Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö työttömänä ole siis mahdollisuutta muuttaa?

Vierailija
20.09.2022 |

Ainakaan Kelasta ei saa takuuvuokraan rahaa jos muuttaa "mukavuusyistä"

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisuus on muuttaa mutta se on itse maksettava

Vierailija
2/14 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi muuttaa, jos on vaikkapa työpaikka odottamassa, työkkäri tulee. Jos kyse on vain mukavuussyyt, niin onnistuu toki omakustanteisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin pitäisi pakottaa muuttamaan mikäli jossain muualla on paremmat mahdollisuudet työllistyä.

Vierailija
4/14 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin voi muuttaa, jos on vaikkapa työpaikka odottamassa, työkkäri tulee. Jos kyse on vain mukavuussyyt, niin onnistuu toki omakustanteisesti. 

Eli ei pysty. mistä muka saa rahat siihen jos työtön?

Vierailija
5/14 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä jonkun toisen pitäisi maksaa muuttosi?

Vierailija
6/14 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin pitäisi pakottaa muuttamaan mikäli jossain muualla on paremmat mahdollisuudet työllistyä.

Höpöhöpö.

Työttömällä voi olla perhe ja oma talo joten ei voi pakottaa muuttamaan ja rikkomaan perhettä.

Vierailija
7/14 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttofirmoja on edullisiakin esim.tori.fi. löytyy pakumiehiä halvalla. Ongelma on enemmänkin se että voi joutua maksamaan 2kk Vuokran riippuen muuttoajankohdasta. Jos kela ei vaadi muuttamaan. En tiedä saako niihin sitten täydentävää tukea. Kannattaa kysyä kaupungilta.

Vierailija
8/14 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi muuttaa. Myös työttömänä, mäkin oon työtön.

Myy vaan asuntonsa, mullakin kolmio Helsingin kantakaupungissa.

Mutta en mä myy, vuokralaiset maksaa vuokraa 1600€/kk.

Asunnon myyntihinta alkaa vitosella.

Voisin mä myydä tämän asunnon missä asun, tässä on 4h+k+s. En mä kyl haluu tästäkään luopuu. Tän vmh alkaa kolmosella.

Niin, mä oon raitis työtön. Sä et varmasti ole raitis.

Ei tietenkään Kelan eikä sossun pidä maksaa sun takuitas. Kuka idiootti yksityinen vuokraisäntä sut ottas vuokralle? Mä en ainakaan.

Mee jakaa mainoksia tai siivoomaan keikkaa. Mä käyn sillä aikaa kuntosalilla ja syömässä hyvin ravontolassa. Ja ehdottomasti ILMAN alkoholia.

Vierailija
9/14 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pystyy muuttamaan. Itse olen muuttanut mieheltä toiselle.

Vierailija
10/14 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii vaan vähän enemmän organisointia, mutta toki voi.

Vierailija
11/14 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen takuuvuokraan voi ottaa lainaa jos on luottotiedot kunnossa. Joku firma niitä tarjoaakin mutta en nyt ole varma saako niitä työttömät.

Vierailija
12/14 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä työtön saa muuttaa ihan vapaasti. Mutta tässä nyt näköjään rahsta kyse. Olisit kysynyt otsikossa, että "mistä työtön saa rahaa muuttoon" tms. 

Vierailija
13/14 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä jonkun toisen pitäisi maksaa muuttosi?

Minulla meni pelkästään muuttofirmalle rahaa 400 euroa, vaikka muutin vain yhdestä kaupunginosasta toiseen ja varsinainen muutto kesti noin 3 tuntia. Tosin pakkasin itse kaikki tavarat valmiiksi kannettaviksi noin kuukauden aikana ennen muuttopäivää. Tavoitteena olikin että kaikki mukaan otettavat tavarat mahtuvat kerralla riittävän isoon muuttoautoon eikä sitä matkaa tarvitse tehdä kuin kerran yhteen suuntaan.

Vierailija
14/14 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin juuri pitkäaikaistyöttömänä Helsingissä kaupunginosasta toiseen mukavuussyistä. Ei Kela ole ongelma, ongelma voi olla asunnon saanti. Vaatii käymistä kymmenissä näytöissä ja satoja hakemuksia että löytyy joku joka suostuu tekemään sopparin sinun kanssasi koska olet työtön. Työttömyys ilmaistaan vuokramarkkinoilla eufemismeilla "asiasi eivät ole kunnossa" sekä "sinulla ei ole tuloja". Jos olet työtön, niin "asiasi eivät ole kunnossa" ja "millä sinä maksat vuokran kun sinulla ei tuloja", vaikka saisit hyvää ansiosidonnaistakin. Tämä on se ongelma, olet vuokramarkkinoilla ali-ihminen. Omia säästöjä täytyy tietenkin myös olla vähintään tonni patjan alla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän