Miten pääsen pois sote-alalta? Olisiko vinkkejä?
Olen 45-vuotias, ammatiltani sosiaalityöntekijä. Haluan kokonaan pois sote-alalta ja sote-organisaatioista. En halua kuulla koko sote-alasta koskaan enää mitään, vihaan sitä niin paljon. Ja ahdistaa se niin paljon. Koska minulla on pieniä lapsia ja ikää kuitenkin jo tämän verran, niin mikään pitkä uusi koulutus ei oikein ole mahdollinen. Mutta lyhyt voisi tulla kyseeseen ja toisaalta kai maisteritutkinto antaa mahdollisuuksia moneenkin. Oma pää lyö kuitenkin ihan tyhjää ja tuntuu, että kaikkialla on vain seiniä vastassa. Osaisiko joku antaa vinkkejä miten pääsisi pois sote-alalta?
Kommentit (63)
Mä ehkä irtisanoutuisin sinuna ja tekisin sen sijaan pari vuoroa viikossa kriisipäivystyksessä tai lastenkodissa. Keikkatöissä vastuu on sama, mutta asiakkuus ei jää pyörimään päähäsi ja pöydällesi pidemmäksi aikaa.
Kollega tässä hei. Hengähdä hetki saikulla ja mieti vaikka tutkimusjuttuja. Asiantuntijatöitä on eri laitoksilla ja ministeriössä. Ensin kuitenkin lepoa. Jos vain pystyisin luotettavasti vinkkaamaan oman työpaikkani, niin tännekin olisit tervetullut ottamaan iisisti :)
Olen tosiaan yh ja ei tuo oikein onnistu, että olisin iltavuorossa tai klo 18 tai 19 saakka töissä (plus työmatkat). Toinen lapseni on päiväkodissa, toinen ekalla. Ei varsinkaan ekaluokkalaisella ole mitään paikkaa ip-kerhon jälkeen missä olla eikä lapset voi olla yksin kotonakaan. Ap