Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko psykoosissa?

Vierailija
21.09.2022 |

Pelkään että minut tapetaan.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidä nuo ajatukset omana tietonasi, muuten on oikeasti iso vaara että joudut pakkohoitoon psykiatriselle osastolle.

Siellä odottaa jaettu huone jonkun nistin kanssa, erilaisia pakkolääkityksiä haittavaikutuksineen, totaalinen yksityisyyden ja oman rauhan puute, itsemääräämisoikeuden rikkominen ja kaikin tavoin epäkunnioittava kohtelu. Ja monen sadan euron lasku tulee perästä.

Yritä siis vaikuttaa normaalilta ja peitä mahdollinen psykoosisi niin hyvin kuin mahdollista.

Täh? Onko sielläkin jaetut huoneet?

On, ja huonetoveriksi voi osua ihan millainen hullu tahansa. Esim. nisti joka soittelee tuttavilleen yötä myöten ja varastaa tavaroitasi, uhkaileva väkivaltarikollinen tai harhainen mummeli joka huutaa kurkku suorana magneettivöihin sidottuna.

Olen ymmärtänyt että jokaiselle pyritään järjestämään samaa sukupuolta oleva huonetoveri, mutten ole siitä ihan varma.

Joo, mun huonetoveri itki koko ajan. Siis ihan jatkuvasti, yötä päivää. Tietysti säälitti, mutta myös vitutti. Miten hemmetissä itse voi keskittyä paranemiseensa jos toinen volisee vieressä koko ajan? Ja minkä vuoksi niissä ei saa olla rauhassa omassa huoneessa potilaat?

Vierailija
22/40 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet käyttänyt kannabista niin se on hyvin todennäköistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosissa oleva uskoo harhoihinsa voimakkaasti ja ajattelee harhojen olevan totta. Kuinka moni oikeasti psykoosissa oleva kyseenalaistaa harhansa.

Vierailija
24/40 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidä nuo ajatukset omana tietonasi, muuten on oikeasti iso vaara että joudut pakkohoitoon psykiatriselle osastolle.

Siellä odottaa jaettu huone jonkun nistin kanssa, erilaisia pakkolääkityksiä haittavaikutuksineen, totaalinen yksityisyyden ja oman rauhan puute, itsemääräämisoikeuden rikkominen ja kaikin tavoin epäkunnioittava kohtelu. Ja monen sadan euron lasku tulee perästä.

Yritä siis vaikuttaa normaalilta ja peitä mahdollinen psykoosisi niin hyvin kuin mahdollista.

On, ja huonetoveriksi voi osua ihan millainen hullu tahansa. Esim. nisti joka soittelee tuttavilleen yötä myöten ja varastaa tavaroitasi, uhkaileva väkivaltarikollinen tai harhainen mummeli joka huutaa kurkku suorana magneettivöihin sidottuna.

Olen ymmärtänyt että jokaiselle pyritään järjestämään samaa sukupuolta oleva huonetoveri, mutten ole siitä ihan varma.

Joo, mun huonetoveri itki koko ajan. Siis ihan jatkuvasti, yötä päivää. Tietysti säälitti, mutta myös vitutti. Miten hemmetissä itse voi keskittyä paranemiseensa jos toinen volisee vieressä koko ajan? Ja minkä vuoksi niissä ei saa olla rauhassa omassa huoneessa potilaat?

Omat huoneet olisivat tärkeitä senkin takia, että psykoosilääkkeillä on usein hyvin nöyryyttäviä haittavaikutuksia (kuolaaminen, kasvojen tahattomat vääntelehtiminen, pidätyskyvyttömyys, ripulointi) eikä kenenkään pitäisi joutua kärsimään niistä kenenkään muun nähden.

Hoitajat ja psykiatrit eivät tunnu asiaa ymmärtävän, vaan saattavat jopa laittaa tuollaisista haitoista kärsivän potilaan "käytävähoitoon" eli pakottaa ulos huoneesta ja lukita sen oven. Kiva siinä sitten vaipoissa istua käytävällä kuola valuen, kasvot kestoirvistyksessä jolle ei voi mitään.

Vierailija
25/40 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa yhteyttä mielenterveyspäivystykseen, sieltä ohjaavat sinulle apua.

Vierailija
26/40 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoosissa oleva uskoo harhoihinsa voimakkaasti ja ajattelee harhojen olevan totta. Kuinka moni oikeasti psykoosissa oleva kyseenalaistaa harhansa.

Kyllä sen oppii tunnistamaan. Minulla on päivittäisiä psykoottisia kohtauksia ja tiedän kyllä milloin olen psykoosissa.

Vierailija
27/40 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat huoneet olisivat tärkeitä senkin takia, että psykoosilääkkeillä on usein hyvin nöyryyttäviä haittavaikutuksia (kuolaaminen, kasvojen tahattomat vääntelehtiminen, pidätyskyvyttömyys, ripulointi) eikä kenenkään pitäisi joutua kärsimään niistä kenenkään muun nähden.

Hoitajat ja psykiatrit eivät tunnu asiaa ymmärtävän, vaan saattavat jopa laittaa tuollaisista haitoista kärsivän potilaan "käytävähoitoon" eli pakottaa ulos huoneesta ja lukita sen oven. Kiva siinä sitten vaipoissa istua käytävällä kuola valuen, kasvot kestoirvistyksessä jolle ei voi mitään.

Joo, oli kiva olla syömishäiriön takia osastolla ja jakaa huone viekkareissa oksentelevan tyypin kanssa...ja syödä pitää!!!

Vierailija
28/40 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet. Nuku pari vurokautta. Älä mene ja tee mitään.

Jos tuntuu ettei hellitä niin mene lääkäriin

Vierailija
29/40 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet. Nuku pari vurokautta. Älä mene ja tee mitään.

Jos tuntuu ettei hellitä niin mene lääkäriin

Toinen tapa että vedät viinaa kunnolla kotona jos ei uni tule.

Älä mene minnekkään vaan nukkumaan.

Älä soita kenellekkään. Tv kii. Radio kii.Känni ja unet

Niin kauan että menee ohi.

Tuossa tilassa vaikka joku sanoo kissa radiossa niin aivosi voi keksiä sille jonkun merkitykasen.

Ärsykkeet pois. Pusi ja nukkukkumaan. Huomenna jatketaan!😚👍

30/40 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ahdistusta? Pelkäätkö? Tunnetko että todellisuus olisi jotenkin muuttunut oudoksi? Psykoosiin voi kuulemma kuulua tuollaisia kokemuksia.

Vierailija
31/40 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nukkunut 2 tuntia 40 min. viimeiseen kolmeen viikkoon.

Äitini ja rakas enoni kuolivat vähän aikaa sitten.  En saa mitään tehtyä. En uskalla mennä ulos tai soittaa puhelimella kenellekään. Pelottaa koko ajan.

Kädessäni on iso vuotava haava ( itsemurhayritys, josta en ole puhunut kenellekään ) , jonka kääreitä pitää vaihtaa tkssa päivittäin. 

Pelkään, että jos avaan kääreen niin koko asuntoni tulvehtii vedestä. Nostin verhot juuri ylös.

Ymmärrän rationaalisesti, että kaikki tämä on vain harha - aistimusta. Ei ole vedenpaisumusta, eikä kukaan uhkaa minua ulkona, mutta aivoni väittävät toista ja tämä tunne on aivan painajaismainen.

En ole käyttänyt edes alkoholia 9 kuukauteen, eikä minulla ole kokemusta psykoosista - tällaistäkö se nyt on? Kerran lähetettiin päivystyksestä kotiin itsetuhoisena ja tklääkäri vähätteli vaivojani. En ole innostunut menemään päivystykseen kahdella yleisellä toiselle paikkakunnalle. 

Vierailija
32/40 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini ja rakas enoni kuolivat vähän aikaa sitten.  En saa mitään tehtyä. En uskalla mennä ulos tai soittaa puhelimella kenellekään. Pelottaa koko ajan.

Kädessäni on iso vuotava haava ( itsemurhayritys, josta en ole puhunut kenellekään ) , jonka kääreitä pitää vaihtaa tkssa päivittäin. 

Pelkään, että jos avaan kääreen niin koko asuntoni tulvehtii vedestä. Nostin verhot juuri ylös.

Ymmärrän rationaalisesti, että kaikki tämä on vain harha - aistimusta. Ei ole vedenpaisumusta, eikä kukaan uhkaa minua ulkona, mutta aivoni väittävät toista ja tämä tunne on aivan painajaismainen.

En ole käyttänyt edes alkoholia 9 kuukauteen, eikä minulla ole kokemusta psykoosista - tällaistäkö se nyt on? Kerran lähetettiin päivystyksestä kotiin itsetuhoisena ja tklääkäri vähätteli vaivojani. En ole innostunut menemään päivystykseen kahdella yleisellä toiselle paikkakunnalle. 

Ymmärsinkö oikein, että sinulla on lääkitys? Oletko ottanut lääkkeet ohjeiden mukaan?

Vierailija
33/40 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiva se rationaalinen puolesi nyt esiin! Miksi kukaan haluaisi tappaa sinut?

Onko sinulla aina ollut vilkas mielikuvitus, tai oletko jo saanut jonkun mt- diagnoosin? Mahdollinen lääkitys?

Kukaan ei halua sinulle pahaa! Lue tämä vielä uudelleen, kun alkaa ahdistaa! Voimia sulle!

Vierailija
34/40 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei pidä paikkaansa, psykooseja on erilaisia ja eritasoisia. Monikin kyseenalaistaa harhansa ja pystyvät toipumaan.

Vierailija
35/40 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaaloissa on monen hengen huoneita koska ne on rakennettu vuonna nakki eikä resursseja ole tehdä kaikille yhden hengen huoneita. Voi kyllä varmasti olla ikävää jos kaipaa omaa rauhaa. Toisaalta eihän niissä sairaaloissa ketään nykyään enää pitkään pidetä.

Vierailija
36/40 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap, ota ihmeessä yhteyttä hoitotahoosi ja kerro heille nuo ajatuksesi, turha yksin kärsiä ja odotella voinnin pahenemista.

Vierailija
37/40 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nukut kotona muutaman päivän. Vältä triggereitä (tv, radio, netti jne.) ja vain rentoudut. Syö hyvin, peseydy jos jaksat ja LEPÄÄ. Kyllä se siitä.

Vierailija
38/40 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti jos sitä täytyy täältä kysellä.

Vierailija
39/40 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita 112

Kerteile myöhemmin. Kään odottelemaan. Voimia!

Vierailija
40/40 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein, että sinulla on lääkitys? Oletko ottanut lääkkeet ohjeiden mukaan?

Minulla ei ole lääkitystä tällä hetkellä.  

Ymmärtäkää oikein seuraava:  suomessa on satoja tuhansia erilaisia mielialalääkkeiden syöjiä ja määrä kasvaa. En usko, että se pelastus löytyy SSRI lääkkeistä, tai vanhuksille  kello 19 annettavilla neurolipteillä. 

Olen siis tiedemyönteinen, mutta omat kokemukset 15 lääkkeen jälkeen ei rohkaise minua. 

Se mitä tod.näk. tarvitsisin olisi 10 tunnin uni ja terveellinen ravinto ja välittävä ihmiskontakti. Näiden puutteessahan olen flippaamassa.  Oikeasti pelkään hivenen ajatuksiani ja itsetuhoisuuttani. 

Kirjoittakaa minulle jotain vinkkejä. Voitte myös kritisoida tai kehua, mutta keskusteluyhteys muihin olisi " ihan kiva ". Voikaa hyvin ( klo on 23 ) ja Rakkautta!