Olen nyt viikon kokeillut säästösyistä käydä joka toinen päivä suihkussa
Ja nyt kun istun tässä kirjoittelemassa suihkunraikkaana, niin täytyy sanoa, että loppuu tuo säästöhömpötys. Kyllä se vaan on niin erilainen olo kun käy aamulla suihkussa, kuin että vetää menemään tuolla päivät tunkkaisena. Rakastan tätä raikasta ja puhdasta tunnetta ja tuoksua iholla. En tajua, miten jotkut voi elää koko elämänsä tuota harvasuihkuista elämää. Ja jos oikein nopea on, niin ei se kokosuihku vie juuri ollenkaan enempää aikaa, kuin joku kainaloitten ja alapään lorottelu vessassa.
Kommentit (30)
Ei kyllä yllätä nämä vähäsuihkuiset ihmiset, kun kyllähän joka kauppareissullakin ainakin yksi semmoinen jonossa haisee.
Vierailija kirjoitti:
Jaa itse olen lähes aina ollut sellainen että käyn pari-kolme kertaa viikossa suihkussa, viime aikoina ehkä pari, vain aktiiviurheilijana kävin joka päivä ja kyllä sekin alkoi tympiä. Sinänsä olen samaa mieltä että on ihanan raikas olo suihkun jälkeen, mutta en kaipaa sitä joka päivä, ja jos suihkuja vielä harventamalla jonkun ukrainalaisen lapsen henki säästyy, niin kyllä se on sen arvoista.
Siis anteeksi mitä!? Ai nyttenkö suihkussa käynti on sama kuin lapsen henki?? Eli ne harvat kerrat kun käyt siellä suihkussa, niin tapat jonkun lapsen? Kyllä on nyt aika kaukaa haettu nämä suihkun säästöt.
Ehkä ei tulisi ihan joka päivä käytyä, jos olisi vessassa käsisuihku. Varmaan kuitenkin vähintään 5 krt viikossa. Mutta tottakai alapää ja myös kainalot on pestävä päivittäin. Lisäksi kun on päänahassa seborrea, on sekin pestävä päivittäin. Yleensä nopea suihku riittää, hiusten huuhtomiseen menee toki aikansa. Mutta annan aina valua päähänkin, kun huuhdon vartaloa. Sähkö minulla on vielä halpaa, mutta en silti viitsi lotrata. Joskus vähän pidempään toki.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä yllätä nämä vähäsuihkuiset ihmiset, kun kyllähän joka kauppareissullakin ainakin yksi semmoinen jonossa haisee.
Ei suurin osa haise käymällä joka toinen päivä suihkussa. Ne jotka haisee todennäköisesti laiminlyövät vaatteiden puhtautta.
Olen vesipihi kerrostaloasukas. Pesuvati puolilleen lämmintä vettä. Pesulappu märäksi, saippuaa siihen ja sillä hinkkaan kropan kokonaan, sitten huuhtelu pesuvadin vedellä. Tukanpesupäivinä 2 krt/vko kastelen tukan myös vadissa, shampoon huuhdon pesun jälkeen nopeasti suihkulla. Hoitoaine hiuksiin jätettävää sorttia. Jollen ole hikoillut, pesulappupesu vain kainaloihin. Naaman ja varpaat pesen pesuvadissa, tässä järjestyksessä. Genitaalit on pestävä bideesuihkulla päivittäin. Kokovartalosuihkun otan enintään kerran viikossa, senkin viivyttelemättä. Ei varmaan ketään eikä mitään pelasta mutta teenpähän osuuteni säästötalkoissa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa itse olen lähes aina ollut sellainen että käyn pari-kolme kertaa viikossa suihkussa, viime aikoina ehkä pari, vain aktiiviurheilijana kävin joka päivä ja kyllä sekin alkoi tympiä. Sinänsä olen samaa mieltä että on ihanan raikas olo suihkun jälkeen, mutta en kaipaa sitä joka päivä, ja jos suihkuja vielä harventamalla jonkun ukrainalaisen lapsen henki säästyy, niin kyllä se on sen arvoista.
Yhdenkään ukrainalaisen lapsen henki ei kyllä riipu meidän suihkutteluista, valitan.
Minä käyn vain kerran viikossa suihkussa, kainalot pesesn tietty joka aamu sekä alapään mutta kunnon suihku vaan kerran viikossa
Aloituksesta paljastuu jäätävä itsekkyys, se nykyajan minäminäminä-asenne. Terveydellistä syytä päivittäiseen suihkuun ei ole, vain oma "ihana" tunne.
Lämmin vesi on energiasyöppö ja sitä pihistämällä vaikutamme suoraan sähkön hintaan. Hinta nousee kun kysyntä nousee.
Että kiitti lotraajat, teidän ansiosta maksamme sitten järkyttäviä energianhintoja kun ette halua säästää.
Suihkuttelu ja kylpeminen on hengenvaarallista.
Maailman likaisin mies kylvetettiin ja siinä on lopputulos.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/69a7a304-d291-4b9e-8dd8-b6f9632a35eb
Kävin suihkussa viimeksi vappuaattona. Sen jälkeen on peseytymiset ollut järveen tai mereen pulahtamista eiliseen asti, kävin kaverin venesaunassa, ja peseydyin pitkästä aikaa lämpimällä vedellä!