Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tamponien käyttäjät?!

Vierailija
18.09.2022 |

Minkä verran teillä kuluu tamponeja/kuukautiset? Siis yksien kuukautisten aikana?

Tuli vain mieleen oma määräni, onkohan ns normisettiä, suuri määrä vai peräti pieni (en usko).
Sellaisesta isommasta paketista jossa 53kpl tamponeja on mennyt esim.nyt tasan puolet ja vuotoni alkoi toissapäivänä pe.
Yöllä myös tamponi käytössä eli 1-2kpl menee silloin.
Vuoto kestää minulla keskimäärin 3-4vrk.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräätkö yöllä vaihtamaan? Mulla menee ehkä 3-4 kpl.

Vierailija
2/26 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo nyt hurja määrä. Minulla ei toosa kestäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3-4 kpl?! Koko kuukautisten aikana??? Joku sulla tosi lyhyet kuukautiset tai pidät tamponia reilusti yli sen suositellun 8 tuntia

Vierailija
4/26 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh. Itse vaihdan kolme kertaa päivässä eli aamulla, päivällä ja illalla ennen nukkumaanmenoa. Miten saat kahdessa päivässä kulumaan 26 tamponia?

Vierailija
5/26 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on yöllä vaihtaa jos on täynnä...

Mullakin menisi paljon, mutta ole nvalinnut olla kotona silloin kun on runsain vuoto (siis siinä määrin kuin on mahdollista olla) ja ramppaan vain vessassa tiristelemässä klöntit pönttöön vartin välein. Muuten menisi vartin/30 min välein aina yksi tambong.

Vierailija
6/26 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin meni ennen tosi monta, kuukautiset kestivät aina 6 päivää, olivat runsaat ja kivuliaat 14v.-30v. Kun kävin naistentautien poliklinikalla ultrassa 5v. sitten niin näkyikin endometrioosi. Otin kierukan ja siitä lähtien kuukatiset ovat miltei loppuneet jos niukkaa vuotoa silloin tällöin ei lasketa. Oletko varma ettei sulla oo myös endometrioosia? Onko paljon kipuja? Jos ei ole lapsia suunnitteilla niin suosittelisin jotain sellaista ehkäisymenetelmää joka lopettaisi kuukautiset tai vähentäisi vuotoa merkittävästi.

Vierailija
7/26 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 15 tamponia ja viimeisenä päivänä pidän jo osittain pikkuhousunsuojaa. Vaihdan n. 6 tunnin välein, riippumatta siitä onko se "täysi" vai ei. Että bakteerit ei lisääntyisi.

Sulla on ilm. todella runsaat kk. Tiedän naisia, jotka ovat joutuneet pitää menkkojen aikana vaippaa, koska on istumatyö. Tunnissa-parissa tulee muuten läpi.

Vierailija
8/26 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 15 tamponia ja viimeisenä päivänä pidän jo osittain pikkuhousunsuojaa. Vaihdan n. 6 tunnin välein, riippumatta siitä onko se "täysi" vai ei. Että bakteerit ei lisääntyisi.

Sulla on ilm. todella runsaat kk. Tiedän naisia, jotka ovat joutuneet pitää menkkojen aikana vaippaa, koska on istumatyö. Tunnissa-parissa tulee muuten läpi.

Mulla tulee supertamponista läpi runsaimmilla hetkillä jo puolessa tunnissa. Eli mulla on aina tamponi+suoja. Ei nyt sentään vaippaa ihan :D 

Vierailija
9/26 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu imukyvystäkin onko tuo paljon vai mitä. Itselläni kuluu pari ekaapäivää superkokoa ja vaitotarve noin 3h välein, ekayönäkin pitää vaihtaa. Ja joku vaihtaa joka ainoalla vessareissulla vaikka kävisi tiheämmin jne...paha ap sanoa pelkästään noilla tiedoin mikä sun kulutus on.

Vierailija
10/26 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, mulla on oikeastaan aina ollut n.2pv runsaamman puoleista vuotoa, mutta ei kuitenkaan siinä määrin, että olisivat olleet haitaksi muulle elämälle, pitää vain olla noita tamponeja tarpeeksi mukana esim.töissä.

Vuotopvä 3-4 niukkaa kunnes loppuvat.

Kivut normaaleja eli en esim.lääkitystä useinkaan tarvitse.

Lapset on jo ns tehty, vaihdevuodet seuraavana listalla, koska olen 46v.

Endometrioositaustaa ei myöskään ole, ja kumpikin lapsi sai alkunsa helposti eli 1.yrityskierrosta, kuukautiseni myös alkaneet nopeasti synnytyksien jälkeen eli 4-5vkoa vain mennyt vaikka olleet täysimetyksellä.

En herää yleensä yöllä tamponien vaihdon vuoksi, yöside myös pikkareissa vuotoyönä 1-2, tosin siinä ei kyllä aina mitään tai ainakaan paljoa edes ole, puhun n.7-8h ajasta.

Ap

Vierailija
11/26 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja käytän siis OB+ tamponeja nuo 2vrk.

Ap

Vierailija
12/26 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo nyt hurja määrä. Minulla ei toosa kestäisi.

Mitä tarkoitat?

Ap

Vierailija
13/26 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainiin ja käytän siis OB+ tamponeja nuo 2vrk.

Ap

Onhan tuossa kulutusta reilusti. Pääasia kaiketi se pärjääkö kuukautistensa kanssa kuitenkin.

Vierailija
14/26 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä oikeasti rööri ärry ja tulehdu noista tamponeista? Ei tulisi mieleenkään tunkea sisuksiini jotain bakteeripesää muhimaan.

Vierailija
15/26 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä oikeasti rööri ärry ja tulehdu noista tamponeista? Ei tulisi mieleenkään tunkea sisuksiini jotain bakteeripesää muhimaan.

No, lähtökohtaisestihan se tamponi on kuitenkin puhdas sinne "rööriin tungettaessa" ja myöskin veri jota siihen vuodat on puhdasta. Se sitten eri asia, jos tongit paikkojasi likaisin käsin, et pidä muutenkaan alapään hygieniasta huolta tms.

Mutta esim.minulla ei ole koskaan ollut vaikkapa hiivatulehdusta ja virtsiskin vain 2x eli 20v iässä, kun tuli "hinkuteltua" tuoreen kumppanin kanssa suht usein ja sitten toinen kerta 12v sitten Thaimaassa jossa tuli lotrattua altaissa ja meressä enemmän kuin oltua kuivalla maalla.

Ap

Vierailija
16/26 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko vegaani syödä esim. verilettuja, jotka on tehty naisen kuukautisverestä? Jotenkin tyhmää imeyttää johonkin ja sitten heittää roskiin. Päästöjä tulee turhan takia.

Vierailija
17/26 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3-4 kpl?! Koko kuukautisten aikana??? Joku sulla tosi lyhyet kuukautiset tai pidät tamponia reilusti yli sen suositellun 8 tuntia

No, nytkin vuoto kesti n. 17 tuntia ja sit riitti pikkuhousunsuoja.

Vierailija
18/26 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 10kpl yksien menkkojen aikana. Käytän tampaxin suurimpia. Käytän tamponeja vain parina voimakkaimpina vuoropäivinä jos olen silloin töissä tai kylässä tms. Kotona ollessa en käytä tamponeja. Eli tamponeita menisi paljon enemmän jos käyttäisin niitä jatkuvasti.

Pahimman vuodon aikana tampaxin imukykyisin tamponi on täynnä tunnissa. Pakko käyttää sidettä lisänä.

Vierailija
19/26 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm ehkä 5 päivässä, neljän päivän ajan. Plus paketti siteitä.

Vierailija
20/26 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka päivänä riittää ehkä 5 normaalia, 2-3 päivinä saa olla vaihtamassa superia vähintään 2h välein ja yölläkin 3-4 kertaa jos ei halua ohivuotoja. Sitten lopahtaa kuin seinään ja menee ehkä pari normaalia päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi