Kuinka pitkillä yöunilla pärjäätte seuraavan päivän?
Otsikossahan se tulikin. Terveisin noin 4h viime yönä nukkunut. Vielä on jonkinlaista aivotoimintaa havaittavissa ja töitä pystyy tekemään vaikkakin huono olo on koko ajan. Jos valvoisin koko yön, pitäisi ottaa saikkua.
Kommentit (31)
No voi kyynel. Kuinkahan monta kertaa olen mennyt töihin yläkoulussa opettamaan kokonaan valvotun yön jälkeen. Jossain vaiheessa menin kuukausia neljän viiden tunnin unilla. Huvittavaa kuulla, kun joku valittaa esimerkiksi jostain kuuden tunnin unista, että miten on nyt rankkaa. Unta saa sen verran kuin saa ja sillä mennään.
Hyvin menee nukkumatta vaikka parikin päivää. Normaalisti nukun viitisen tuntia yössä, viikinloppuisin 12 h per yö.
Vierailija kirjoitti:
No voi kyynel. Kuinkahan monta kertaa olen mennyt töihin yläkoulussa opettamaan kokonaan valvotun yön jälkeen. Jossain vaiheessa menin kuukausia neljän viiden tunnin unilla. Huvittavaa kuulla, kun joku valittaa esimerkiksi jostain kuuden tunnin unista, että miten on nyt rankkaa. Unta saa sen verran kuin saa ja sillä mennään.
No voi kyynel. Joillakin on sairauksia joiden vuoksi univajetta ei kestä.
Nukun joka yö heräämättä edes virtsalle 7h. Tarkoittaa myös viikon loppuja ,loma päivä .Olen ottanut kellon haltuuni kuin ruoka ja ulkoilu rytminkin.
Vedän unta päähän noin 8 h arkisin
Vkonloppuna noin 10 h
Olen kuin zombie kun en nuku tarpeeksi😫
4h riittää kertaluontoisesti. 6h on riittävästi normiarkena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi kyynel. Joillakin on sairauksia joiden vuoksi univajetta ei kestä.
Joillakin ei ole sairauksia ja silti univajetta ei kestä. Todella typerää alkaa kehuskelemaan sillä että pärjää kuukausia minimaalisilla unilla. Siinä ei ole mitään hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oman terveytesikin takia eikö tullut mieleen tehdä asialle jotain?
7,5 tuntia olisi optimaalinen. 6 tunnilla pärjää ja yksittäinen yö menee vähemmilläkin unilla joten kuten, mutta paras olisi, jos unta saisi yli 7 t jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti sulla opetus tulee selkärangasta. Vaativaa asiantuntijatyötä, jossa pitää tehdä päätöksiä ja ratkaisuja nopeasti, ei voi tehdä jos aivot käyvät tyhjäkäynnillä unettoman yön jälkeen.
8-10 tuntia, olen lapsesta saakka vaatinut pitkät unet, muuten kone piiputtaa. Lyhyemmät yöunet tunnen heti kehossani ja mielessäni.