4 työpaikkaa, miten haette?
Jäin pois työelämästä muutosneuvottelujen takia.
Olen ennenkin ollut pätkiä pois työelämästä, jolloin olen hakenut kaikkia itselle sopivia töitä ja opiskellut.
Omat ammatit ovat vähän harvinaisempia ja minulla on sairaus, joka vähän rajoittaa sitä minkälaisia töitä voi tehdä.
Nyt pitäisi saada ne neljä pakollista paikkaa haettua, mutta eipä ole neljää sellaista työtä tarjolla. Tuntuu tyhmältä hakea paikkoja, joihin ei ole itsellä osaamista ja kaikkea työtä ei tosiaan pysty tekemään.
Miten ratkaisette tällaisia asioita? Haetteko jotain vaan ja vaikka osaaminen ei vastaa vaatimuksia?
Tästähän tulee työnantajillekin hirveästi turhaa työtä, kun tulee näitä pakkohakemuksia joita pitää käydä läpi. Mutta pakko mikä pakko, ei tässä ole järkeä tai työllistävää vaikutusta, paitsi työnantajille. Parempihan se olisi, että jokainen hakee niitä töitä joihin on osaaminen ja motivaatio kohdallaan. Jonain kuukautena se voi olla kolme jonain kuusi.
Tällä pakolla yritetään motivoida sitä tiettyä syrjäytynyttä porukkaa, joka ei normaalisti edes hae töitä, mutta heidän kohdalla opiskelu ja kuntoutus voisi olla ensin. parempi vaihtoehto. Muille tämä on lähinnä kiusaa, samoin se työkkärin soittelu ja itsestäänselvien kysely vähän väliä.
Kommentit (23)
Ei tartte olla työtä tarjolla, avoimet hakemukset kelpaa myös. Tällä haavaahan niitä ei ole ilmeisesti vielä juurikaan tarkasteltu minkälaisia paikkoja kukin on hakenut, mutta ei kannata nyt just jotain lääkärin paikkaa ilman koulutusta hakea.
Vierailija kirjoitti:
Hommaa vaikka rekkakortti tai hygieniapassi. Sitten, hae sopivia töitä. Tekijöistä on pulaa. Sitten, mene töihin.
Ei oo liian vaikeaa, oikeesti ihmiset.
Kaikki mahdolliset lupakortit on jo. Sun kannattaa harjoitella luetun ymmärtämistä. Kaikki eivät terveytensä ja sijaintinsa vuoksi voi mennä mihin vaan työpaikkaan.
Niin on käynyt muillekkin hölmöille uudistuksille. Ne kun eivät toimi todellisuudessa.