Pahin ruoka lapsuudessanne?
Kommentit (37)
Ihmettelen aina tuota, kun joku mainitsee lipeäkalan. Se kun ei maistu yhtään millekään. Vai onko se väärin valmistettu?
Olenko mä ainoa silakkalaatikon uhri? Perunoita, silakkaa ja munamaitoa, jeesus miten kuvottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Olenko mä ainoa silakkalaatikon uhri? Perunoita, silakkaa ja munamaitoa, jeesus miten kuvottavaa.
Isoja sipulinpalasia ja kokonaisia maustepippureita unohtamatta!
Kaikki keitot joissa oli pakastevihanneksia. Joko raakoja tai lötköksi keitettyjä. Hyi hell..En pystynyt syömään, olisi oksennus tullut pöytään.
Kesäkeitto. Tuon ruuan keksijän täytyy olla joku sairas sadistipervo.
Ei ole oma, mutta yli 70-vuotias isäni saa vieläkin oksennusrefleksin hernekeiton hajusta. Joskus aikanaan pienessä kyläkoulussa hernekeitosta löytyi kuollut myyrä tai hiiri ja palanen siitä oli joutunut isäni lautaselle. Opettaja pakotti syömään, vaikka siinä keitossa näkyi selkeästi myyrän/hiiren jalka. Isä oli 6-7- vuotias, ei muista tarkkaan. Kun hän oksensi, opettaja löi karttakepillä niin kovaa päähän, että se keppi katkesi. Käsittämätöntä sadismia ollut aikanaan tuo pakkosyöttäminen.
Koulun kesäkeitto 80-luku. Ja sen jälkeinen haju koulunpihalla, kun ne ylijääneet keitot muhi sikasankossa.
Koulussa suklaapuuro. En kyllä ehtinyt sitä maistamaankaan, kun kehitin itselleni kovan kuumeen ja 'jouduin' lähtemään kotiin. Luulin, että puuro on tehty pelkästä suklaasta ja lapsena en tykännyt minkään laisesta suklaasta. Kuume nousi minulla muutenkin, jos jännitti tai pelotti. Kotona äiti kertoi mistä suklaapuuro tehdään. Ei se siitä enää mieliruoaksi muuttunut.
Lappalaiset.
Koparakeitto.
Tehty jostain poron jaloista, kaviomaisista koparoista jotka nostetaan lautaselle.
Kynnet harallaan siinä koparoita, alahan imeskelmään narskuvia rustoja, niveliä ja luita..
Ainainen jauhelihakastike/ jauhelihakeitto halvimmasta mahdollisesta sika-naudasta. Lopetin lihansyönnin kun muutin pois kotoa.
Rössypottu, tilliliha ja silakkaruoat. Koulun tyyliin ällöttäviä,vetisiä ja läskistä 🤢
Koulun kanaviillokki, jossa oli niitä "kananlihalla" olevia nahkanpaloja. Koulun tilliliha =sitkeät rusto ja läskipalat harmaassa limassa jakaa ykkössian.