Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksityislääkäreiden ylistys kummastuttaa

Vierailija
22.09.2022 |

Mun kanssa vaan juttelevat eivätkä tutki mitään. Sydämen ongelmiin sain närästyslääkettä, tk:ssa lähete polille sydämen sivuäänien vuoksi. Jalkakivuista diagnoosi nivelrikko, tk:ssa sain lähetteen tutkimuksiin ja verestä löytyi reumatekijä ja myös se tutkitaan tarkemmin. Alunperin en mennyt terveyskeskukseen, kun sinne on niin vaikea saada aikaa, mutta kokeilin sitten kuitenkin. Elämäntavat ovat olleet aikuisiällä ihan terveelliset, enkä ole koskaan ollut merkittävästi ylipainoinen. Jotenkin tuntuu, että kun olen päälle päin hoikka ja virkeä, ei haluta tutkia. Tai sitten ajattelevat, ettei mulla ole rahaa tutkimuksiin, vaikka eivät he voi tulotasoani tietää. Pitäisikö sinne yksityiselle pukeutua vähän hienommin kuin farkkuihin ja neuleeseen?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut vastaan useita tapauksia joissa vakavasti sairastunutta, päivystyksellisen hoidon tarpeessa ollutta potilasta on yksityispuolelta tutkittu monen päivän-viikkojen viiveillä, ja vasta kun kuvauksissa tai tutkimuksissa on sitten näkynyt pysyviä vaurioita, on lähetetty erikoissairaanhoitoon. Esim. aivoinfarktipotilaasta tehty ties mitä silmätutkimuksia ja hermoratakuvauksia ja sitten kun kuvissa jo näkyy aivoinfarkti, vasta lähetetään eteenpäin- kun olisi pitänyt hoitaa jo viikkoja aiemmin.

Vierailija
2/2 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missäpäin asut ja mikä tyyppi on lääkärinä. Onko joku möhlö, joka ei edes kuuntele vai onko sellainen, että palkkansa eteen tekee tosiaan työnsä eikä turhia jaarittele.

Erään tuttavan piti mennä jo yksityiselle, kun millään ei saanut kunnon rohtoja todella pahassa kunnossa olevaan ihottumaan normi lääkärillä.

Sitten on tosiaan niitä kun vähätellään, ei kuunnella, ollaan vaan "mitäs sitä nyt sitten tekis" - tyyppejä.

Aika usein on myös tilanteita, että asiakas tietää paremmin vaivansa kuin lääkäri.

En arvostele ketään tiettyä henkilöä, ja tiedän aivan hyvin että ON OLEMASSA lääkäreitä ja hoitajia, jotka varmasti hoitavat työnsä hyvin, mutta valitettavasti pari henkilöä jotka toimii miten sattuu niin vaikuttaa jo asenteeseen kaikkia kohtaan, vaikka se ei tietenkään saisi mennä niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi