Avioeropaperit laitettu eteenpäin, mies onnellisempi
Tuntuu pahalle, niinkun kaikki tässä. Mutta huomaan miten mies on jo paljon onnellisempi kun on saamassa haluamansa eron. Toki olen ehkä onnellinen hänen puolesta, tajuan nyt, että minä olen ollut syy siihen että hän ei viihdy kotona ja kotona ollessaan on ollut tosi äkänen. Nyt kun ero etenee, on heti iloisempi. Tietää pääsevänsä pian elämään parempaa elämää ilman minua.
Tuntuu siis tosi pahalle. Mutta aion ottaa tästä opikseni ja olla jatkossa parempi.
Kommentit (17)
Itse en mene tämän jälkeen suhteeseen. Pärjään yksin ja haluan pysyä selibaatissa. Onnellinen olo
En minäkään mene uuteen suhteeseen. Selibaattia en kyllä kaipaa! Siihen pitäisi keksiä joku ratkaisu. Mutta, nyt en kyllä halua yhtään miestä elämääni millään tavalla.
Liian kipeää tämmönen eroaminen. Varsinkin kun ei itse tahdo.
Toki tiedän että miehellä on jo uusi nainen. On iloinen myös siksi, että pian pääsee vapaasti ilman salailua yms hänen kanssaan elämään yhteistä elämää.
Ap
Järkevä asenne, mutta sinunkin pitäisi olla iloinen. Ei mene enää aikaa hukkaan menetetyn tapauksen kanssa.
Aika helpottaa. Usko pois. Kaksi avioliittoa ja niiden jälkeen muita pieleen menneitä suhteita nähnyt mies joka on jo lapsensa tehnyt. Kun eronne on ohi, ole viisas äläkä ryntää lohtusuhteisiin. Toipuminen vie oman aikansa. Kun olet valmis, olet vahvempi ja viisaampi. Silloin et syytä itseäsi, miestäsi, elämää etkä Jumalaa. Vaan katsot elämän pieniä asioita kiitollisena ja nautit jokaisesta uudesta päivästä.
Voimia sinulle ja jokaiselle teille, joilla on nyt vaikeaa. Olkaa vahvoja. Jos itkettää, itkekää. Jos kouluttaa, kiukutkaa. Älkää pelkäätkö tunteinenne vaan antakaa niiden tulla.
Laastari kyllä toisaalta houkuttaisi. Itsetunnon kohotuksekseksi. Mutta vain joku yhdenillan homma, eikä mitään petipuuhia.
Muuten en todellakaan ole valmis uuteen suhteeseen. Ihmettelen miten toiset ovat uuden kanssa muutamia viikkoja eron jälkeen.
Ap
Nyt on pakko kysyä, että miksei se ole jo sen uuden muikin luona. On tuo tosi ikävää että joudut vielä katselemaan sen "onnellisuutta". Ja usko huviksesi, se ei kestä. Kun uutuudenviehätys on kaikonnut ja totuus toisesta paljastuu, niin yrittää vielä kipittää takaisin. Olen nähnyt näitä muutaman tapauksen. Yksi lähti ulkonäön perässä ja palasi aika nopeasti häntä koipien välissä kotiin. Monien mielestä se ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella.
Jos on pitkä liitto takana, eikä kovin monia suhteita muutenkaan, niin voi olla että on ihan liian ruusuiset kuvitelmat siitä, minkälaista se elämä on sen uuden kanssa. Kaikki me näytetään vielä seurusteluvaiheessa sitä parempaa puolta itsestä. Kun on muutettu yhteen niin todellisuus paljastuu. Monet vielä tahallaan jallittaa sitä toista olemalla "kaikkea sitä mitä se toinen on aina puolisolta halunnut" ja sitten kun se kulissi romahtaa niin voi olla tosi kylmää kyytiä. En siis toivo miehellesi pahaa, vaan harmi kyllä näin se menee. On lottovoitto jos löytää sellaisen puolison että sopii yhteen monelta kantilta, eikä tavat ja pärstä ala jonkin ajan päästä ärsyttämään. Se on vain ihmisluontoa, että niin käy.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on pakko kysyä, että miksei se ole jo sen uuden muikin luona. On tuo tosi ikävää että joudut vielä katselemaan sen "onnellisuutta". Ja usko huviksesi, se ei kestä. Kun uutuudenviehätys on kaikonnut ja totuus toisesta paljastuu, niin yrittää vielä kipittää takaisin. Olen nähnyt näitä muutaman tapauksen. Yksi lähti ulkonäön perässä ja palasi aika nopeasti häntä koipien välissä kotiin. Monien mielestä se ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella.
Jos on pitkä liitto takana, eikä kovin monia suhteita muutenkaan, niin voi olla että on ihan liian ruusuiset kuvitelmat siitä, minkälaista se elämä on sen uuden kanssa. Kaikki me näytetään vielä seurusteluvaiheessa sitä parempaa puolta itsestä. Kun on muutettu yhteen niin todellisuus paljastuu. Monet vielä tahallaan jallittaa sitä toista olemalla "kaikkea sitä mitä se toinen on aina puolisolta halunnut" ja sitten kun se kulissi romahtaa niin voi olla tosi kylmää kyytiä. En siis toivo miehellesi pahaa, vaan harmi kyllä näin se menee. On lottovoitto jos löytää sellaisen puolison että sopii yhteen monelta kantilta, eikä tavat ja pärstä ala jonkin ajan päästä ärsyttämään. Se on vain ihmisluontoa, että niin käy.
Joillekin saattaa noin käydä, mutta on kyllä toiveajattelua että kaikki eronneet kipittäis takaisin. Se on vaan elämää, että vaihdetaan parempaan välillä.
En tiedä miksi ei ole. En ymmärrä miksi ei muuta pois. Taloudella selittää asiaa. Mikä on toki tottakin. Pystyisi kyllä halutessaan muuttamaan.
Luulen, että myös sillä toisella osapuolella on vielä jotain kesken. Eivätkä siksi voi olla vielä täysillä yhdessä.
Mieshän ei ole suhdetta myöntänyt, vielä. Mutta, kyllähän sen kaikesta näkee ja on merkit olleet näkyvillä jo kauan. Kortsuja löytyy takin taskuista, työpäivät venyy, öitä kummallisesti pois kotoa jne jne jne...
En usko miehen ikinä kipittävän takaisin. On kauan tehnyt tätä eroa. Ennen kun puhui minulle asiasta. On jo ajatuksissaan tosi pitkällä eroprosessissa. Luulen tämän toisen naisenkin tulleen kuvioihin vasta kun oli päättänyt erota minusta. Nyt on vaan niin onnellinen, että pitkän pitkän pohdinnan päätteeksi lopulta teki lopullisen päätöksen asiaan laittamalla paperit eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
On lapsia
Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On lapsia
Surullista.
Niin minustakin. Valtavan surullista. Niin iso pettymyksen tunne. Musertava.
No sun mies on selvästi narsisti.
No, eräs lähisukulaisensa on jo vuosia sanonut miehen olevan narsisti. Mutta, enpä tiedä. Ehkä heillä on vaan huonot välit. Tai siis heillä on huonot välit, ehkä se vaikuttaa.
No ei se pelkästään sun vika ole. Te ette vaan sopineet toisillenne, ette rakastaneet molemmat toisianne jne. Eipä sille mitään voi, löydätte kumpikin varmasti paremmin sopivat puolisot. Surullistahan se on lopettaa suhde vaikka se olisi toimimatonkin, mutta kyllä siitä toipuu.