Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epätoivo rahatilanteests

Vierailija
21.09.2022 |

Opiskelen toisella paikkakunnalla missä asun. En voi perhetilanteen takia muuttaa. En saa asumistukea, ja julkinen liikenne on muuttunut tosi hintavaksi. Minulla on paljon läsnäolopakollisia opintoja. Rahat eivät vaan riitä, vaikka teen keikkatöitä minkä täyspäiväopinnoiltani ehdin. Tuleva ammatti on 99 %:n varmasti työllistävä, mutta miten ihmeessä selviän valmistumiseen asti? Kellään muulla samantapaisia tilanteita?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi alkaa olla aika tapissa

Vierailija
2/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa opintolainaakaan, koska opintotukikuukaudet ovat kuluneet ensimmäiseen, nyttemmin työllistämättömään tutkintoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin. Mulla sujuu vielä opinnot, mutta en jaksa olla enää edes kohtelias vieraille - perheen ja ystävien kanssa koetan tsempata

Vierailija
4/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut toimeentulotukea? Onko sinulle sukulaisia, jotka voisivat auttaa? Muu laina? Tauko opinnoissa, jolloin teet keikkaa ja jatkat opintoja kun taas rahaa kulkea?

Vierailija
5/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa toimeentulotukea, koska meillä on omistus (lue: pankin) asunto. Ei tunnu muutaman kuukauden takia järkevältä viivyttää valmistumista, ja matalapalkka-alan keikat eivät riittäisikään säästämiseen. En saa myöskään mitään matkatukea, koska sitä saavat vain toisen asteen opiskelijat.

Vierailija
6/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole sukulaisiakaan, joilla olisi lainata.

Jotenkin eniten ärsyttää se, että ei saa edes lainaa. Ottaisin sitä heti.

Vierailija
7/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä viestistä. Tämä motivoi minua siihen, että olen 100% varma, etten tule pärjäämään elämässäni. En työlisty, en saa apu rahaa ja olisin köyhä, joka kituuttelee senteissä. Nyt tiedän ja uskallan t a p p a a itseni.

N.20v

Vierailija
8/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu niin hullulta ettäopiskelen paljon tavoiteaikaa nopeammin ja käyn töissä päälle, mutta mistään ei saa tukea

Vierailija
9/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä viestistä. Tämä motivoi minua siihen, että olen 100% varma, etten tule pärjäämään elämässäni. En työlisty, en saa apu rahaa ja olisin köyhä, joka kituuttelee senteissä. Nyt tiedän ja uskallan t a p p a a itseni.

N.20v

Jos olet tosissasi, niin hakudu juttelemaan mielenterveyden ammattilaiselle.

Vierailija
10/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa oikein muuta sanoa kuin että tosi ikävä tilanne. <3 Tsempit ei paljoa auta, mutta tsemppiä silti!

Toimeentulotukea voisi kokeilla hakea. Tai onko oppilaitoksessasi jonkinlaista stipendi-/apurahasysteemiä?

Vierailija
11/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N.20v

Hei, tänä päivänä aika moni kituuttelee ja säästää senttejä. Sinä tulet pärjäämään. Työllistyt, ja vaikka olisit rahallisesti köyhäkin, voit elää hyvää elämää. Jopa rikasta. Elämä ei ole materiasta niin kiinni. Elämä on hyvää ja nurkan takana odottaa hyviä asioita. Sinä olet lahjakas ja tärkeä. Uskalla unelmoida elämästä🙏

Vierailija
12/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa oikein muuta sanoa kuin että tosi ikävä tilanne. <3 Tsempit ei paljoa auta, mutta tsemppiä silti!

Toimeentulotukea voisi kokeilla hakea. Tai onko oppilaitoksessasi jonkinlaista stipendi-/apurahasysteemiä?

Kiitos

Vierailija
13/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään parin tonnin kulutusluottoa mahdollisuutta saada? Asuntolainaan lyhennysvapaita kuukausia? Diakoniatoimistosta oletko kysynyt apua? Joillakin paikkakunnilla voi hakea sosiaalista luottoa?

Vierailija
14/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut tyyppi, joka välittää rikkaudesta, mutta jatkuva rahojen loppu oleminen tosiaan stressaa...

Tiedän toki, että monella on nyt tällainen tilanne, ja toivon voimia muillekin <3

Vierailija
15/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään parin tonnin kulutusluottoa mahdollisuutta saada? Asuntolainaan lyhennysvapaita kuukausia? Diakoniatoimistosta oletko kysynyt apua? Joillakin paikkakunnilla voi hakea sosiaalista luottoa?

En saa kulutusluottoa...yritetty on. Luottotiedot ovat kyllä kunnossa.

16/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet enemmän töitä ja lykkäät valmistumista. Niin moni muukin joutuu tekemään. Itse pidin opiskeluaikoina melkein vuoden tauon, oli pakko käydä töissä ja säästää rahaa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
17/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen seurakunnan diakoniatyön puoleen kääntymistä.

Tsemppiä

Vierailija
18/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin ehdottaa kotikunnasta haettavaa sosiaalista luottoa, mutta googlattuani totesin, kaikki kunnat ei näköjään sitä myönnä. Lisäksi siitä lätkäistään yleensä pakosta maksuhäiriömerkintä, mikä on mielestäni ihan todella väärin. Rangaistaan ihmistä maksuhäiriömerkinnällä kun hän nimenomaan yrittää välttää maksuhäiriömerkintää.

Vierailija
19/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Teet enemmän töitä ja lykkäät valmistumista. Niin moni muukin joutuu tekemään. Itse pidin opiskeluaikoina melkein vuoden tauon, oli pakko käydä töissä ja säästää rahaa.

Nyt asuntolainat tauolla - maksetaan vain korkoa. En voi oikein viivyttää valmistumista, sillä mulla ei ole mitään vakityötä, josta saisin riitävästi palkkaa, ja kesällä iskevät lyhennykset niskaan. Ei mulla olisi kiirettä valmistua, jos toimeentulo olisi ilmankin turvattu.

Vierailija
20/46 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä stressaa tää mahdollinen sota niin paljon ettei opiskeluista tule siksikään mitään.

Sota? Läheisiä Ukrainassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän