Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi sisaruksista saa vanhemmilta kaiken ja muut eivät mitään. Onhan näitä.

Vierailija
18.09.2022 |

"Nuorimmalle sisarelle on maksettu kolme ammattia, elämiset, lemmikit, huonekalut ja huvitukset jo yli 24 vuotta. Minulle bussikortti 18-vuotiaaksi asti.

HioPikkuveli peri kaiken

- Pikkuveli on saanut kaiken, on ostettu asunto ja perii vanhempien yrityksenkin. Sitten minua sanotaan ahneeksi ja pyrkyriksi, kun yritin pyytää takausta omaan ensimmäiseen asuntolainaan. Kyllä itse katson, etten suosi omista lapsistani ketään.PippanKasvoin näkymättömänä

- Olen kolmilapsisesta perheestä keskimmäinen. Vanhin vei ensin kaiken huomion, sitten kuopus. Opin rakentamaan elämäni kodin ulkopuolella. Nyt kun vanhempani ovat vanhoja, olenkin heille paras. Tietysti! Enhän koskaan aiheuttanut vaivaa. Kasvoin näkymättömänä.KeskimmäinenOlin perheen syntipukki

- Olen keskimmäinen, siskoni on minua 4 vuotta vanhempi, hemmoteltu ja paapottu. Veljeni on minua vuoden nuorempi, kaivattu poika. Sain olla perheen syntipukki, parhaana päivänä näkymätön. Vieläkin vanha äitini antaa kaikkensa näille työttömille kullanmuruille, viisikymppisille ihmisille.

Itse pärjään hyvin, olen koulutettu yrittäjä, ja haluaisin auttaa äitiäni, mutta kaikki, niin raha kuin ruokakassit, annetaan suoraan eteenpäin.Syntymäpäivien aikaan, kun en ostanut veljelleni tietokonetta ja siskolleni älypuhelinta, sain kuulla olevani sydämetön. Minusta ei tule koskaan hyvää tytärtä.

Epäkelpo loppuun saakkaSain pärjätä itsekseni

- Olen jälkivahinko ja vanhempieni into vanhemmuuteen oli aika haalea. Minusta on hyvin vähän lapsuuskuvia. Olen ollut yksin kaikki illat sen jälkeen, kun täytin kuusi. Vanhemmillani oli paljon harrastuksia, jotka pitivät heidät poissa kotoa. Hoidin kouluni ihan yksin ja häpeilin kovasti likaisia vaatteitani ja unohdettuja kirjoja. Se kuitenkin kasvatti minussa sisua. Oudointa on, että minä olen kuitenkin nyt se, joka hoitaa vanhempia, kun he ovat vanhoja. Menen huolehtimisissani jopa liian pitkälle niin, että ulkopuoliset huomauttelevat toiminnan järkevyydestä. Eli tulevaisuuden vanhustenhuollon ratkaisu on tässä?

Loput voi lukea tuolta:

https://www.is.fi/perhe/art-2000000816757.html

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla