Mitä ajattelet miehestä, joka sanoo " Olet menettänyt aikaisemman asemasi elämässä" mutta haluaa kuitenkin olla kanssasi?
Aivan kuin tuo asema olisi jotain todella mahtavaa, sellainen korkein vip-alue hänen elämäänsä.
Riitelimme ja tämän jälkeen hän kylmästi tokaisee, ettei samaa asemaa minulle ole olemassa enää. On ylimielinen ja hokee, että:
"Voi harmi kun menetit tuon asemasi, ei voi enää mitään. Oma vikasi oli, ehkä joku toinen nyt saa sen. Voit kyllä yrittää saada asemasi takaisin. :)"
Täh? Lähdin meneen. Sitten syytti siitäkin kun ei minunlaisen ihmisen kanssa voi olla. Sitten tuli vielä viestejä, että voinko tulla hänen luokseen. Sanoin, että meidän juttu on ohi mutta kysyi, miksi ei voitaisi edes joskus nähdä?
Mitä tällainen juttu on? Missä hiton asemassa minä olen ollut :D Ilmeisesti minusta olisi saanut hyvän kotiorjan tai vaimokkeen mutta en nyt ihan taida taipua tuohon.
Mies on 40v. Itse olen reilu kymmenen vuotta nuorempi.
Kommentit (36)
Enpä ole koskaan törmännyt vastaavaan ihmiseen. Olisin varmaan itse reagoinut myös katsomalla suu auki miettien, että mitä ihmettä toi selittää, ja sitten kertonut, että tämä tais sitten olla tässä. Kivaa loppuelämää jossain siellä korkealla.
Vierailija kirjoitti:
Se oli kyllä aika vakuuttavasti kerrottu. Itse vain katselin vierestä ja kuuntelin vähän epäuskoisena, että mitähän tuo tuossa selittää nyt. Uskoi selvästi itse siihen, sillä oli niin ylimielisen varma ja katsoi tukevasti yhteen suuntaan kertoessaan tätä arvokasta asetelma- ajatustaan. Harmi, etten siinä hämmennyksessä tajunnut kysyä, että mistähän asemasta on nyt kysymys ja mitä virkaa olisin sillä edustanut :D
Monesti menin vähän hämilleni, etten oikein osannut sanoa mitään koska ajattelin mielessäni, että onko tämä nyt totta vai jotain huonoa vitsiä vain.
AP
Joo, tuollaisten ihmisten jutuista tulee ensin juurikin tuollainen tän on oltava joku huono vitsi-olo. Sitten se tunne kun tajuaa että ei h*lvetti, sehän on tosissaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisti pettyy kun et tanssikaan hänen pillin mukaan
Onko tuo narsistista käyttäytymistä? Mietin meinaan välillä kun leijaili sellaisilla asioilla, jotka minun mielestäni olivat lähinnä vastenmielisiä. Kertoi esimerkiksi nuoruuden väkivaltatilanteista, joissa kertoi aivan yksityiskohtaisesti miten sai tajun joltain pois ja nauroi perään. Samalla kertoi myös, että hänhän siis vain puolusti heikompia ja haastoi tällaiset pahaa tahtovat ihmiset. Teki itsestään suojelijan.
Muitakin vähän outoja juttuja, jotka sai miettimään, että onkohan kaikki muumit laaksossa. Paljon kehui itseään ja teki itsestään uhrin, exäkin oli hullu.
AP
Narsistilta kuulostaa.
Sitä paitsi etsi ikäistäsi seuraa.
Selvä mutta älä sinäkään jaksa ladella minulle sääntöjä. Maksan omat oppirahani.
Hän oli hyvinkin erityisen oloinen ja hurmaava alkuun, oikein herrasmies. Ei oikein sitten ollutkaan niin ihana kuin miltä vaikutti.
AP
Alussa he ovatkin hurmaavia, koska ensin on love bombing stage. Se kestää kuukausista muutamaan vuoteen. Sen jälkeen tulee devaluing eli arvosteluvaihe. Sitten tulee discard eli hylkäys. Jompi kumpi siis haluaa eroa.
Eron jälkeen tulee useimmiten hoovering eli imurointi. Narsku yrittää imuroida uhrinsa takaisin, myös love bombing alkaa uudelleen. Kunnes taas sitten tulee arvosteluvaihe ja taas ero. Ja taas hoovering. Näitä kierroksia voi olla monta kymmentä ja ne kierrokset yleensä lyhenee ja pahenee vuosien myötä.
Eli tämä on narstistin oppikirjasta tämä kuvio.
Kiitos kun kerroit tästä, kuulostaa kyllä tutulta.
Meillä oli on/off suhde. Jossain vaiheessa kyllästyin ja tuo viimeisin oli sellainen, että tonnin seteli - ilmeellä vaan sanoin, että tämä oli nyt tässä ja lähdin pois. Ei vain oikein keksinyt sanoja eikä oikein ymmärtänyt mistään mitään. Toisaalta sitä ymmärsi koko manipulaation ja sitten taas ei. Se oli niin vaikeasti ymmärrettävää ja pohti omaa mielenterveyttään. Hankala muodostelma kaiken kaikkiaan.
Yritin puhua miehen kanssa näistä epämääräisyyksistä mutta aivan kuin olisi seinälle puhunut. Vika oli minussa, joko olin ymmärtänyt väärin tai liioittelin. Tai muistin tai kuulin väärin. Oli hankalaa saada otetta mistään mikä olisi ollut itselleni tärkeää selvittää.
AP
Oppikirjan mukainen narsku. Luota ap itseesi. Ei tuo ole normaalia vaikka hän sen kuinka osaisi selittää normaaliksi.
Jep, narskun oppikirjasta.
Onneksi teillä ei ole yhteisiä lapsia.
Tuo on jo paha, minulla vähän toisenlainen kokemus sekopäistä:
Exäni sanoi avioeropapereiden jättämisen jälkeen, kun olin jo muuttanut omaan asuntooni ja exän naisystävä oli jo esitelty lapsille, että "odotan sinun olevan minulle uskollinen harkinta-aikana"
Joo tommoset spedet saa jatkaa elämäänsä ihan keskenään ja arvostella vaikka napanöyhtäänsä. En jäisi hukkaamaan aikaani enkä itkisi perään.
Luonnevikainen joka haluaa tuhota itsetuntosi. Ei kuitenkaan halua luopua saavuttamistaan eduista.
Älä tuhlaa elämääsi tuollaiseen.
Spede mikä spede. Nauraisin niin kuin pellelle kuuluukin nauraa. Minulla on yksi lähisukuinen jolla on narsistisia piirteitä ja harhaluuloisuushäiriö. Näitä asemajuttuja olen kuunnellut koko ikäni vaikka ei ole missään asemassa.Hän on kovasti esimerkkinä kaikille eikä kukaan edes katso.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on jo paha, minulla vähän toisenlainen kokemus sekopäistä:
Exäni sanoi avioeropapereiden jättämisen jälkeen, kun olin jo muuttanut omaan asuntooni ja exän naisystävä oli jo esitelty lapsille, että "odotan sinun olevan minulle uskollinen harkinta-aikana"
Perus narsku tuo on eikä sekopää. Minun ex narskuni piti pettämisenä sitä, että olin ollut naimisissa ennen meidän suhdettamme. Hänen mielestään olin pettänyt häntä aviomieheni kanssa. En olisi voinut edes käsittää tätä ajatusmaailmaa ennen kuin kuulin tästä ilmiöstä ihmiseltä joka oli terapeutti erikoistunut narsismiin. Nämä on oikeasti noin sekaisin.
No mutta! Malliesimerkki narsistista!
Tuollaiselle käytökselle ainoa selitys on narsismi. Narsistin kanssa on turha keskustella, siitä ei selviä yhtään mitään. Vain valheita, syyttelyä, hämäystä ja väistelyä. Jätä äläkä enää taaksesi katso.
Menetti aseman? Ihan kuin vaimo olisi töissä miehellä, jep jep
Näillä ihmisillä (narsisteilla) on aivan omat hierarkiansa ihmisyydessä. Minä olen etenevästi sairas, korkeakoulutettu ihminen, nyt työkyvyttömyyseläkkeellä. Tällainen tapaus kertoi minulle aivan pokerinaamalla, että hänen lapsiensa koulutus ja tulevaisuus on *aivan eri asia* johtuen meidän luokka- ja tasoeroistamme ihmisinä. Menin jotenkin aivan puihin tästä toteamuksesta. Hän oli aivan tavallinen insinööri. Minun lapseni on arkkitehti.
Alussa he ovatkin hurmaavia, koska ensin on love bombing stage. Se kestää kuukausista muutamaan vuoteen. Sen jälkeen tulee devaluing eli arvosteluvaihe. Sitten tulee discard eli hylkäys. Jompi kumpi siis haluaa eroa.
Eron jälkeen tulee useimmiten hoovering eli imurointi. Narsku yrittää imuroida uhrinsa takaisin, myös love bombing alkaa uudelleen. Kunnes taas sitten tulee arvosteluvaihe ja taas ero. Ja taas hoovering. Näitä kierroksia voi olla monta kymmentä ja ne kierrokset yleensä lyhenee ja pahenee vuosien myötä.
Eli tämä on narstistin oppikirjasta tämä kuvio.