Kun Nenna, 22, osti rapistuneen rintamamiestalon, ilmestyivät asiantuntijat paikalle: Ei tuosta saa ikinä taloa
Mun mielestä tuo on ainakin aivan ihana, olis kyllä munkin unelmatalo. Juuri tuollaisissa taloissa on se ihana tunnelma, mikä tekee talosta kodikkaan. Mummonmökit on ihania! 🥰
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/7b48faed-d50f-442f-ae32-a9a…
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijat ilmestyy myös kommentoimaan silloin, kun nainen rakennuttaa yksin taloa.
Tai ostaa osakkeen.
Tai auton.
Tai oikeastaan tekee mitä vaan.Aina joku mies ilmestyy kertomaan ettei tuosta mitään tule.
mistä ne asiantuntijat löytää paikalla. no siitä, kun yksikään nainen ei kykene tekemään mitään, ilman, että sitä pitää mainostaa somessa ja lehdissä
eiköhän suomesta löydy myös miljoona miestä, jotka ovat remontoineet asuntoa, mutta eivät he tyrkytä sitä lehteen ja someen
Nennalla on turvarinki ympärillään, niin voi kysyä ja pyytää apua. Ei Nenna täysin yksin pärjäisi, vaikka varmasti energiaa riittäisi. Jotkut asiat on pakko teetättää ammattilaisella niin kuin Nennan putkari-isukilla. Ihan jo vakuutuskin vaatii, että putkivaurion sattuessa korjaustyö on tehty asianmukaisesti ja mistä lähteä tutkimaan vaurion syytä.
Rintamamiestalot eivät ole mummonmökkejä. Mummonmökit sisältää lähinnä tuvan ja huoneen.
Miksi talo no myynnisäs jos siellä on niin kiva asua? Oikeasti noissa lautakasoissa ei ole kiva asua hiirenpaskan ja hämähäkkien seassa.
Vierailija kirjoitti:
Nennalla on turvarinki ympärillään, niin voi kysyä ja pyytää apua. Ei Nenna täysin yksin pärjäisi, vaikka varmasti energiaa riittäisi. Jotkut asiat on pakko teetättää ammattilaisella niin kuin Nennan putkari-isukilla. Ihan jo vakuutuskin vaatii, että putkivaurion sattuessa korjaustyö on tehty asianmukaisesti ja mistä lähteä tutkimaan vaurion syytä.
Niin? Kaikillahan se noin menee, että ammattilaisilla teetetään osa. Ihan miehillä ja naisilla oli ikä mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Pinkkiä maalia pintaan = remontti
Muovimaalia joka ei hengitä. Hometalo jo ostettaessa, alkuperäisessä kuvassa näkyy seinälle noussut kosteus ja ikkkunan alla mädät vuorilaudat vaihdettu uudempiin.
Onpa taas paljon masentavia kommentteja. Oletteko ilkeitä tahallanne vai kateellisia. Ettekö viitsi tai eikö riitä munaa mihinkään. Minä nostan Nennalle hattua. Yritteliäs nuori nainen. Onnea projektiin. Kaunis talo ja iso tontti. Nenna on nuori ja saa vaikka mitä vielä aikaiseksi.
Ne asiantuntijat löytyykin näköjään vauvafoorumilta :D
Vierailija kirjoitti:
Onpa taas paljon masentavia kommentteja. Oletteko ilkeitä tahallanne vai kateellisia. Ettekö viitsi tai eikö riitä munaa mihinkään. Minä nostan Nennalle hattua. Yritteliäs nuori nainen. Onnea projektiin. Kaunis talo ja iso tontti. Nenna on nuori ja saa vaikka mitä vielä aikaiseksi.
Olisi ollut järkevämpää rakentaa itse pieni mökki vaikka tuolle tontille, tuo talo ei tarvitse kun puskutraktorin.
Rintamamiestaloja ei myöskään ole tehty kestämään nykyaikaista vedellä läträämistä.
Hometalon alakerrasta löytynee vielä homeisempi pesuhuone.
Vierailija kirjoitti:
Pinkkiä maalia pintaan = remontti
Höpöhöpö. Kun itse remppasin ja remppautin wanhaa kivitaloani meni siinä ensi alkuun vuosi, ennenkuin pääsin asumaankaan. Vanha talo on rakas harrastus samalla kuin työprojekti. Saa ihan itse suunnitella kaiken. Muutamat, jotka ovat tehneet saman sanovat, että viitisen vuotta siinä menee. Kaikilla ei ole kärivällisyyttä eikä iloa tehdä ja antakaan niiden tehdä joita vanhat talot kiehtovat ja haluavat niitä kunnostaa ja jättäkää turha negatiivinen kommentointi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi talo no myynnisäs jos siellä on niin kiva asua? Oikeasti noissa lautakasoissa ei ole kiva asua hiirenpaskan ja hämähäkkien seassa.
Talo saattaa olla myynnissä jos vaikka entiset asukkaat olivat liian iäkkäitä siellä asumaan tai perikunnasta ei kukaan halunnut sinne mennä asumaan, koska jo omat asunnot heillä. Syitä saattaa olla monia, jos on vähänkään mielikuvitusta ajatella. Tuolla on todella kiva asua, jos haluaa puuhata luonnossa ja pitää hevosta ja kissoja. Joku hämähäkki tai hiiri nyt ei ketään luonnonläheistä ihmistä häiritse. Ekoteko joka tapauksessa.
kivat tapetit homeen päälle ja 300 sohvatyynyä. nyt on tunnelmaa