Siis mikä hemmetin yheisöllisyysbuumi nyt on, simputti soikoon
Mä olen introvertti ihminen ja minä EN halua sosialisoitua työpaikalla sen enempää kuin mitä työtehtävät vaatii. Minä voin olla toimistolla vaikka joka päivä lähityössä, jos on tarvis. Mutta minä EN halua viettää ruoka- ja kahvitaukojani kenenkään muun kanssa kuin itsekseni tai sitten joidenkin muutaman muun henkilön kanssa. En aina edes käy syömässä vaan saatan käydä lounastunilla hoitamassa asioita, kuten vaikka apteekissa tai palauttamassa kirjoja tai muuten vaan kävelemässä, kun se ei ole työaikaa.
Ei työnantajaa kiinnostanut ennen koronaakaan ja laajaa etätyötä, onko ihmisillä seuraa toimistolla tai onko yhteisöllisyyttä. Miksi nyt on pakko tällaisia yhteislounaita järjestää? Siis toki kiva, että järjestetään, mutta mielestäni pitäisi kyllä painottaa näissä vapaaehtoisuutta.
En haluaisi kuitenkaan olla se hankala tyyppi, joka sanoo etten halua osallistua yhteislounaille. Jos olisi selkeästi ilmaistusti vapaaehtoista, niin ei tarvitsisi kenellekään mitään selitellä.
Mites teillä muilla?
Kommentit (10)
En tiedä
teen etätöitä
jos täytyy käydä paikalla töissä niin käyn illalla, kun siellä ei ketään
Meillä on oikein firmassa perustettu työryhmiä tämän yhteisöllisyyden vahvistamiseksi ja oma esihenkilö, joka mukava ja kiva ihminen onkin, ei tunnutä ymmärtävän, että jotkut kokevat tällaiset touhut oikeasti ahdistavina. Yritin tästä kerran hienovaraisesti kertoa hänelle nimittäin.
Meidän tiimissä on myös muutama todella inhottava ihminen, joiden naamaa ei kiinnostaisi katsella määräänsä enempää.
T. Ap
Tuo ei koske minua nyt. Mutta tekisin kantani selväksi (jos haluaisin olla rauhassa) ja jos se ei käy tai siitä tulee ongelmia, lienee tulisi paikan vaihto kyseeseen tai yrittäjyys tms. Vähän kuulostaa sosialismilta ja kommunismilta, se vaan tulee noin esille kaikille selvemmin mikä homman nimi on.
Olen täysin samanlainen tässä asiassa!
Vetuttaa aivan vietäväksi kaikenlaiset yhteisöllisyys- ja ryhmäytymisleikit, työpajat ja muut pilipaliaskartelukaikkionniinnaminamiajakivaa -touhut ettei ole tosikaan.
Töissä ollaan ennen kaikkea tekemässä töitä ja tienaamassa leipää pöytään, ei hankkimassa kavereita.
Epäsosiaalisilla on pienemmät palkat
Ruokatauko on jokaisen omaa palautumista varten ja tosi tärkeää että sen saa viettää niinkuin itse haluaa.
Itsekin mielellään syön yksin, poistun työpaikalta , käyn kävelyllä tms
Sote alalla on todella hankalaa pitää taukoja rauhassa. Yksin. Kahvihuoneet aina täynnä porukkaa ja päläpälä
Parhaita on nämä "työhyvinvointi- ja virkistyspäivät" Aivan kamalia päiviä! 😂
Meillä korona tappoi kaiken yhteisöllisyyden pysyvästi. Ei sillä että olisin sitä kauheasti vailla mutta jos nyt edes kerran vuodessa nähtäisi koko ryhmä samassa huoneessa... Aika karua varsinkin uusille tulijoille. Kaikki on teamisissa nyt eikä kukaan käy ravintolassa kun on omat eväät. Istutaan omissa kopeissa luurit päässä ovi kiinni kun etätöitä ei saa tehdä. Kaikki yhteiset tapahtumat on ilmeisesti lopetettu, kätevää toki kun tulee halvemmaksi.
Onneksi olen vaihtamassa työpaikkaa.
Mä olen aina ollut se hankala tyyppi joka tekee heti työpaikassa selväksi että käyn luonaalla itsekseni, enkä osallistu mihinkään työajan ulkopuoliseen tai muutenkaan virkistystoimintaan. Olen myös suoraan sanonut olevani misantrooppi ja erakkkoluonne. Ei ole haitannut missään työpaikassa yhtään.