Onko miehesi koskaan huutanut sinulle?
Yritän hahmottaa tässä vaan miten yleistä tai harvinaista tällainen kommunikaatio parisuhteessa on. Tarkoitan siis raivoisaa, vihaista, äänen totaalista korottamista ja ärtyneenä huutamista.
En sitä onko yleisesti muuten jotain huutanut sinun ollessa lähellä .
Kommentit (50)
Pari kertaa päissään on yrittänyt mutta minua ei kannata testata, hän oli sen jälkeen pari päivää kipeänä. Nykyisin ei juo enää joten ei ongelmaa.
Huusin ennen valitettavasti. Syy, minulla on lapsuudesta traumoja kun minua pahoinpideltiin. Vanhempana kun koin pienenkin uhan niin se näkyi valitettavasti huutamisena. Onneksi saan nyt apua.
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Opin huutamaan kun naiseni aloitti sen ensin. Erohan siitä lopuksi tuli. Nyt on mukavan rauhallista :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kertaakaan. Minä olen korottanut ääntäni joskus, mutta mitään raivona huutamista se ei ole ollut minullakaan.
Riitelemme kyllä, niin kuin kaikki parit. Mutta riidellessäkään emme huuda, kiroile, loukkaa tai solvaa toista. Emme myöskään pidä mykkäkoulua tai hauku toisiamme muille osapuolille. Emme sano toisillemme asioita, jotka voisivat kalvaa vuosia.
Riitojen aiheita on ollut triviaaleista nälkäkiukun aiheuttamista typeryyksistä alkoholismiin, pettämiseen ja rahariitoihin, mutta koskaan riitamme eivät ole repineet tai hajottaneet, vaan korjanneet. Pahin riitamme kesti kaksi päivää, silloin mies jäi pettämisestä kiinni.
Olemme olleet yhd
essä näillä eväillä 22 vuotta.Mahtava juttu! Varmasti tuo pettäminen jätti muunlaisia jälkiä suhteeseen, mutta selkeästi huutaminen ei kuulu teidän välille. Upeaa sekin.
Ap
He eivät sano toisilleen loukkaavia asioita, mutta voivat kyllä tehdä niitä.
Ja pettäminenkin selvitettiin kahdessa päivässä ilman äänen korottamista, että silleen.
Aiheeseen, kyllä huudan joskus riitatilnteessa, mieskin huutaa kun hermostuu huutooni, mutta vähemmän. Mutta normitilanteessa emme huuda tai puhu ärtyneesti tai rumasti toisillemme.
Ei ole hyvä tapa, mutta niin vain on käynyt. Sovimme riitamme kyllä jälkeenpäin. Ja ahhhh se sovintoseksi...
Ei koskaan. 13vuotta yhdessä. Erimielisyyksiä on tullut ja mennyt. Mies on rauhallinen ja itse yleensä ennemminkin itken tuntoja purkaessa kuin huudan.
Aina jos suuttuu jostain. Lisäksi haukkuu ja pyrkii katkaisemaan koko kommunikoinnin. Keski-ikäinen kuitenkin jo ja ollut tuollainen koko suhteen ajan joten tuskin on muuttumassa.
Mä,jätin juuri huutavan ja raivoavan miehen 30 v jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Aina jos suuttuu jostain. Lisäksi haukkuu ja pyrkii katkaisemaan koko kommunikoinnin. Keski-ikäinen kuitenkin jo ja ollut tuollainen koko suhteen ajan joten tuskin on muuttumassa.
Ja olet yhä suhteessa? Miksi?
Toisinaan on huutanut kun työstressiä. Ja kiivas skorpioni.
Vierailija kirjoitti:
Ei kertaakaan. Minä olen korottanut ääntäni joskus, mutta mitään raivona huutamista se ei ole ollut minullakaan.
Riitelemme kyllä, niin kuin kaikki parit. Mutta riidellessäkään emme huuda, kiroile, loukkaa tai solvaa toista. Emme myöskään pidä mykkäkoulua tai hauku toisiamme muille osapuolille. Emme sano toisillemme asioita, jotka voisivat kalvaa vuosia.
Riitojen aiheita on ollut triviaaleista nälkäkiukun aiheuttamista typeryyksistä alkoholismiin, pettämiseen ja rahariitoihin, mutta koskaan riitamme eivät ole repineet tai hajottaneet, vaan korjanneet. Pahin riitamme kesti kaksi päivää, silloin mies jäi pettämisestä kiinni.
Olemme olleet yhdessä näillä eväillä 22 vuotta.
Oho, kaiken se tosiaan kestää, pettämisen ja alkoholisminkin.
Meillä on takana 17 vuotta, kaksi rauhallista ihmistä ei juuri ääntään korota. En kuuntelisi huutoa enkä haukkumista.
Ei kumpikaan meistä huuda toisilleen. 16 vuotta yhdessä ilman huutamista tai toisen solvaamista. Ei kuulu mielestäni hyvään suhteeseen huutaa toiselle.
Miehellä persoonallisuushäiriö. Huutaa joka päivä ja raivoaa. Raskasta.
On korottanut aiheesta pari kertaa ääntään. Huudoksi sitä ei voi oikein kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Ex huusi usein. Huusin itsekin.
Entinen työkaveri sanoi hyvin, että jos suhde alkaa tappelemisella ja riidoilla, se tulee aina olemaan sellainen
Enpä tiedä, siihenkin väsyy.
30 v naimisissa
Ei todella. Osaa käsitellä tunteita muutenkin kuin raivoamalla. En ole koskaan kuullut kenenkään aikuisen huutavan.
Kyllä huudetaan. Mäntti ei ymmärrä muuten mitään.
Äänen korottamista on satunnaisesti, mutta meillä tarkoituksen mukaisesti olen jo suhteen alussa sanonut, etten siedä huutamista ja toisen nimittelyä tai aliarvioimista. Pari kertaa suuttuessa on kokeillut, mutta vihelsin heti poikki, etten halua parisuhteeseen sellaista käytöstä.
Eli siis ei agressiivista huutoa, mutta kyllä on äänen korottamista tai asioista välillä hyvinkin painokasta keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Huutaminen korreloi jonkin verran tyhmyyden kanssa. Alhaisen ÄO:n omaavilta ihmisiltä (ymmärrettävästi) palaa käämit riitatilanteissa helpommin.
Eiköhän se ole enemmän kiinni temperamentista.
Ei. Minä olen meistä se temperamenttisempi, aggressiivisempi ja helpommin hermostuva. En säästele sanoja enkä ääntä siinä vaiheessa, kun suutun
On muutaman kerran, ei kovin usein. Minä kyllä huudan hänelle useammin. Yhdessä ollaan oltu 41 vuotta.