Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myydäänkö apteekissa mitään työkalua, jolla saa proput kätevästi pois?

Vierailija
17.09.2022 |

Hammasharjalla eikä vanupuikolla onnistu. Kai lääkäreillä/hammaslääkärillä, kenelle ikinä tuo kuuluukaan on joku väline, millä ne saa kätevästi pois?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuontapaisella kaivan (kaarevalla lenkkipäällä) itse proput niistä "taskuista" pois:

https://www.thebodyshop.fi/double-ended-blackhead-remover.html

Vierailija
2/31 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuontapaisella kaivan (kaarevalla lenkkipäällä) itse proput niistä "taskuista" pois:

https://www.thebodyshop.fi/double-ended-blackhead-remover.html

Ok, kiitos tästä. Ainakin näyttää ihan lupaavalta. Onko Bodyshopilla muuten vielä myymälöitä olemassa, en ole pitkään aikaan nähnyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös kovasti joidenkin hammaslääkärien ohjeita sörkkiä niitä hammasharjan päällä, tai antaa niiden vaan olla. Siis ne haisee, tulehtuu, tuntuu ihan paakkuina nielussa. Todella ällöttävä vaiva. Joku joskus sanoi, että nostavat jopa kuumeen, jos oikeen pahaksi menee. Hyi, hyi, hyi.

Vierailija
4/31 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se työkalu löytyy sinulta kotoa. Lusikan tai haarukan varsi. Kun painat risaa propun vierestä  sillä, proppu ponnahtaa pois.

Vierailija
5/31 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen työkaluja tarvita. Propuissa on kierteet. Vaihdat vaan uuden sulakkeen palaneen paikalle.

Vierailija
6/31 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se työkalu löytyy sinulta kotoa. Lusikan tai haarukan varsi. Kun painat risaa propun vierestä  sillä, proppu ponnahtaa pois.

Herranjumala sentään, en todellakaan ala sörkkimään haarukalla nielurisoja! Tuo millään painelu ei myöskään toimi, tuntuu että se työntää niitä vaan syvemmälle ja tulee kakomisrefleksi.

Vierailija
7/31 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä tässä ketjussa oikein keskustellaan? Proput pois hammasharjalla?

Vierailija
8/31 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ymmärrykseni ja kokemukseni mukaan proput kuuluvat sähköalaan, eikä niiden irrottamiseen tai kiinnittämiseen tarvita mitään työkaluja. Varovainen tietysti katkaisee virran pääkatkaisijasta ennen työhön ryhtymistä.

Vierailija
9/31 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ymmärrykseni ja kokemukseni mukaan proput kuuluvat sähköalaan, eikä niiden irrottamiseen tai kiinnittämiseen tarvita mitään työkaluja. Varovainen tietysti katkaisee virran pääkatkaisijasta ennen työhön ryhtymistä.

NYT EI PUHUTA NIISTÄ PROPUISTA!!

Vierailija
10/31 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo keskustelu.

Vierailija
11/31 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proppu irtoaa kun ruuvaat siihen ruuvin sisälle muutaman kierroksen ja sitten vedät pihdeillä.

Vierailija
12/31 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen leikkausta. Muuten tuosta vaivasta ei pääse ikinä eroon.

Vierailija
13/31 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkaisija on itsetoiminen ja kytkin jonkun käytettävä.

Vierailija
14/31 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin en usko, että siihen leikkaukseen pääsee kovin helposti, kun kukaan ammatti-ihminen ei mitään sen suuntaistakaan ole vielä edes maininnut vaihtoehtona. Ap

Vierailija
15/31 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin en usko, että siihen leikkaukseen pääsee kovin helposti, kun kukaan ammatti-ihminen ei mitään sen suuntaistakaan ole vielä edes maininnut vaihtoehtona. Ap

Mene lääkärille ja sano, että haluat leikkaukseen. Itse olen ollut nielurisaleikkauksessa ja lääkäri oli hyvin ymmärtäväinen.

Vierailija
16/31 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse poistelen pitämällä suuta ammollaan "haukotteluasennossa" ja painamalla risoja reippaasti sormella. Täydemmistä onkaloista pullahtaa möhnä näin, mutta miedommin mätää sisältäviin ei toimi.

Joku muistaakseni kehui hammasväleille tarkoitettua vesisuihkua. Tuota ajattelin kokeilla seuraavaksi.

Vierailija
17/31 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo kuulu enemmän sähkömiehelle kuin lääkärille?

Vierailija
18/31 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tåsså linkki niille, jotka eivät ymmärrä keskustelua: https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/e4eedb50-4e44-4ce6-90e4-19d5f…

Vierailija
19/31 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on taas semmoinen älyttömän turha asia ihmisen elimistössä, josta on vain ja ainoastaan harmia. Muita on viisaudenhampaat ja joka kuukausi menkat. Olisi niin paljon kivempaa, jos olisi sama systeemi kuin eläimillä, että kerran vuodessa! Ja se riittäisi kyllä vallan mainiosti ihmisen lisääntymiseen myös.

Vierailija
20/31 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän proppujen poistamiseen syömäpuikon kapeampaa (tylppää) päätä. Toimii itsellä, muttei välttämättä kaikilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi