Miten jaksaa leikkiä lapsen kanssa?
On ainoa lapsi ja haluaisi koko ajan aikuisen kaveriksi leikkimään. Tykkään piirtää, ulkoilla, tehdä legoja, pelata jne lapsen kanssa, mutta tuntuu vaikealta jaksaa leikkiä. Siis vaikka sitä, että pikkuautot ajavat autoratamaton teitä pitkin. Ja vastaavia leikkejä. Kestän niitä ehkä tehdä minuutin. Mutta se on se mitä lapsi haluaisi tehdä, ei niinkään rakentaa yhdessä legoja tai pelata. Miten te muut jaksatte leikkiä noita leikki-ikäisten aika yksinkertaisia ja samaa toistavia leikkejä?
Kommentit (7)
No tuohan on ihan parasta. Työntää autoa tunnin ajan mattoa pitkin edes takaisin ja sanoa samalla brum brum. Hauskempaa en tiedäkään. Onneksi minulla ei ole lapsia.
On se vain jaksettava kun lapsen on tehnyt.
Kun jaksat noin 15min jatkaa lapsi todennäköisesti leikkiä itsekseen tyytyväisenä.
Koitahan jaksaa. Se mitä nyt annat lapsellesi, tulee korkojen kanssa takaisin. Hyvässä ja pahassa. Auttaa jos osaa elää hetkessä, ja antaa mielikuvituksellekin valtaa. Lapsi hyvin ohjaa leikit, sun ei tarvitse kuin olla läsnä ja mennä mukana.
Minä jaksoin.Johtuuko siitä 2 lastani oli päiväkodissa ja itse olin töissä . Koti äitinä toki raskaampaa kuin työläis äitinä.Vaikka joutikin rajaa lapset aamu 7 päiväkotia. Paka homia 8h ja kirellä pusilla pälata hakee päivkodista lapset tasan 16.45, Mutta jaksoin ja viikonloput.Ilman miehen tukea.Tai kesäloma matkoja ymm.Isovanhemmat oli kuoleet.Joten ei apu käsiä.Oli pakkokin jaksaa.
En minäkään jaksa.