Kuinka pitkillä yöunilla pärjäätte seuraavan päivän?
Otsikossahan se tulikin. Terveisin noin 4h viime yönä nukkunut. Vielä on jonkinlaista aivotoimintaa havaittavissa ja töitä pystyy tekemään vaikkakin huono olo on koko ajan. Jos valvoisin koko yön, pitäisi ottaa saikkua.
Kommentit (31)
Jos kyse on vain yhdestä yöstä niin 3-4h unilla pärjää ihan hyvin. Jos toinenkin yö menee noin vähillä unilla niin alkaa olla vaikeaa.
3 vuorotyössä sitä oppii pärjäämään. Heräsin, enkä saanut enää unia, joten valvoin 24h, kunnes pääsin taas nukkumaan. 3-4 tunnin yöunet illan ja aamuvuoron välissä on aika normi setti. Ei päiväunia, kun pitää ruokaa vääntää perheelle ja pestä pyykkiä ja auttaa läksyissä jne. Silti ei tule yötä vasten uni.
Nyt loppu yövuorot ja pitkästä aikaa nukuin 12 tuntia.
Jaahas moni tulevaisuuden burnouttaaja tai muu sairastuja vastailee tässä ketjussa... 4h ei kyllä millään mittapuulla ole riittävästi unta.
Nukun aina huonosti ja viikkoon mahtuu monta 2-6h katkonaisesti nukuttua yötä. Pärjään joten kuten, mutta kyllähän se laskee elämänlaatua kun aina väsyttää ja olo tuntuu univajeesta johtuen melkein krapulaiselta.
Pystyn tekemään työpäivän ilman ed yön unta, tämä on tullut todennettua pitkien (yli 24h) työvuorojen aikana. Ei kyllä ole turvallista tehdä töitä niin väsyneenä. 2-3h unilla on jo hieman turvallisempaa.
6 tuntia riittää. Joskus oon valvonut 3 yötä, mutta sitten on jo heikossa hapessa ja nukuin 15 tuntia.
Minulle se on 8 tuntia. Entisessä elämässä oli krooninen univaje, joka aiheutti kaikenlaista vaivaa jo fyysisestikin. Ei enää ikinä!
Kyllä mä tarvitsen 8h unta. Toki pystyn toimimaan yhden päivän 4h unilla, mutta kyllä se on kamalaa.
6h on sellanen, että just ja just pärjää, mutta todella huonosti, eikä voi tehdä mitään vähänkään vaikeempaa. 8-9h on sopivasti
7 tuntia taitaa olla se, mikä on vähintään saatava.
Vierailija kirjoitti:
Minulle se on 8 tuntia. Entisessä elämässä oli krooninen univaje, joka aiheutti kaikenlaista vaivaa jo fyysisestikin. Ei enää ikinä!
Minkälaista vaivaa sinulle tuli?
Meillä huonosti nukkuvia lapsia ollut jokainen. Ehkä siinä 3-5 vuotiaina ovat ruvenneet nukkumaan kunnolla. Vuosikaudet arkisin nukuin välillä vain 2-3h per yö. Sitten ylös, lapset päikkyyn ja itse töihin. Huomasin tuolloin, että neljän tunnin yöunilla jaksaa mainiosti seuraavan päivän. Kolmen tunnin yöunilla ei. Onneksi nuo ajat ovat jo pääsääntöisesti takanapäin.
Töissä ollessa nukuin huonosti ja epäsäännöllisesti, 3-7 tuntia.
Nyt eläkkeellä nukun 6 tuntia joka yö ja se tuntuu sopivalta määrältä.
Jaksan puuhailla pihatöissä ja sisällä ja pysyn pirteänä. En nuku koskaan päikkäreitä.
Työviikolla paras olisi 8 h. 7 h on myös kohtalaisen hyvä. Kärsin ajoittain uniongelmista ja pärjään juuri ja juuri ihan parin kolmenkin tunnin unilla satunnaisesti, mutta ei se misään nimessä ole riittävää ja olo on masentunut tuollaisina päivinä.
9h tarvitsee. Viikolla ehtii nukkua sen n.4h ja viikonloppuna sitten 12-16h.
Nukun joka yö 2-4h ja pärjään ihan hyvin. Ei pahemmin edes väsytä. Itselleni hyvä määrä unta. Enemempää en osaa nukkua.