Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

NYT SE ALKAA: Putin julisti osittaisen liikekannallepanon

Vierailija
21.09.2022 |

Kommentit (2167)

Vierailija
981/2167 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moskovassa on alkanut mielenosoitukset. Ymmärtääköhän porukka täällä meillä, mitä tämä liikekannallepano tarkoittaa. Luulen, että meille ei kerrota edes kaikkea vaan tuttuun tapaan rauhoitellan meidän kanssa.

Putin on sanonut, etteivät he voi hävitä, joten itse ainakin pelkään, että kohta ydinaseita käytetään.

Pelkää sinä vaan ihan rauhassa. Minua ei paskaputinistien uhoamiset enää voisi vähempää kiinnostaa. Lisää HIMARSia vaan.

Vierailija
982/2167 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moskovassa on alkanut mielenosoitukset. Ymmärtääköhän porukka täällä meillä, mitä tämä liikekannallepano tarkoittaa. Luulen, että meille ei kerrota edes kaikkea vaan tuttuun tapaan rauhoitellan meidän kanssa.

Putin on sanonut, etteivät he voi hävitä, joten itse ainakin pelkään, että kohta ydinaseita käytetään.

Pelkää sinä vaan ihan rauhassa. Minua ei paskaputinistien uhoamiset enää voisi vähempää kiinnostaa. Lisää HIMARSia vaan.

Kaveri on ihan omissa maailmoissaan ja puhuu kansalle täyttä soopaa johon itse uskoo. Tuo ukko on vaarallinen ja arvaamaton, ja tänään monikin sanonut, että ydinasepuheet eivät välttämättä ole bluffia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/2167 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri on ihan omissa maailmoissaan ja puhuu kansalle täyttä soopaa johon itse uskoo. Tuo ukko on vaarallinen ja arvaamaton, ja tänään monikin sanonut, että ydinasepuheet eivät välttämättä ole bluffia

Jos ei ole, niin sitten ei ole. On siinäkin vaihtoehdossa kultareunus: ei ole sen jälkeen enää rysylää maailmaa pilaamassa (eikä toki paljon muutakaan).

Vierailija
984/2167 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikekannallepano tarkoittaa että nykyisten sopimussotilaiden sopimukset jatkuu nyt "toistaiseksi" vailla loppupäivämäärää, ja random kutsuntoja palvelukseen.

Mitään valtavia uusia armeijakuntien perustamisia ette tule näkemään, koska sellaiseen ei ole kalustoa.

Vierailija
985/2167 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tuossa yllä trolli vakavissaan väittää, että Venäjä pitää parhaat vermeensä tallessa NATO-hyökkäystä varten.

Eli tietoisesti on tapattanut 50,000 nuorta miestä antamalla heille kakkosluokan varusteet NATO-kalustoa vastaan Ukrainassa.

Jos tuollaiseen uskoo itse ja näkee sen "oikeana" asiana Venäjän kannalta, niin ei ihme että ovat saaneet aikaiseksi 40,000 sotarikosta kuudessa kuukaudessa.  Ei minkään lajin moraalikäsitystä.

"Hei, hyökätään 44 miljoonan asukkaan maahan, otetaan varastosta jotain vanhaa paskaa varusteiksi. Kolmessa päivässä Kiovan paraatissa.  Muistakaa lähettää kutsu sille Bäckmanille Suomeen, ja että pakkaa uikkarit Odessan lomaa varten".

Ja paljon kertoo se, että venäjä on siirtänyt suurimman osan länsijoukoistaan sotimaan Ukrainaan. Eli ne sotilaat, joiden tarkoitus oli sotia natoa vastaan.

Venäjähän sotii nyt jo natoa vastaan siellä ukrainassa. OåKoko ajan tulee striimiä ulkomaalaisilta jotka ovat siellä ukrainassa sotimassa. Meinaatko että heidän seassa ei olisi natonsotilaita?

Kun nato hyökkää, niin Venäjä sen kyllä huomaa. Vielä yhtään oikeasti kehittynyttä asejärjestelmää Ukrainalla ei ole ollut.

Sodan paras kuvaus: 50 000 venäläistä sotilasta kuollut, eikä nato ole vielä aloittanutkaan.

Ja jos nato oikeasti olisi aloittanut sodan, niin miten Venäjä on siihen vastannut. Pommittanut nato-maita? Hyökännyt joukoilla Baltiaan/Puolaan? Laukaissut ydinaseet Washingtonin? Tai sitten se todellisuus: ei ole uskaltanut tehdä mitään noista.

Lähde tuolle 50 000 kuolleelle sotilaalle? Eikös Ukraina ilmoittanut jo ensimmäisen viikon jälkeen tuollaisesta luvusta, ja kuukautta myöhemmin olivat kuulemma tuhonneet 80 000 lisää. Eli siis lähde?

Todelliset tappiot on murto-osa noista Ukrainan fantasioista.

USA:n lähteet arvioi kokonaistappioiksi elokuussa 75000-85000 venäläistä ja 100000 ukrainalaista.  Näistä siis kaatuneita on vain pieni osa.

Shoigu ilmoitti kaatuneiden määräksi 5379 vai 5739, joka tapauksessa, tottahan tuo on, kuten me kaikki tiedämme. Putinia lainataksemme:

"Korostan erityisesti, että kaikki liikekannallepanon puitteissa palvelukseen kutsutut Venäjän kansalaiset saavat saman aseman, samat korvaukset ja samat sosiaaliset tuet kuin sotilaspalveluksessa olevat sopimussotilaat."

Jep.

Nuo kaksi ei ole edes armeijaa käyneet joten mitähän tietävät rintamatilanteesta?

Vierailija
986/2167 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollien taso on laskenut huomattavasti. Ovat yhtä paniikissa kuin putleri.

Onko muutkin huomanneet saman?

Vierailija
987/2167 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, putlerin kaatuminen.

Aika näyttää, kuka täällä kaatuu. Naurutasavalta vai päämäärätietoinen autoritäärinen valta. Uskon jälkimmäisen voittoon. Demokratia on keskinkertaisten massojen ja typerysten valtaa.

Kehitysvammasen rikollisen uhoamista, joka ei tajua itse olevansa se kaikista typerin.

Vierailija
988/2167 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Sieltä alta paljastuu yli-ihmiseen uskova kansallissosialisti.

Yksi kansa, yksi johtaja.

Vierailija
989/2167 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aggressiivisesti käytttäytyjät pitää toimittaa mielisairaalaan ei ole normaalia puhetta nimitellä ja toivoa kuolemaa. Ei ole normaalia. Ja nopeasti Sanomakin pois tällaiset ketjut joissa vihapuhetta, kaikki sataa päällemme.

Vierailija
990/2167 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän lupasi jo monta vuotta sitten paratiisin ydinsodan jälkeen venäläisille: https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005873055.html .

Vierailija
991/2167 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä aggressiivisesti käytttäytyjät pitää toimittaa mielisairaalaan ei ole normaalia puhetta nimitellä ja toivoa kuolemaa. Ei ole normaalia. Ja nopeasti Sanomakin pois tällaiset ketjut joissa vihapuhetta, kaikki sataa päällemme.

Turhanpäiväinen höpöttäjä olet.

Vierailija
992/2167 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MEILLÄ EI OLE TÄÄLLÄ MITÄÄN HÄTÄÄ!!!!!!!!!!

SIIS EI MITÄÄN HÄTÄÄÄÄÄÄ!!!!

Vierailija
993/2167 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko itselläsi pelkokerroin kasvanut, kun tarvitsee täällä luokitella ihmisiä? Sinun mielipiteesikö se on oikea? Melko autoritäärinen persoona.

Anteeksi, ei ollut tarkoitus loukata teidän Moskovan trollien tunteita. Yrittäkää petrata, koska juttunne ovat tänään olleet luokattoman huonoja ja sen myötä viihdearvo näissä ketjuissa laskee.

Vierailija
994/2167 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, putlerin kaatuminen.

Aika näyttää, kuka täällä kaatuu. Naurutasavalta vai päämäärätietoinen autoritäärinen valta. Uskon jälkimmäisen voittoon. Demokratia on keskinkertaisten massojen ja typerysten valtaa.

Onko sinussa miestä aikanaan tulla myöntämään olleesi väärässä? Venäjä kyllä pysähtyy ennemmin tai myöhemmin, sillä maailma Eurooppa etunenässä ei halua Venäjän dekadenssia metriäkään nykyisiä rajojaan pidemmälle. Ja jos sota hetkeksikään leviää Ukrainasta kauemmas, kannattaa Igorin pitää votkapullostaan tiukasti kiinni, sillä silloin alkaa tukka soida niin ettei hän ehdi kaalia sanoa - sillä jos tosiaan kuvittelet Venäjän pärjäävän NATOa vastaan kun se ei saa edes pientä Ukrainaa päihitettyä, tulet kokemaan raskaan yllätyksen. Millaiset asevoimat ajattelisit esimerkiksi Britannialla, Yhdysvalloilla ja Ranskalla olevan yhdistettyinä? Vinkki: Venäjän II maailmansodan aikainen kalusto on siinä vertailussa kuin Down-syndroomainen pentu nyrkkeilykehässä Tyson Furyä vastaan.

Vierailija
995/2167 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikekannallepano tarkoittaa että nykyisten sopimussotilaiden sopimukset jatkuu nyt "toistaiseksi" vailla loppupäivämäärää, ja random kutsuntoja palvelukseen.

Mitään valtavia uusia armeijakuntien perustamisia ette tule näkemään, koska sellaiseen ei ole kalustoa.

Projekti niiden 300 000 löytämiseen tulee olemaan mielenkiintoinen kun joukko pakoilee ja piilottelee minkä pystyy.Eihän värvääjillä ole edes yhteystietoja niihin.

Vierailija
996/2167 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko itselläsi pelkokerroin kasvanut, kun tarvitsee täällä luokitella ihmisiä? Sinun mielipiteesikö se on oikea? Melko autoritäärinen persoona.

Ai niin, miten olen luokitellut ihmisiä?

Vierailija
997/2167 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, ei ollut tarkoitus loukata teidän Moskovan trollien tunteita. Yrittäkää petrata, koska juttunne ovat tänään olleet luokattoman huonoja ja sen myötä viihdearvo näissä ketjuissa laskee.

Annetaan nyt vähän rölleille löysää, monella on nyt jännäkakka kolahtaako postista kutsukirje toimintaseikkailuun...

Vierailija
998/2167 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siitä "osittaisesta liikekannallepanosta": venäläisiä lentoyhtiöitä on kielletty myymästä lippuja 18-65 -vuotiaille miehille, jos heillä ei ole puolustusministeriön lupaa lähteä maasta. Kuten arvelinkin, todellisuudessa kyseessä on osittaiseksi naamioitu täydellinen liikekannallepano. Kuka tahansa voi joutua sotaan.

https://www.paddleyourownkanoo.com/2022/09/21/flights-to-flee-russia-se…

Vierailija
999/2167 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetti on ukroppi? Täällä puhutaan suomea.

Se on sotilaiden käyttämä rasistinen ilmaus ukrainalaisista.

Vierailija
1000/2167 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjän presidentti Vladimir Putinin keskiviikkona allekirjoittama määräys ”osittaisesta liikekannallepanosta” sisältää mielenkiintoisen yksityiskohdan, joka saattaa asiantuntijoiden mukaan romahduttaa Ukrainassa jo olevien venäläisten sopimussotilaiden taistelutahdon. Venäjän joukkojen on tiedetty kärsivän jo ennestään tällä saralla vakavista ongelmista.

Liikekannallepanon ohella asiakirjassa säädetään, että sopimussotilaiden palvelussopimukset kestävät jatkossa siihen asti, että mobilisaatiomääräys lakkaa olemasta voimassa. Käytännössä tämä siis merkitsee sitä, että määräaikaiseen asepalvelukseen sitoutuneet sotilaat ovatkin nyt palveluksessa, kunnes toisin määrätään. Tässä yhteydessä on hyvä muistaa monien rintamalla nyt taistelevien solmineen alun perin muutaman kuukauden mittaisia sopimuksia.

Arvostettu sotatutkija, King’s Collegen emeritusprofessori Lawrence Freedman pitää tätä kohtaa liikekannallepanon merkittävimpänä välittömänä seurauksena.

– Se, että sopimuksen jo solmineet ovat toistaiseksi jumissa rintamalla tulee vaikuttamaan vakavasti heidän taistelutahtoonsa ja kurinalaisuuteensa, Freedman kirjoittaa Twitterissä.

– Putinin uusi määräys käytännössä kieltää ketään lähtemästä.

Hän arvioi tämän olevan todella huonoksi venäläisten taistelutahdolle.

– Sotilaat, joiden sopimusten oli määrä päättyä tänä syksynä ovat nyt toistaiseksi jumissa armeijassa. Tämä on valtava asia: moni solmi sopimuksen etuuksien takia, ei taistellakseen ja kuollakseen.

https://www.verkkouutiset.fi/a/havainto-kremlin-paatoksesta-rintamalla-…