Kuinka siirryin poliittisesti oikealta enemmän vasemmalle. Minun tarinani
Olen vuosikausia seurannut paljon mm. Usan politiikkaa, heidän konservatiiveja, kanavia jotka tukevat oikeisto politiikkaa. Erilaisia aiheita on ollut kulttuurisota, crt (critical race theory), blm. Jotkut kanavat keskittyvät enemmän kulttuuriin, kuten elokuviin, tv-sarjoihin, sarjakuviin ja kuinka ihmisiä pyritään ikäänkuin aivopesemään poliittisesti vasemmalle, tarinoiden ja henkilöhahmojen kautta jne. Sitten on taas enemmän kovaa politiikka monilla kanavilla kuten naisten aborttioikeus, ulkopolitiikka jne.
Olin aika syvällä tuossa maailmassa, mutta yksi asia muutti kaiken, monien näiden ihmisten asenteet ja suhtautuminen Ukrainan sotaan ja heidän Venäjämyönteisyytensä. Heille Venäjä on ikäänkuin vain yksi ase woke ajatusmaailmaa kohtaan ja kaikki Venäjän saavuttamat voitot ikäänkuin vahvistavat heidän omaa asemaansa maailmassa ja oikean ja konservaativien voittokulkua.
En pystynyt hyväksymään tätä, koen Ukrainan tukemisen moraalisena velvollisuutena, jossa imperialistinen diktaattori hyökkää itsenäistä valtiota vastaan ja pyrkii riistämään heiltä vapauden. Se sai minut miettimään omia arvojani ja mikä oikeasti on tärkeää tässä elämässä ja maailmassa, enää en tuhlaa aikaani miettimällä jotain lapsellisia onko joku hahmo elokuvassa mies tai nainen, mikä jonkun ihonväri on, olen poistanut kaikki kanavat seurannasta kuukausia sitten enkä aio palata niitä katsomaan. Lisäksi en voi oman vakaumuksen takia ja moraalisista syistä tukea, kannattaa ihmisiä jotka tukevat Venäjän suorittamaa kansanmurhaa Ukrainassa.
Oli aika herätä ja parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Kommentit (10)
Käytännössä aina, kun ihmiselle tulee järkeä päähän, hän siirtyy poliittisesti oikealle.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä aina, kun ihmiselle tulee järkeä päähän, hän siirtyy poliittisesti oikealle.
Oman vakaumukseni takia ja moraalisista syistä en voi tukea enkä kannattaa ihmisiä jotka ovat venäjämyönteisiä. Se on liian iso vakaumuksellinen ero meidän kohdalla ja minä koin, että on aika hylätä kaikki nuo ihmiset.
Ap
Suomi ja USA poikkeavat toisistaan siten, perinteisesti täällä Suomessa nimenomaan vasemmisto on ollut Venäjä-mielinen.
Vierailija kirjoitti:
Suomi ja USA poikkeavat toisistaan siten, perinteisesti täällä Suomessa nimenomaan vasemmisto on ollut Venäjä-mielinen.
Hyvä havainto, minulle Venäjän tsemppaaminen USA oikealta konservatiiveilta oli silmiä avaava kokemus. Mietin, että mitä jos Suomeen olisi hyökätty nuo samat ihmiset eivät olisi siitäkään välittäneet vaan olisivat kannustaneet Venäjää ja yrittäneet valkopestä heidän sotarikoksiaan meitä kohtaan. Tiesin, että minun on aika lopettaa noiden ihmisten seurassa pyöriminen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No ei ollut tsaarinvallan aikaan.
Ei vasemmisto Venäjästä tykkää koska se on Venäjä. Laitavasemmisto tykkäsi kommunistihallinnosta kyllä, mutta sehän meni jo aikaa sitten. Voi olla jossain SKP:ssä yhä edelleen vanhasta muistista Venäjän-mielisiä, mutta vasemmistoliiton riveistä ei juurikaan löydy.
Tervetuloa meidän oikeistoliberaalien joukkoon! Rationaalinen ajattelu taloudesta ja toisaalta tasa-arvoinen ja kaikki huomioon ottava ryhmä. Me ollaan kokoomus ja RKP.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa meidän oikeistoliberaalien joukkoon! Rationaalinen ajattelu taloudesta ja toisaalta tasa-arvoinen ja kaikki huomioon ottava ryhmä. Me ollaan kokoomus ja RKP.
En sulje pois ajatusta äänestää noita puolueita, lisäksi SDP mahtuu mukaan.
Ap
Nyt nämä oikeistohahmot kertovat kuuntelijoilleen kuinka Scooby-Doo koira joka mölisee, siitä on tullut woke ja se on pilattu. Joka viikko on uusi hahmo ja juttu. Itse seurasin joskus tuota pähkähullua touhua, mutta päätin lopettaa kun en oikeasti pystynyt nauramatta enää katsoa kun aikuiset ihmiset jauhaa jostain MM-karkkihahmon korkokengistä ja kuinka tämä tulee tuhoamaan konservatiiviset arvot, Minni-hiiren rusetistakin käytiin kovaa vääntöä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt nämä oikeistohahmot kertovat kuuntelijoilleen kuinka Scooby-Doo koira joka mölisee, siitä on tullut woke ja se on pilattu. Joka viikko on uusi hahmo ja juttu. Itse seurasin joskus tuota pähkähullua touhua, mutta päätin lopettaa kun en oikeasti pystynyt nauramatta enää katsoa kun aikuiset ihmiset jauhaa jostain MM-karkkihahmon korkokengistä ja kuinka tämä tulee tuhoamaan konservatiiviset arvot, Minni-hiiren rusetistakin käytiin kovaa vääntöä.
Ei kiitos, en kannata myöskään kommunismia missään muodossa.
Ap