Parhaat köyhäilyvinkkisi?
Kerro ideoitasi, miten vähällä rahalla voi tehdä tiettyjä asioita!
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leivo leipää. Itse tehty on parempaa ja halvempaa. Leipä on yllättävän kallista.
Joo, mutta paistaminen sattuu viemään sähköä kerrostalokämpässä ja suurimmassa osassa rivareita.
Hanki leipäkone. Se tekee leivät vähällä sähköllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laimenna. Siivousaineet, saippuat, shampoot, pyykinpesunesteet. Kaiken voi laimentaa melko ohueksi ennen kuin teho oleellisesti huononee.
Voi ei, ei. Niiden säilyvyys heikkenee huomattavasti. Pitoisuudet on mietitty niin ettei mikrobit elä.
No eihän nyt koko putelia laimenneta kerralla. Vaan otetaan osa sitä ainetta ja siihen lisätään vettä. Kun se loppuu, otetaan taas kys ainetta ja laimennetaan.
Oon käyttänyt näin laimennettuja tuotteita jo kymmenen vuotta täysin ongelmitta.
Vaihda siideri viinaan ja freeway limppariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leivo leipää. Itse tehty on parempaa ja halvempaa. Leipä on yllättävän kallista.
Joo, mutta paistaminen sattuu viemään sähköä kerrostalokämpässä ja suurimmassa osassa rivareita.
Hanki leipäkone. Se tekee leivät vähällä sähköllä.
Tai lopeta leivänsyöntl kokonaan
WC-paperit saa ilmaiseksi yleisistä vessoista. En ole vuosiin ostanut WC-paperia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laimenna. Siivousaineet, saippuat, shampoot, pyykinpesunesteet. Kaiken voi laimentaa melko ohueksi ennen kuin teho oleellisesti huononee.
Miksi pitäisi laimentaa? Käyttää yksinkertaisesti vähemmän. Jatkuvasti kirjoitetaan siitä,
että kaikkia pesuaineita lurautellaan valtavat eli moninkertaiset määrät yhdellä kertaa ja pilataan pintoja. Shampootakaan ei tarvita kourallista hiusten pesuun.
On vaikea saada levitettyä pieni määrä shampoota tai varsinkaan hoitoainetta pitkiin ja paksuihin hiuksiin.
Ratkaisu: leikkaa hiukset kokonaan pois. Säästyy pitkä penni
Aja pää kaljuksi. Et tarvitse shampoota eikä tule täitä. Iso säästö.
Jos sukat menee rikki, pue kahdet eri kohdasta rikkinäiset sukat päällekkäin. Ei palele jalat ja voit säätää myös lämmityksen pienemmälle. Lopuksi sukat voi käyttää vielä rätteinä.
Ulos kannattaa rakentaa puusauna ja peseytyä siellä lumesta sulatetulla vedellä ja kesäisin järvi vedellä.
Kannattaa aloittaa metsästys ja kalastus harrastus. Saa ilmaista ruokaa arkku pakastimeen.
Istuta omenapuita, niin voit tehdä itse kotiviiniä. Perunat, porkkanat, mansikat yms kannattaa myös itse kasvattaa.
Tässä oli parhaat niksit, jotka toimii mielestäni useimmille tolkun ihmisille. Nää nyt tuli mieleen ainakin. Ja marjastastaa kannattaa aina.
Yösäkö on halpaa ja ollaan täällä kotona. Nukutaan päivät ja valvotaan yöt.
Otetaan yösähkö naapurilra. Naapurilla pistoke sellaisessa paikassa autotallin ulkoseinässä että helppo viedä roikka. Talojen seinät lähekkäin koska pienet tontit.
Naapurin nukkuessa meillä pyörii heidän sähköllö pyykkikone, lämmitetään parilla irtopatterilla. Uunissa teen ruokaa. Puhelimet ja varavirta-akut laturissa. Mies imuroi ja silittää.
Toimii kun naapuri huoleton boheemi. Tuskin tajuaisi vaikka mentäisiin hakemaan sähkö heidän eteisestä.
Roskien tyhjennysvälikin ollaan saatu pidennettyä viemällä osa meidän roskista heidän roskasäiliöönsä.
Vierailija kirjoitti:
Siinä säästää, kun ei osta muuta kuin ruokaa ja hygienia tarvikkeita ja nekin halvinta mahdollista. Ei käy missään maksullisissa harrastuksissa tai tapahtumissa.
Sen minkä ruuassa säästää sen sitten sairauksien hoidossa kärsii. Halpa leipä halvoilla päällisillä, makaroonia ja margariinia - linja kostautuu sairauskuluissa ja /tai mielenterveydessä
Vierailija kirjoitti:
Aja pää kaljuksi. Et tarvitse shampoota eikä tule täitä. Iso säästö.
Jos sukat menee rikki, pue kahdet eri kohdasta rikkinäiset sukat päällekkäin. Ei palele jalat ja voit säätää myös lämmityksen pienemmälle. Lopuksi sukat voi käyttää vielä rätteinä.
Ulos kannattaa rakentaa puusauna ja peseytyä siellä lumesta sulatetulla vedellä ja kesäisin järvi vedellä.
Kannattaa aloittaa metsästys ja kalastus harrastus. Saa ilmaista ruokaa arkku pakastimeen.
Istuta omenapuita, niin voit tehdä itse kotiviiniä. Perunat, porkkanat, mansikat yms kannattaa myös itse kasvattaa.
Tässä oli parhaat niksit, jotka toimii mielestäni useimmille tolkun ihmisille. Nää nyt tuli mieleen ainakin. Ja marjastastaa kannattaa aina.
Ei kai nämä kenenkään tolkusta ole kiinni vaan resursseista, asuinpaikasta, rahasta jne.
Meillä on omaa pihaa 7x5 m alue. Jos siihen laittaa omenapuun ja puulämmitteisen pihasaunan, niin lunta ei enää mahdu, saati perunamaata ja porkkanapenkkiä. Lähin järvikin taitaa olla 15 km päässä.
Mä ajattelin talven tullen jäädyttää parvekkeella kylmäkalleja tai vesipulloja ja laittaa ne jääkaappiin viilentämään jääkaappia.
jatka keskiolutta vedellä