Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset levittelee tavaroita pitkin kämppää. Pää hajoaa

Vierailija
18.09.2022 |

Ei mulla muuta. Oli pakko avautua.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kieltänyt ja ohjannut? Meillä lapsilla oli oma huone, josta ei leluja tuotu. Olkkarissa oli sitten oma pieni lelukori.

Vierailija
2/23 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaperon touhuja voi rajata esimerkiksi oviporttien, huonekalujen sijoittelun ja leikkikehän avulla. Leikki-ikäistä taas voi kieltää ja tarvittaessa rangaista jos lapsi ei tottele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

semmoisia olet sitten kasvattanut

Vierailija
4/23 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ken vitsaa säästää se lastaan vihaa sanotaan Raamatussa.

Vierailija
5/23 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vinkkejä, eipä ole tullut mikään näistä mieleenkään. Mistä ihmeestä keksitte ?

Ap

Vierailija
6/23 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Sanot että hajallaan olevat lelut menee jätesäkkiin ja viikon jäähylle.

2. Keräät lelut siihen jätesäkkiin ja viet verkkokellariin viikoksi.

Vierailija
7/23 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset?

Vierailija
8/23 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy olla jämäkämpi. Et mene tunnetasolla vaan järkevästi ohjaat lapset myönteiseen toimintaan.

Moni riehuminen johtuu siitä että on liikaa energiaa. Eikä äippääkään kiinnosta kun pitää roikkua av:lla.

Vierailija
9/23 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Lapset levittelee tavaroita pitkin kämppää. Pää hajoaa”

Älä anna heidän levittää päätäsi vaan pidä pääsi.

Vierailija
10/23 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä vinkkejä, eipä ole tullut mikään näistä mieleenkään. Mistä ihmeestä keksitte ?

Ap

Usein vanhemmilla on se ongelma, että he kyllä periaatteessa tietäisivät paljonkin keinoja, mutta eivät silti uskalla tai halua niitä käyttää. Lopputuloksena päädytään sitten repimään hiuksia ja olo on kuin painekattilalla.

Vierailija
11/23 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Usein vanhemmilla on se ongelma, että he kyllä periaatteessa tietäisivät paljonkin keinoja, mutta eivät silti uskalla tai halua niitä käyttää. Lopputuloksena päädytään sitten repimään hiuksia ja olo on kuin painekattilalla.

Taidat olla vanhempaa ikäluokkaa? Nykyään on lasut jotka tekevät sen, että todellakaan ei voi kasvattaa miten haluaa.

Vierailija
12/23 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lelut mitkä ei pysy huoneessa menevät takavarikkoon määrittelemättömäksi ajaksi eikä niillä sitten leikitä. Hyvin nopeasti oppivat siihen mikä on oikein ja mikä ei. Nykyisin osaa 3v. tyttö neuvoa pikkuveljelleen miten homma toimii ja on ihanaa katsoa kun leikkivät siististi yhdessä. Ei vaadita ydinfysiikkaa vaan sen että lopettaa nössöilyn.

Vierailija
13/23 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä runsaasti leluja, niitä on yleensä ihan liikaa, lapsi ei jaksa niistä kiinnostua ja ne lojuu vaan ympäriinsä.

Vierailija
14/23 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne lapsetkin saa asua, kuulua ja näkyä omassa kodissa? Leikin jälkeen itse kerää omat tavarat paikoillee. Näin ainakin meillä. Ja kokki laittaa kokkauksen jälkeen tavarat pois ja paikoillee. Pyykkääjä laittaa pyykit pois pyykkäyksen jälkeen. Leivän syöjä laittaa tavarat takas jääkaappiin. Suihkussa kävijä kuivaa lattian. Ei mulla muuta.

Vierailija
15/23 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokas keino on pistää lelut viikoksi lukkojen taaksen jso lapsi ei niitä kerää kaappiehin ja laatikoihin joita on hankittu leluja varten.

Vierailija
16/23 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa ja välillä pää hajoaa myös. Pidän kiinni siitä, että mitään "oikeita tavaroita" ei saa levitellä. Lelut yms. saa olla levällään pitkin päivää ja illalla kerätään pois, tai ennen kun tulee vieraita tms. Tällä systeemillä pää kestänyt paremmin vaikka itse olen aika pikkutarkka ollut.

Vierailija
17/23 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimi jo aika pienestä asti se kun kerroin, että siivoavat itse, sillä jos minä siivoan, niin minä siivoan ne pois. Sieltä niitä sitten saa pikkuhiljaa takaisin mikäli käytös on sen mukaista.

Vierailija
18/23 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relaa vähän, ap.

Kukaan ei kuole niihin leluihin.

Vierailija
19/23 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Relaa vähän, ap.

Kukaan ei kuole niihin leluihin.

Siis sillä ei ole väliä vaikka elämä on epämukavaa? Tuolla logiikalla voisi luopua vähän kaikesta muuttaa maakuoppaan asumaan.

Vierailija
20/23 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko leluja paljonkin? Lelujen suhteen kannattaa olla minimalistinen.

Muilta tullut jo hyviä vinkkejä sen suhteen, että lelut lukkojen taakse, kunnes lapset oppivat, että leikin jälkeen ne todellakin siivotaan omille paikoilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi