Mammavaate vinkkipino :)
Hei!
Eiköhän aloiteta vinkki/niksipino mammavaatteista ja pukeutumisesta. Kaupoistahan löytyy tosi kalliita mammavaatteita, mutta halvemmallakin pääsee, ainakin jossain asioissa. Tässä siis minun parhaat vinkkini:
- Et tarvitse kalliita mammasukkahousuja, jos löydät marketista " isojen tyttöjen" sukkahousuja. Niissä ei saisi olla kantavahvikkeita, mutta takapuolen kohdalla kaksi saumaa... Käännä ne sitten toisinpäin, jotta vatsa mahtuisi. Toimivat hyvin, vaikka loppuaikana voivat nämäkin ahdistaa...
- Tavalliset Maxi-malliset Sloggit ovat hyviä mammapikkuhousuja. Osta tosi isokokoisia ja vatsa mahtuu mainiosti. Istuvat hyvin ja kestävät!
- Talviaikaan mieheni toppahousut ovat olleet ehdottomat! Vetaisen ne mammahousujeni päälle, kun lähden ulkoilemaan. Hyvin mahtuu, eikä palele.
Lisää kiitos :)
Kommentit (5)
Minä olen käyttänyt myös noita isojen tyttöjen haarakiilallisia sukkiksia aikaisemmissa raskauksissa. Hyvin toimivat. Samoin alushousut olen ostanut maximallia :)
Talvella kannattaa suojata rinnat hyvin jotta välttyy tulehduksilta. Minä olen käärinyt kaulaliinan takin alle rintojen päälle ja hyvin toimii ja lämmittää.
Jos kärsii suonenvedoista ja turvotuksesta niin tukisukkiin kannattaa investoida. Aamulla kun vetäisee jalkaan heti herättyään niin vielä illallakin jaksaa ihan toisella tavalla. Eikä pakota jalkoja.
Tuo sukkahousujuttu on ihan ehdoton. Varsinkin talvella, kun ostaa niitä paksuja " villa" sukkahousuja niin käy hyvin. Ja isot koot menee ihan oikeinkin päin, jos itse kovin pienikokoinen. Ainakin täällä siis..
Mutta minä olen harrastanut talvivauvojen kanssa tätä, että käyn kaikki kirpparit ja kierrätyskeskukset läpi ja haen mahdollisimman rumia ja isokokoisia mekkoja. Parhaimpia ovat sellaset -60-80 luvun aikana tehdyt kotimaiset vähän paksummasta kankaasta valmistetut. Ne ovat mukavan lämpimiä. Niistä sitten sakset kädessä muotoilen mitä ikinä haluan ja ompelen sopiviksi. Olen tehnyt paljon henkselimekkoja ja hihattomia sekä muun mallisia. Kivan henkselimekon saa pitkähihaisesta mekosta, jolloin käytetään hihat henkselikankaiksi.
Ei tule näitä vaatteita joka nurkalla vastaan. Eikä muuten maksa paljoa. :) Että ei muuta, kun ompelemaan.
Ihania vinkkejä!
Kotona käytän se mitä käteen tarttuu ja olen muutamat housut vähän muokannut. Leikkanut vyötärö osuus irti ja omellut sinne resoripala. Miehen isot fleecetakit kelpaa hyvin kun on kylmää ulkona, jos yksi ei riitä niin kaksi päällekkäin.
Alekorista löysin kevyttoppahousut (miesten osasto) muutamalla eurolla etten palelee talvella.
Pitkät spagettiolkaintopit (esim. lindexiltä) sopii hyvin puseron alla ja peittää masun hyvin, eikä maksaa yhtä paljon kun mammatopit ja kelpaa hyvin ensi kesänäkin (LA 28.3).
Työpaikalla pitää olla siististi pukeutunut, joten muutamat mammahousut ja pari paitaa olen hankinnut. Ja kyllä on pakko myöntää että mammahousut istuu niin paljon paremmin kuin ne kotona tehdyt housut. On se ihan kivaa välillä pukeutua siististi vaikka tämä olotilaa kestää vaanmuutama kuukausi.
=)
Ja huhuilen vielä lisää näitä talveen sopivia vinkkejä... Tuntuu hankalalta, kun laskettu aika on keskellä kylmintä talvea. Taitaa olla lämpimän ja tosi ison talvitakin hankinta edessä tai sitten pitäisi keksiä jokin muu ratkaisu....
mulla myös kotioloissa lainassa miehen kevyttoppahousut ja muutama collegepaita, kun omat on kaikki aika niukkoja malleja ja muutenkin paidat jäi jo aikaa liian lyhyiksi.
Nyt kun on muodissa sellaiset pidemmän malliset paidat niin ne käy kivasti ison mahan kanssa ja saattaa löytää tarjouksestakin ihan kivoja. Juuri löytyi KappAhlista 2 yhden hinnalla joten hintaa per paita 5 euroa eli tosi vähän. Ja molemmat sellaisia että käy sitten mamma-ajan jälkeenkin.
Seppälästä oon löytänyt myös edullisesti paritkin housut, joissa sellainen leveämpi resori, menevät melkeinpä loppuun asti riippuen tuleeko vatsasta isompi kuin viime raskaudessa. Omistan ainoastaan yhden oikeat äitiyshousut jotka on vähän huonot kun se resoriosa valuu aina vatsan alle niin alas että joutuu aina noustessa nostelemaan. Että ehkä sellainen vatsan yli tuleva malli mukavampi loppuajasta sitten.
Nyt kun tuli viileämmät kelit niin ostin tarjouskorista koon 44-48 villasukkikset 5 ¿ ja hyvät on, tulevat vatsan yli joten ei kinnaa mistään. Kotioloissa menee miehen pitkät kalsarit, mutta niiden käytössä pitää olla sikäli varovainen että ovat päällä aika karsea näky.. että ei ihan mihin vaan voi suositella.
Talvitakin kanssa mulle tulee ongelmia koska nyt toppis menee juuri ja juuri ja kinnaa. Että jos jollain siihen hyvä vinkki mistä löytyisi edullinen ja vielä ihmismäisen näköinen niin olisi kiva kuulla. Yksi vanha ja iso löytyy kotikäyttöön mutta olisi kiva liikkua ihmisten ilmoilla vähän kivemman näköisessä jos mahdollista.