Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuluttaako föönaaminen hiuksia?

Vierailija
17.09.2022 |

Onko huonoa opettaa lapsille että hiukset kuivataan suihkun jälkeen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä käytä hiustenkuivaajaa. Jossain tosi erikoisessa tilanteessa oon pari krt käyttänyt. Lähden kotoa sitte vain märillä hiuksilla. Hiustenkuivaaja on kyllä myrkkyä hiuksille.

Vierailija
2/11 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttaa, tietenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä luulet?

Vierailija
4/11 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kuluttaa. Jos sitä haluaa käyttää, niin sen kanssa hyvä olla kunnollinen suihke hiuksille, joka sisältää lämpösuojan. Ja olen kuullut sellaisen vinkin, että kun föönaa hiuksia, niin hyvä olisi viimeistellä se puhaltamalla föönin kylmällä asetuksella. Sulkee hiussuomut tms.

Vierailija
5/11 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on antaa hiusten kuivua luonnollisesti

Vierailija
6/11 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi opettaa hiustenkuivaajan käyttöön ns. normina, jos ei ole kiire mihinkään suihkun jälkeen?

Kyllä ne kuivuu itsekseenkin, kuivaaja kuluttaa hiusta (ja sähköä). En ole koskaan omistanut hiustenkuivaajaa, hyvin olen pärjännyt näinkin. Ajoitan vaan suihkussakäynnit niin, että hiukset saa kuivahtaa rauhassa. Ja pitkätukka olen, takapuoleen saakka yltävät tällä hetkellä.

Vierailija
7/11 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi opettaa hiustenkuivaajan käyttöön ns. normina, jos ei ole kiire mihinkään suihkun jälkeen?

Kyllä ne kuivuu itsekseenkin, kuivaaja kuluttaa hiusta (ja sähköä). En ole koskaan omistanut hiustenkuivaajaa, hyvin olen pärjännyt näinkin. Ajoitan vaan suihkussakäynnit niin, että hiukset saa kuivahtaa rauhassa. Ja pitkätukka olen, takapuoleen saakka yltävät tällä hetkellä.

Itse en tykkää omista luonnonkiharoista hiuksistani, joten hiustenkuivaajalla kuivaamisen jälkeen niistä tulee melko suorat ilman suoristamista ja se on ihan ok mulle. Oletan että suoristusrauta kuitenkin on niistä kahdesta pahempi hiuksille.

Vierailija
8/11 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttaa, mutta minäkin ajattelen, että on parempi kuin suoristusrauta. Tavallisesti annan kuivua n. 80% ja sitten kevyesti kuivaan loppuun ja mutoilen sillä kuivaajalla vähän. 

Vierailija
9/11 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Toiset hiustyypit kestävät lämpökäsittelyä paremmin ja toisaalta föönin lämpö ei ole yhtä kuuma kuin muissa muotoilulaitteissa (esim. suoritusraudat, kihartimet jne). Jotkut päänahan ongelmat voivat myös helpottaa jos päänahka kuivuu nopeammin eikä muhi pitkään märkänä.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3229938/

Vierailija
10/11 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvä lämpösuojasuihke, niin kuluttaa ainakin vähemmän. Ilman lämpösuojaa en föönailisi jatkuvasti. Yleensä itse annan vaan kuivua ja joskus harvoin föönaan.

Vierailija
11/11 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita kuivaajaa, jossa lämpötilaa saa säädettyä ja käyttää kahta matalinta hiuksille. Itselle ainakin kuivaamatta jättäminen ei ole vaihtoehto, päänahka ei tykkää, eikä myöskään ole kivaa kun hiukset ovat märkinä huomattavasti painavemmat. Itsellä kyllä sitä hiusta myös on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi