Sähkölasku tuli vihdoin. Olen pelännyt kuukauden.
Lasku oli vain 7 euroa enemmän kuin ennen. Miten tämä on mahdollista? Olen Helenin asiakas.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
No riippuu varmaan sun sopimuksesta?
No jaa. Käsitin että kaikkien lasku nousee joka tapauksessa. Sain kuitenkin toukokuussa ja kesällä kirjeen että sähkön hinta tulee nousemaan.
Helenin (kin) asiakkaana pystyt seuraamaan sun sähkön kulutusta ja hintaa. Päivittäistäkin.
Helenin sähkön hinta nousee lokakuussa
No eihän se nouse kuin lähtien 1.10.
Ja tuskin se nyt kerrostaloasujalla niin valtavia nousee.
Vierailija kirjoitti:
Helenin (kin) asiakkaana pystyt seuraamaan sun sähkön kulutusta ja hintaa. Päivittäistäkin.
Joo mä yritän seurata.
Olen käyttänyt vähemmän tv:tä, tietsikkaa, valaistusta, käynyt nopeammin suihkussa mutta olen kylpyhuoneen vuoksi käyttänyt enemmän lattialämmitystä.
Odotellaan pari viikkoa. Silloin tulee kaikille hirweet laskut.
Etkö osannut laskea arviota esim. edellisen kuukauden kwh x uusi sähkön hinta? Ja voihan olla, ettei korotus vielä ole voimassa. Meillä hinta nousee 15.10. toisessa sähköyhtiössä.
Lähinnä nää sähkölaskut nyt kauhistuttaa niitä jotka joutuu maksamaan lämmityksestä
Vierailija kirjoitti:
Joo kirje tuli siitä ja talvella tulee sitten enemmän kulutusta. Mutta odotin siis 200-300 euron laskua 70 e sijaan. No ehdinpähän säästämään talven laskua.
Vierailija kirjoitti:
Etkö osannut laskea arviota esim. edellisen kuukauden kwh x uusi sähkön hinta? Ja voihan olla, ettei korotus vielä ole voimassa. Meillä hinta nousee 15.10. toisessa sähköyhtiössä.
En suoraan sanottuna uskaltanut laskea.
Jos sähkölaskun odottaminen aiheuttaa suurta ahdistusta, suosittelen että opettelee ensinnäkin seuraamaan kulutustaan sähköyhtiönsä sivuilta ja laskemaan paljonko se lasku tulee olemaan. Ei se ole salatiedettä, eikä sen laskun tarvitse tulla yllätyksenä.
Niin että mikä asumismuoto,lämmitystapa,Kwh-hinta ja neliömäärä?
Tästä näkee miten ihmiset on taas lietsottu pelkäämään.
Vierailija kirjoitti:
No eihän se nouse kuin lähtien 1.10.
Ja tuskin se nyt kerrostaloasujalla niin valtavia nousee.
Kyllä minulla nousi jo 1.5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kirje tuli siitä ja talvella tulee sitten enemmän kulutusta. Mutta odotin siis 200-300 euron laskua 70 e sijaan. No ehdinpähän säästämään talven laskua.
Miksi ihmeessä se olisi nyt noussut noin paljon. Järki käteen nyt ja rauhoitu.
Vierailija kirjoitti:
Tästä näkee miten ihmiset on taas lietsottu pelkäämään.
Tämä tuli itsellekin mieleen. Laitosten laskut on olleet hurjia (kunnat, yritykset). Toki ne on tietenkin muutenkin suuret.
Mun sähkölasku oli pienempi kuin edellinen. 12,95e oli. Sitä ennen oli jotain 15e. En ole yrittänyt säästää. Lapsikin lotraa kuumalla vedellä vaikka kuinka.
No riippuu varmaan sun sopimuksesta?