Ei ruokaa pysty enää ostamaan
Halvin naudanjauheliha 400g maksoi 5,15e S-marketissa.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko mussuttaa lihaa, kanaa tai lohta joka aterialla omnomonmonom.
Yhyy miksei mun rahat riitä mihikää ;___;
Mitä muutakaan? Ei ahven tai kuhakaan ilmaista ole, ei edes tonnikala.
Tukehu siihe lohees läski
Eihän lohi, kana tai jauheliha ole lihottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Pakko mussuttaa lihaa, kanaa tai lohta joka aterialla omnomonmonom.
Yhyy miksei mun rahat riitä mihikää ;___;
Ostin eilen kilon lohta, kilon paistia ja kilon broileria. Yhteensä 31e. Tuosta tulee yhteensä 18 annosta ruokaa eli 1,72e/annos. Lisukkeineenkin jää alle 2e/annos.
Tuhtia hyvin tehtyä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Se on sitten painuttava sienimetsään ja ongelle jos ei puolen tunnin palkkaa raski ruokaan laittaa.
Netto vai brutto? 13e euron bruttotuntiliksan puolikkaalla ei verojen jälkeen juhlita!
Miten et pysty ja miksi sinun pitää syödä kaikkein paskinta lihaa? Itse ostin tänään 450g perattuja silakoita hintaan 2.08e ja lisäksi 2kpl naudan sisäfilettä jotka maksoivat yhteensä 1.48e. Olen itse toimeentulotuella enkä ole ikinä nähnyt nälkää joten mihin tuhlaat rahasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaapa kahdesti, pystyykö ruokaa enää tuottamaan, aika moni maatila lopettaa tänä vuonna. Onneksi maailmanmarkkinoilta saa bulgarialaista hevosenlihaa.
Ollaan itse maidontuottajia. Siksi ei olekaan rahaa. Ap
Mekin olemme maidontuottajia ja teurastamosta otetaan pari kertaa vuodessa puolikas nauta paloiteltuna, jauhettuna ja pakattuna. Kilohinta on korkea, mutta tietää, mitä syö.
Hyvä, että edes joku tykkää syödä laadukastakin. Minun kotonani tehtiin aina noin, en muista oisko ollut puolikas nautaa, mutta aika läjä oli ja lisäksi puolikas sika paloiteltuna myös. Pakkaseen vaan ja osa lihoista savustettiin myös kotona. Nyt asun ulkomailla ja ostan syksyllä riistaa ja muita lihoja suoraan teurastajalta pakkaseen. Kasvimaalta säilön kaiken mahdollisen ja metsästä kerään sienet ja marjat, joskus ostan toriltakin ja säilön sekä pakastan. Loppupelissä on edullisempaa ja jokatapauksessa laadukkaampaa kuin marketeista ostetut. Marketeissa ostoksilla käymistä vihaan muutenkin, kerran kuussa haen kuivamuonat. Kananmunatkin saan naapurista tuoreena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sitten painuttava sienimetsään ja ongelle jos ei puolen tunnin palkkaa raski ruokaan laittaa.
Netto vai brutto? 13e euron bruttotuntiliksan puolikkaalla ei verojen jälkeen juhlita!
Miksi pitäisi juhlia? Tavallinen kotiruoka on erinomaisen hyvää jos osaa tehdä.
6 euroa kilon rasia oli tänään Lidlissä sikanauta. Ei ole montaa kymmentä senttiä noussut.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pienituloiset joutuu nyt vaihtamaan halvempaan vaihtoehtoon tai jättämään jotain kokonaan ostamatta. Pitää sopeutua eikä jäädä itkemään.
Ei todellakaan pidä vaan on opetettava uudelleen ihmisille mistä se ruoka tulee ja minä vuodenaikana syödään mitäkin. Ruoka ei ole kallista, eikä tarvitse ostaa kaupan halvinta paskaa, vaan sitä mitä on sillä hetkellä eniten tarjolla. Käykää ihmiset ihan rohkeasti siellä liha- ja kalatiskillä ja jättäkää ne sokeroidut jugurtit, energiajuomat ja murot kauppaan. Oksettaa katsoa nykypäivän perheellisten kauppaostoksia ja samaan aikaan joka paikassa valitetaan kun ruoka on muka kallista.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei pysty ostamaan?
Hyvin pystyy..
Jos ei VOI ostaa ruokaa esim. siksi, että ei ole rahaa, niin se on asia erikseen.
Ei kyllä silloinkaan pysty ostamaan kun ei oo rahaa.
Vierailija kirjoitti:
6 euroa kilon rasia oli tänään Lidlissä sikanauta. Ei ole montaa kymmentä senttiä noussut.
Se on jotai itäeuroopan maassa tuotettua.
Miks mulle tuli kahta eri tietoa samaan aikaan?
-Kommenttisi on lähetetty
-Kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen ( mielestäni kuuluisi olla hyväksymisen jälkeen)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jotai itäeuroopan maassa tuotettua.
Mitä väliä sillä on? Hyvää oli joka tapauksessa.
Kai se on alettava laimentamaan lidlin appelsiini mehu joka oli ennen alle euron
Osta halvempaa broilerinjauhelihaa tai sika-nautaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi 13 eurosta jäisi noin vähän käteen? Kannattaa laskea veroprosentti järkevämmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pienituloiset joutuu nyt vaihtamaan halvempaan vaihtoehtoon tai jättämään jotain kokonaan ostamatta. Pitää sopeutua eikä jäädä itkemään.
Meiltä jää juusto, maito, kahvi, vaalea leipä, leikkele, makkarat, monet hedelmät. Perunaa ja kaalisoppaa vielä saanemme. Venään kaalisopalle naureskeltiin, mutta nyt itse samassa jamassa. Lapin polttajien energiaan panevat köyhien rahat. Loput jakavat keskenään virkakoneistossaan.
Eilen lidlissä naudanjauheliha 400g 3,65e tai jotain mutta alle neljän se oli reippaasti. Tein siitä suomi kasaririsottoa 200gr ja jäi toinen puoli pakkaseen ja huomenna syön tänään tehdystä 20gr toisen puolen.
Lisäksi ostin lidlistä 8 kpl n 800gr possunpihvejä. Reilu 7 euroa reippaasti alle 8e?? No en ihan täysin varma hinnasta. Kaksi söin eilen sellasenaan. Loput on pakkasessa. Lisukkeiden kanssa kolmen päivän pääateria.
Jauhelihat. Sikanauta-halvempaa..tai nauta-sika ja sitten on tietty pelkkää porsasta. Kananjauhelihaa en oikein ymmärrä mutta kai sekin on ihan jees. Se on sen verran halpaa että perusköyhä ellei ihan keppikerjäläinen..pystyy ostaa. Ostan kyllä fileitä. Ja katson niitä kilohintoja nykyään tarkemmin.
Kallistunueet on tuotteet kyllä. Itse jatkan purkkipavuilla ja vähennän lihan määrää. En ole oikeastaan huomanut eroa. Sopii wokissa ja pataruuissa se papujen lisääminen lihan sekaan. Tai Intialaisessa varsinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meiltä jää juusto, maito, kahvi, vaalea leipä, leikkele, makkarat, monet hedelmät. Perunaa ja kaalisoppaa vielä saanemme. Venään kaalisopalle naureskeltiin, mutta nyt itse samassa jamassa. Lapin polttajien energiaan panevat köyhien rahat. Loput jakavat keskenään virkakoneistossaan.
Miten, kerro minulle että mitä te sitten ostatte? Kananugetteja, valmiita pinaattilettuja sekä vähän pepsiä ja Saarioisten "äitien" tekemää ulostelootaa. Älkää nyt jessus viitsikö. Jos viisilapsisen perheen ruokaostokset maksaa n.280e/kk sisältäen erityisruokavaliot ja legendaarisen "puoli kiloa kasviksia päivässä" niin en tajua missä kamoissa porukka on ollut silloin kun näitä asioita on opetettu. Ostakaa raaka-aineita älkää valmista sontaa.
Eikös Lidlissä ole maito edelleen alle euron?
Tukehu siihe lohees läski