Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOIRI ei sitten saanut haluamiaan "hiljaisia hautajaisia"

Entinen ope
20.09.2022 |

Media pukka päälle lujaa ja tohottaa.

Kommentit (567)

Vierailija
81/567 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saa kuitenkin toiveensa tuhkien sirottelusta ...

Rauhaisaa Matkaa Veskulle

Nehän menis sen Inarista tulleen kaverin matkassa.

Vierailija
82/567 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mediasirkus kirkon edustalla on noloakin nolompaa.

Samaa katsoin, että melko mautonta kun niin monet julkimot säntäilee ristiin rastiin toimittajan luota toisen luo.

Miksi ei voi vaan mennä sinne kirkkoon ja korkeintaan kommentoida kuten Jenni Haukio, että suuri suru.

Vai mitä toimittajat oikein odottaa saavansa vastaukseksi, kun kysellään miltä nyt tuntuu?

Sitäkö että joku alkaa heitellä kärrynpyöriä?

Tai kaatuilla, Loirin vanhan SM:n kunniaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/567 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajasalo kertoo iltasanomien mukaan tavanneensa Loirin viimeisen kerran 10 päivää sitten sairaalassa ja jutelleensa sekä maallisia että taivaallisia.

Vierailija
84/567 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kontrasti eilisiin hautajaisiin on jäätävä.

Kontrasti näiden kahden välillä on jäätävä.

Tottakai. Englannin kuningatar/Vesku.

Vierailija
85/567 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kukkalaitteille tapahtuu krematoriohautajaisissa?

Ne tuodaan uurnan kanssa samaan aikaan sitten haudalle. Näin ainakin isäni hautajaisissa. Suntiot ajoivat mustan auton aivan hautamme läheisyyteen ja luovuttivat siinä yhteydessä nämä. Tästä jo aikaa ehkä muistan väärin, mutta kukat jokatapauksessa olivat kaikki tallessa.

Meinaatko että vainaja tuhkataan samantien kun lähtee siunauksesta?

Ainakin vaimon siskon tuhkaaminen ja uurnan haku kesti viikon ja käsittääkseni arkulla olleet kuka meni roskakoriin.

Oli siinä väliä viikko tai jotain. Kukat voi sopimuksesta saada, itse en sopinut vaan joku läheisistäni. Näin meillä.

Olen ollut vain yksissä krematoriohautajaisissa, siunaustilaisuuden jälkeen arkkua lähdettiin kuljettamaan kohti krematoriota, kukat jäivät kirkkoon ja saattoväki lähti muistotilaisuuteen. Ei tietoa, mitä kaikille kukille tapahtui.

Olen ollut vuoden aikana kaksissa hautajaisissa, missä vainajalle tehtiin myöhemmin tuhkaus. Taitaa olla, että ko olevissa hautauksissa toivotaan, että vieraat toisivat esim vain yhden kukan, mikä lasketaan arkun vieressä oleviin maljakkoihin. Nuo irtokukat ovat sitten esillä muistotilaisuudessa pöydillä ja omaiset vievät ne sitten tilaisuuden jälkeen kotiinsa.

Vierailija
86/567 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laajasalo kertoo iltasanomien mukaan tavanneensa Loirin viimeisen kerran 10 päivää sitten sairaalassa ja jutelleensa sekä maallisia että taivaallisia.

Taitaa olla toimittajan lapsus.

Vierailija
87/567 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kontrasti eilisiin hautajaisiin on jäätävä.

Kontrasti näiden kahden välillä on jäätävä.

Olisi jäätävä vaikka vertaisi presidentti Mauno Koiviston hautajaisiin. 

Tai melkeinpä kenen tahansa.

Vierailija
88/567 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epärealistinen toive häneltä, tiesi kyllä hyvin asemansa Suomen kansan sydämissä.

Vierailija
89/567 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marinilla varmaan kärsimys. Veikkaan että inhoaa kirkkoja.

Vierailija
90/567 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epärealistinen toive häneltä, tiesi kyllä hyvin asemansa Suomen kansan sydämissä.

En nyt tiedä. Ehkä osan kansan mutten usko että se nyt valtava asema oli.

Vierailija
91/567 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma kun M sisävaatteilla kulkee ulkona. Nyt ei ole enää kesä

No valtion mustassa autossa ajelee ovelta ovelle.

Vierailija
92/567 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattoihan Loiri ihmisenä olla ihan ok. En vain pitänyt hänen ns taiteestaan yhtään.

Vierailija
93/567 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsevää että pääministeri meni hautajaisiin arkivaatteissa. Oliko pukukoodi muka "työvaatteet"? Mikä hautajaisasu poolopaita on? Ja vielä aina se sama poolopaita, jolla peittelee Olavin viikonloppuna tekemiä jälkiä.

Vierailija
94/567 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Marin samoissa vaatteissa kirkossa kuin eduskunnassa tänään? Musta neulepoolo ja mustat pikät housut. Eikö musta bleiseri olisi ollut juhlavampi ja tilaisuuteen sopivampi

Vierailija
95/567 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne muutamat kerrat kun olen elämäni aikana törmännyt Vesa-Mattiin antoivat hyvän kuvan hänestä ihmisena lähinnä hyvin surullisen luonteen jolla oli hymy herkässä.Mieheni kuoli huhtikuussa tänä vuonna ja Vesa-Matti hieman myöhemmin ja juuri tänään mietin että nyt saivat toisistaan pelikaverit taivaassa pelasivat snookeria yhdessä salilla.Mieheni ajoi myös taksia ja Vesku oli hänen kyydissä useamman kerran ja aina puhuivat urheilusta tai peleistä.Outoa mutta totta Johanneksen kirkko on minun kastekirkko jossa minut vauvana kastettiin ja jossa Vesa-Matti siunattiin!!!kaikki voi olla pelkkää sattumaa mutta minun lempikappaleeni on myös Samulin laulama "Peggy"

Vierailija
96/567 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä kantaa kirjoitti:

Ne muutamat kerrat kun olen elämäni aikana törmännyt Vesa-Mattiin antoivat hyvän kuvan hänestä ihmisena lähinnä hyvin surullisen luonteen jolla oli hymy herkässä.Mieheni kuoli huhtikuussa tänä vuonna ja Vesa-Matti hieman myöhemmin ja juuri tänään mietin että nyt saivat toisistaan pelikaverit taivaassa pelasivat snookeria yhdessä salilla.Mieheni ajoi myös taksia ja Vesku oli hänen kyydissä useamman kerran ja aina puhuivat urheilusta tai peleistä.Outoa mutta totta Johanneksen kirkko on minun kastekirkko jossa minut vauvana kastettiin ja jossa Vesa-Matti siunattiin!!!kaikki voi olla pelkkää sattumaa mutta minun lempikappaleeni on myös Samulin laulama "Peggy"

Oon mä juonut viinii Wienissä

Monta pitkää kylmää Lyypekissä

Niiden juomiseenkin vain on syy Peggyssä

Vierailija
97/567 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo Peggy.

Eikös siinä lauleta jollekin naiselle.

Vierailija
98/567 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo Peggy.

Eikös siinä lauleta jollekin naiselle.

Mielenkiintoinen valinta loppulauluksi.

Vierailija
99/567 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi taidettu vielä muutama vuosikymmen sitten kirkossa vetää hautajaisissa juomalaulu ja 😵💫

Vierailija
100/567 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se oli viesti Loirilta jollekin naiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi