Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsen pois sote-alalta? Olisiko vinkkejä?

Vierailija
20.09.2022 |

Olen 45-vuotias, ammatiltani sosiaalityöntekijä. Haluan kokonaan pois sote-alalta ja sote-organisaatioista. En halua kuulla koko sote-alasta koskaan enää mitään, vihaan sitä niin paljon. Ja ahdistaa se niin paljon. Koska minulla on pieniä lapsia ja ikää kuitenkin jo tämän verran, niin mikään pitkä uusi koulutus ei oikein ole mahdollinen. Mutta lyhyt voisi tulla kyseeseen ja toisaalta kai maisteritutkinto antaa mahdollisuuksia moneenkin. Oma pää lyö kuitenkin ihan tyhjää ja tuntuu, että kaikkialla on vain seiniä vastassa. Osaisiko joku antaa vinkkejä miten pääsisi pois sote-alalta?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääketeknikko? Tuli vaan mieleen kun eräs tuttu on vaihtamassa lähihoitajasta siihen koska kroppa ei kestä fyysistä työtä.

Kuulostaa jotenkin matemaattiselta jutulta.

Kuulostaa kyllä, mutta ei ole :) lääketeknikot hoitaa esim. apteekkien varastoja ja toimii asiakaspalvelijana (ei tosin saa neuvoa oikeiden lääkkeiden käytössä). Tää on siis amistutkinto, kolmannella asteella jos opiskelee apteekki-/lääkealaa niin niitä matemaattisia aineita tarvitsee osata enemmän.

Onhan tuokin sote-alaa. Ja apteekkityö ei varmaan käy, jos on pieniä lapsia, sillä kun ap valmistuisi, niin lapset olisi ala-asteella ja miten ap voisi silloin (ilmeisesti yh tai jotain) olla vuorotyössä / iltatyössä?

Niin, kyllähän se sinänsä sote-alaan kuuluu, mutta kuitenkin aika erilaista kuin varsinainen potilas-/asiakastyö. Monet apteekit on auki esim. vain 15-19 asti, onhan niitä muitakin lapsellisia jotka tekevät sekä ilta- että aamuvuoroa.

Olen tosiaan yh ja ei tuo oikein onnistu, että olisin iltavuorossa tai klo 18 tai 19 saakka töissä (plus työmatkat). Toinen lapseni on päiväkodissa, toinen ekalla. Ei varsinkaan ekaluokkalaisella ole mitään paikkaa ip-kerhon jälkeen missä olla eikä lapset voi olla yksin kotonakaan. Ap

Vierailija
62/63 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehkä irtisanoutuisin sinuna ja tekisin sen sijaan pari vuoroa viikossa kriisipäivystyksessä tai lastenkodissa. Keikkatöissä vastuu on sama, mutta asiakkuus ei jää pyörimään päähäsi ja pöydällesi pidemmäksi aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kollega tässä hei. Hengähdä hetki saikulla ja mieti vaikka tutkimusjuttuja. Asiantuntijatöitä on eri laitoksilla ja ministeriössä. Ensin kuitenkin lepoa. Jos vain pystyisin luotettavasti vinkkaamaan oman työpaikkani, niin tännekin olisit tervetullut ottamaan iisisti :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme