies oli töissä.

No nyt tänään on jo vähän parempi olo, vaikka edelleen heikottaa ja sattuu päähän kun kävelee ja yskä on kauhea. Pahin on kuitenkin varmasti jo takana.

Mies helposti sellainen, että jos joku perheessä on kipeä, niin hänelle ilmestyy samat vaivat tai hän alkaa pelätä että hänelle tulee sama vaiva. Esim kun lapsella todettiin korona, niin heti alkoi mieskin yskiä että hänelläkin varmaan on se, vaikka ei tosiaan koskaan edes saanut tartuntaa vaan pysty ihan terveenä. Tällaisia juttuja on tosi usein.

Nyt sitten tänäaamuna mies sanoi olevansa todella kipeä. Ei pääse sohvalta ollenkaan ylös. Kun yritän kysyä mihin sattuu, niin ei osaa sanoa, heikottaa. Ei ole kuumettakaan, mutta jäi silti saikulle. Ei siinä mitään, vaikka mieheni tuntien, hieman epäilenkin sairautta, lisäksi nyt sitten pyytää minua tuomaan hänelle asioita sohvalle, kun ei itse pääse edes ylös sieltä ollenkaan, kun on niin huonossa kunnossa.

Minua alkoi jotenkin ärsyttää tosi paljon, koska olen itsekin vielä sairaana, eikä mies koskaan minua pahemmin passaa tai huomioi, jos sairastan.

Mielipiteitä? Olenko kamala ihminen?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englannissa, jossa asun, syöpään sairastuneita naisia varotetaan siitä, että mies saattaa ottaa hatkat. Niin yleinen ilmiö se on. Toisin päin, kun mies sairastuu syöpään, ilmiötä ei ole.

Miettikää.

Surullista. Mutta mistäs sen tietää mitä tapahtuu ennen kuin omalle kohdalle osuu. Sitä mietin vaan, että miksi se on näin? Eikö pojille opeteta tarpeeksi toisen asemaan asettumista? Empatiataitoja?

Vierailija
22/47 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea, ilmeisesti olet bongannut mun exän vaivoiksesi.

Jos mä aivastin, niin välittömästi mies tuli flunssaan. Ja koska flunssa on mun syy, mun pitää sit häntä hoitaa ja reppanoida. Siis kirjaimellisesti odotti, että istun vieressä pyyhkimässä hikeä otsalta, samalla kuitenkin olisi pitänyt tehdä ruokaa, siivota. Kun lähdin töihin, marisi sängyn/sohvan pohjalta, että hän varmaan on kuollut kun tulen takaisin. Ja sillä ei ollut merkitystä, jos olin itse kipeä, hän oli aina kipeämpi, ja häntä oli hoidettava. En ole kovin "palvelualtis", ja siitä jatkoi motkottaa.

Voi luoja. Mikä tällaisia miehiä vaivaa?

Narsismi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistisesta käytöksestä tosiaan on kyse. Mutta ihmettelen myös tätä lukiessani, että miksi suostutte moisiin vaatimuksiin? Itse sanon narsistimiehelleni, että hoida itse ruokasi, minä sairastan ja lepään nyt.

Vierailija
24/47 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eikös miehet ole keskimäärin enemmän narsistisia?

Vierailija
25/47 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo eikös miehet ole keskimäärin enemmän narsistisia?

Ei. Mitta naiset on keskimäärin hoivaavampia. Sekä geneettistä että opittua, luulen.

Vierailija
26/47 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa nyt mitä tapahtuu parin päivän ajan. Jos makaa yhden päivän sohvalla, eikö kuume edes nouse ja huomenna jo täysin kunnossa, niin tuskin on oikeasti sairaana.

Vierailija
27/47 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka hellyttävää. Anna sen miehen nyt saada vähän hellyyttä. Ei se maailma siihen kaadu.

Vierailija
28/47 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Tosin itse en suostu passaamaan miestä, jos olen itse kipeänä. Meillä tuo sairauksien omiminen ei liity vain flunssiin, vaan myös muihin fyysisiin oireisiin. Jos vaikka sanon, että minulla on polvi tai selkä kipeä tai olen valtavan väsynyt, niin satavarmasti mies kohta valittaa samaa oiretta samassa paikassa. Kieltämättä ahdistavaa, kun tuntuu, että kyse on minun oireeni mitätöinnistä ja huomion ja sympatian siirtämisestä takaisin häneen. Onko tämä siis narsismia vai mistä on kyse?

Vierailija
29/47 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vähän myöhässä liikkeellä. Sinun olisi itse pitänyt sairastaa oikein antaumuksella ja passuuttaa itseäsi miehellä ja valituksiin todeta että sinäkin autat kun hän on kipeä.

Tietenkin voit myös lähteä siihen että ette kumpikaan auta kun toinen on kipeä, mutta se on minusta aika ankea ratkaisu.

Vierailija
30/47 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat käyttäytyä itse samoin. Jätät kaiken tekemättä ja valitat miehelle miten on huono olo jne. Ei noihin muu auta. Tai jätät kokonaan huomiotta. Miksi passaatte noita pikkupoikia.

Vierailija
31/47 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi katsoa tuollaista pelleä ollenkaan. Ensinnäkin motivaatiosaikuttajat saavat verenpaineeni nousemaan välittömästi.

Ohjeena voin sanoa että toimit miestä kohtaan kuten hän toimi sinua kohtaan kun olit vuoteen oma. Et passaa tippaakaan jos hän ei passannut. Toimii ihan tasan molempiin suuntiin kun on aikuisista ihmisistä kyse. Älä lähde feikkimiesflunssa-teatteriesitykseen mukaan.

Vierailija
32/47 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olisin hieman huolissani siitä mitä tapahtuisi jos sinä mahdollisesti sairastuisit vakavammin.

Vierailija
33/47 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta. Tosin itse en suostu passaamaan miestä, jos olen itse kipeänä. Meillä tuo sairauksien omiminen ei liity vain flunssiin, vaan myös muihin fyysisiin oireisiin. Jos vaikka sanon, että minulla on polvi tai selkä kipeä tai olen valtavan väsynyt, niin satavarmasti mies kohta valittaa samaa oiretta samassa paikassa. Kieltämättä ahdistavaa, kun tuntuu, että kyse on minun oireeni mitätöinnistä ja huomion ja sympatian siirtämisestä takaisin häneen. Onko tämä siis narsismia vai mistä on kyse?

Aika sama tosiaan meillä myös, ja on kyllä ärsyttänyt ja ihmetyttänyt.

Mies on välillä töiden jälkeen pitkällään sohvalla ja saattaa nukkuakin siinä illan. Tekee tätä sanotaan kerran viikossa parissa ja olettaa ilman muuta että hoidan silloin lapset, ruoan, käyn mahdollisesti kaupassa jne. Enhän voi hänelle olla vihainen siitä että työpäivän jälkeen väsyttää, vaikka ärsyttää toki joskus itsekin väsyneenä se itsestäänselvyytenä pitäminen. No kuten varmaan täälläkin neuvottaisiin, että tee joskus itse samoin, niin olen tehnytkin (ehkä muutaman kerran vuodessa) että olen sanonut että huh nyt mua väsyttää jäätävästi ja mennyt makkariin ja ehkä koittanut nukkuakin hetken, niin välittömästi mies menee myös pitkäkseen siihen sohvalle ja sitten kuorsaakin jo kohta. Se on siis joka kerta sama jos itse ajattelen että olisi minun vuoroni levätä ja mies voisi sen kerran ottaa vastuuta vaikkapa lapsista. Eikä

siinä sit auta mikään, koska mies on myös tietenkin just silloin ihan jäätävän väsynyt ja ollut rankka päivä töissä, joten minähän se sitten lapsille kokkailen, autan läksyissä, siivoan jne, tai jos sanon miehelleni, et hei, nyt on vähän epäreilua, saat kyllä luvan hoitaa jotain, niin mies saattaa silmät ummessa, huonovointisen oloisena nousta ylös ruokaa laittamaan ikäänkuin se olisi joku kamala rangaistus.

Keskustelu ei auta, koska minkäs mies sille mahtaa että on väsynyt samaan aikaan kuin minä. Tottahan se periaatteessa onkin, mutta silti tuntuu että ei ihan reilusti mene nämä tilanteet meidän perheessä. T. Ap

Vierailija
34/47 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieslapset sairastaa.

Vierailija
35/47 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin narsistit toimii noin. Onko mies muuten ok?

Jätät nyt passaamatta. Jos mies valittaa niin sanot toimivasi hänen viitoittamallaan tavalla.

Voi jumaliste näitä narsistipakottajia!! :D 

Vierailija
36/47 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä aloit epäillä, että miehesi on narsisti?

> no kun se otti saikkua kun minä olin kipeänä

Vierailija
37/47 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englannissa, jossa asun, syöpään sairastuneita naisia varotetaan siitä, että mies saattaa ottaa hatkat. Niin yleinen ilmiö se on. Toisin päin, kun mies sairastuu syöpään, ilmiötä ei ole.

Miettikää.

Moni mies mieltää olevansa teini-ikäinen lapsi, jolle vaimo toimittaa äidin virkaa. Toki äitiä voi autella, mutta vastuu on silti luonnollisesti äidillä. Eihän kukaan vaatisi teini-ikäistä poikaa hoitamaan syöpäsairasta äitiään? 

Naiset luulevat olevansa tasa-arvoisessa suhteessa, vaikka heillä on miehelle ennen kaikkea käyttöarvoa. Näihin rooleihin kasvetaan lapsesta asti, joten ne ajatellaan normaaleiksi. 

Vierailija
38/47 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meilläkin. Mies on heti sairas, jos minäkin. Ei siitä kannata eroa ottaa. Mies paranee samaa tahtia kuin minäkin.

Vierailija
39/47 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, eikö näitä miehiä häiritse se että heitä pidetään ihan idiootteina omasta käytöksestään johtuen? Itse en ainakaan osaisi arvostaa tuollaista miestä.

Vierailija
40/47 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on ihan samanlainen. Kun sairastun niin hän sairastuu mystisesti myös itse. Juuri tuota, että epämääräisesti heikottaa vain. Monesti, jos tunnen tulevani kipeäksi, mittaan testiksi kuumeen itseltäni ja mies näkee tämän, ottaa hän mittarin minun jälkeeni ja hänenkin täytyy mitata kuume, koska hänelläkin on kipeä olo :D En ymmärrä tätä tapaa. Ja tosiaankin välillä teatraalisesti makaa sängyn pohjalla suurinpiirtein koomassa.

Nyt kun aloin miettiä, niin oma miehenihän on tehnyt aivan samaa! En ole edes sitä tajunnut, mut onpa tosiaan ihmeellinen tapa 🤣 T. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä