Pahin ruoka lapsuudessanne?
Kommentit (37)
Koulussa ruokana ollut imelä tomaatti-juusto-silakkavuoka, jonka pelkkä tuoksukin sai oksennuksen nousemaan kurkkuun.
Lipeäkala jouluna ja rosolli johon oli lisätty suolakurkkua ja sellainen etikkakermavaahto.
Maksalaatikkoa ja oliiveja en voinut lapsena sietää ollenkaan. Nykyisin kyllä tykkään molemmista. Niin se vaan maku muuttuu.
Tirripaistipäivinä jäi aina nälkä. En käsitä tänä päivänäkään sitä ruokaa. Isä halus niin äiti teki sitä eikä meille lapsille mitään vaihtoehtoa. Noh, ei siitä mitään traumoja jääny.
En tykännyt munamaitoruuista silloin, enkä vielä nelikymppisenäkään.
Samoin ruusunmarjakiisseli, sekä suklaapuuro ovat sellaisia mistä en pidä. Kaikkea kyllä syön ja olen aina syönyt, noitakin, mutta ne ovat olleet niitä vastenmielisiä. Ja sekametelisoppa muuten tuli vielä mieleen
Vierailija kirjoitti:
Samoin ruusunmarjakiisseli, sekä suklaapuuro ovat sellaisia mistä en pidä. Kaikkea kyllä syön ja olen aina syönyt, noitakin, mutta ne ovat olleet niitä vastenmielisiä. Ja sekametelisoppa muuten tuli vielä mieleen
Suklaapuuro maistui karvaalta, mikä oli kauhea pettymys. Ei sitä taideta nykyään tehdäkään.
Joku 7pv sitten tehty makkarakeitto. Meillä tehtiin aina isoja annoksia ja ne sitten syötiin loppuun asti.
Koparakeitto. Onneksi sitä ei ollut pakko syödä, mutta maistaa aina piti. Ja haistamattahan ei voinut olla, kun koko talo löyhkäsi.
Joo, olen Lapista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suklaapuuro maistui karvaalta, mikä oli kauhea pettymys. Ei sitä taideta nykyään tehdäkään.
Minä tykkään suklaapuurosta, ja teen sitä toisinaan vieläkin :D.
(se jonka inhokkiruoka oli veripalttu).
No tää on varmaan aika yleinen inhokki, mutta maksapihvit. En vaan voi siirtää sitä raudan hajua. Kumma kyllä maksalaatikko ja maksamakkara silti menee.
Kesäkeitto, talkkunavelli, perunalaatikko (= perunasiivuja, munamaito, siankylkisiivuja).
En tykkää noista vieläkään. Talkkunavelliä tosin en ole lapsuuden jälkeen maistanut.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Kotona ei ollut pakko syödä mitään mitä ei halunnut, mutta koulun maksalaatikko sitten tökki kun sitä oli ala-asteella pakko syödä näön vuoksi ja ei oikein kehdannut viedä laskiämäriinkään ettei keittäjä suuttuisi...
Ekaluokkalaisena koulussa opettaja pakotti syömään tillilihaa. Itkin ja söin ja syötyäni lautasen tyhjäksi oksensin koko annoksen opettajan päälle. En pystyisi syömään vieläkään. 🤢
Jauheliha-perunasoselaatikko. Jokin siinä tökki ja pahasti, ja tökkii vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei varmaan minään kouluruokana tms. Mutta juuri puhuttiin tuosta ruuasta kahden ystäväni kanssa, kun toinen oli sitä syönyt, ja toinen kertoi lapsiensa tykkäävän
Keitetyt silakat, Lipeäkala, Kesäkeitto maitoliemessä.