MAALISMASUT maanantaihin
Pinkkaa ei vielä näkynyt uuteen viikkoon jote tässä sellainen. Linkki eiliseen:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8712915&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (18)
LUNTA, LUNTA.... lisää LUNTA!!
Ihanaa!! Täällä maa ihan valkea ja lunta tulee taivaan täydeltä...
No, niinkuin sitä talvea olen toitottanut ja odottanut, niin enpä ollut varautunut kuitenkaan. Äsken miehen kanssa hiki hatussa tehtiin takapihalle talvea :)
Piti pihakalusteet viedä suojaan ja istuttaa muutamat alppiruusut maahan ettei palellu ruukkuihin talvella... sellaisia taimia vielä ovat ja piti sijais koti niille laittaa tuohon kukkapenkin reunaan. Mutta... nyt saatiin sitten piha tyhjäksi ja lunta tulkoot tuutin täydeltä!
Mutta sentään talvirenkaat vaihdettiin viimeviikolla, joten sikäli hyvä!!
Mies palasi eilen illalla reissusta ja toi makeita tuliaisia meille lasten kanssa... nam! Pitää varmaan maltilla niitä napsia ettei ihan pääse paino karkaamaan käsistä ja kun mulla niitä verensokeri mittauksia pitää tehdä...
Galluppia taisi olla tekonimestä. Esikoisella oli sellainen. Pappa ja mummo oli 99,9% varmoja et poika tulee ja sillä oli sitten herpertti tekonimenä. Kakkosella ei ollut... mutta synnyttyään esikoinen alkoi kutsua tätä veikoksi (=veikka) ja häntä siis veikoksi kutsuttiin ennen ristiäisiä. Nyt ei myöskään ole muuta nimeä kolmoselle kun mahanasukki tai vauva.
Masuun kuuluu hyvää.. välillä melkoinen temmellys jo käynnissä. Varsinkin kahvikupin jälkeen :)
Illalla ja päivällä temuaa aina kun pojat unilla ja talo hiljenee. Muuten ei juurikaan liikuskele. Varmaan siellä nukkuu tyytyväisenä kaiken metelin ja kolinan keskellä :)
Mutta nyt sisä hommiin.. pyykkiä pitäis pestä ja siivotakkin. Miten ihmeessä tätä hommaa aina vaan riittää ja riittää?!?!?
Lumisin terveisin: K@tju
Tänään oli sitten se rakenneultra ja vauvalla tuntui kaikki " osat" löytyvän :) Ja sukupuolikin on selvillä sillä melkoisen hyvin näytti kumpi oli :)) Tosin olihan tuolla ylimääräistäkin ,nimittäin myoomi joka oli aika iso.Et saas nähdä mitenkäs tässä sitten loppupeleissä käypi.No,onneksi on käyntiä tuonne isompaa sairaalaan (Oys) niin ois sitten viisaampi.
Vaikka onhan tuota tottunut nuihin vastoinkäymisiin tuon syövän kanssa taistellessa ettei kait tämä sen kummempi ole??Tai ainakin pitää yrittää ajatella paljon positiivisia ajatuksia :)))
Muuten kaikki veriarvot oli ok vaikka hb oli laskenut häränpyllyä kuten tktäti sanoi.No,rautatabletteja nasuun niin pitäs nekin nousta.
Pitäs varmaankin lähteä ulkoilemaan kun aurinko paistaa ja on pikkupakkanen.Ihan kuin kevät olisi!!Ai,niin ja laskettuaikakin meni eteenpäin et nyt ois 15.3..
Eve: oikein isoja haleja sinne teille. Eikö nyt olis jo yhden kohdalle riittänyt nuo aikaisemmat. Toivotaan ettei punktiota tarvitse enää tehdä tai olis sitten pätevämpi lääkäri. Voimia.
Tappi: No voi pyhä per...le. Olisit sanonut sille lääkärille, ettet olis tullut tänne, vaan th lähetti. Mä sanoin kerran yhdelle lääkärille, että jos osaisin nämä asiat en olis tullutkaan. Muuttuipa asennne. Veikkaan, että antoi sen sumutteen sulle siks, että noita allergialääkkeitä pitäis aina käyttää yhdessä (tehokkaampi vaikutus). Eli ennen heinähommia sumute+inhalaattori ja aamulla se Zyrtech. Anna palautetta, tollanen on törkeetä käytöstä lääkäriltä. Ai että oikein pistää vihaks täällä.
Emmi: Asutaan Helsingin puolella (mä kyllä ajattelin kokeilla kävelyä Jumboon sit joskus ens keväänä).
Mukavaa, että ultrakuulumiset on ollet hyviä.
(.) Väsyttää. Tyttö heräs tänään 6.00 Onneks nukahti sit vähän ajan kuluttua, mutta meitsi meinas myöhästyä töistä.
Nla kuulumisia: Hb laskenut 108 eli lisää rautaa. Sf-mitta 19 eli pikkasen keskikäyrän yläpuolella. Hipun syke oli 140 (veikkaan poikaa, tän masun, sykkeen ja oman turvottomuuteni perusteella). Paino 68,7 (miksei ne vähennä farkuista ym?), nousua 432/vk. Terkkakin tokaisi ennen mittauksia, että kohtu näyttää kasvaneen ihan mukavasti. Masu on sellanen koripallo ja kaikki tossa edessä. Ei sanonut mitään pakaran kiristelystä, kun kerroin kyllä pystyväni tekemman töitä. Liikkeitä tuntuu mukavasti pitkin päivää, aamuyöllä on selkeästi yks nukkumisvaihe. Seuraava käynti onkin sitten ens kuun lopussa, nla+lä.
Jos ehtis ottaa pikku torkut ennen tytön hakua.
-m- ja Hippu rv 21+5
Kiitos kovasti kaikille myötäelämisestä......
Tänään koe otettiin aamulla ja nyt sit viikko odotellaan tulosta-ensin vain omalta osaltani.
Tiedänhän minä että asioista vouhotetaan...kiitettävästi.Itse olen hoitaja ja sanotaan näin että työssä osastolla,missä tiedetään asioista varmasti liikaakin.Ja se on totta että tieto lisää myös sitä tuskaa.Liian paljon kirjallisuutta nenän alla mistä sitä tietoa saa.
Hyvähän se toki on että tutkitaan,mutta kohdallani nyt on vain sattunut tämän raskauden myötä niin paljon että " luottamus" siihen että loppu sujuisi hyvin,on menny. Jotenkin tuntuu että liekö tämä jo " henkilökuntalisää" . Mies jaksaa olla edelleen positiivinen,onneksi! ja huomaa kyllä kun olen omissa ajatuksissani ja kovasti yrittää saada ajatukseni kasaan. Tänään onneksi voi jopa itsekkin myöntää että hieman parempi olo,henkisesti.Vaikka jännitys onkin päällä.Päivää kerrallaan...eipä tässä muutakaan voi.
Eve-71 ja napero 21+1
Tänään oli aamulla kuulemma ollut lunta maassa mutta itse en nähnyt kun vesisateen kun ylös nousin. Ehkä se joskus sitten jääkin maahan..lumi siis.
Tytön kanssa on touhuttu ja nyt on sillä muumihetki, eli saan hetken hengähtää tässä tietokoneella. Pyykkikone kyllä pitäs laittaa pyörimään.
Kävin töistä hakemassa pahvilaatikoita, jopa 2 sain. Muut oli jo viety paalaimeen. Höh. No, aloittelen noilla kahdella. En vaan tiedä mitä alkaisin pakkaamaan :D
Supistelee taas vaan jatkuvasti. Tuskin tää tästä mihinkään muuttuu vaikka saikulla olenkin.. Jotenkin inhottavaa jos joutuu kokoajan hakea saikkua töistä. Mutta en kyllä rupea leikkimään näiden kipujen kanssa, ei sitä koskaan tiedä milloin supistukset alkaisikin avaamaan paikkoja ja sit ollaankin jo lirissä.
emmi, missä päin Jumbon lähistöä asustelet? Me asutaan myös siinä parin kilsan päässä Ylästössä.
Mutta jos tää supistus taas kohta helpottais niin voisin mennä sen pyykkikoneen laittamaan päälle..
Heidi rv 22+3
Keskiviikkona käytiin rakenneultrassa, eikä lääkäri saanut näkyviin sydämestä neljää lokeroa. Perjantaina sit soittivat äitiyspolilta, että maanantaina 4d-ultraan. Oon tässä unettomia öitä viettänyt. Mietin, että koenko saman kuin sofia ja noi evenkin kokemukset mietityttää. Mies on onneksi rohkaiseva ja positiivinen, minä perus negatiivinen ja aina pahimpaan varautunut.
Ajat oli myöhässä 1,5 h, mutta kannatti odotella. Sydän oli täydellinen, vauvan koko vastasi viikkoja ja kaikki oli kunnossa. Koska oli päivän viimeinen ultrattava, lääkäri teki ylimääräisiä katselmuksia. Sukupuolta ei halunnut mies tietää ja sekös harmittaa kaikkia muita =)
Olin loppuviikon ihan romuna ja otinkin isäni tänään kuskiksi tuonne ultrareissulle. Ajattelin, että jos tulos on huono, en kykene ajamaan kotiin. Mutta nyt on niiiiiin helpottunut olo.
Pojalla oli viikon yskä, joka muuttui nuhaksi, taas! Ihan sama juttu kuin syyskuussa. Ja tietty nyt mullakin on nuha. Poika ei saa unta yöllä, kun räkä korisee nenässä, eikä niistäjästäkään oo mitään apua, kun räkää vaan valuu ja valuu. Tänään sitä on tullut varmaan litra... Jospa tää loppuis pian, että saatais kaikki nukuttua kunnolla ja ennen kaikkea, pojalla ei olisi niin tuskainen olo. Lämpöä ei ole onneksi kuin 37,2.
Huomenna olis neuvola. Virtsa oli tän päivän tutkimuksissa ok, samoin verenpaine. Painoa on takuulla tullut lisää ihan kunnolla. Huomennahan se nähdään.
Talvisin terkuin rimma rv 20+5
koko ajan teidän voinneista olen lueskellut, mutta haahuihin olen siirtynyt. Nyt kuitenkin sen verran kerron, että pikku hiljaa siis olemme toipumaan päin, tänään olin jo töissäkin. Elämän on vaan jatkuttava, ja SofiaEnkeli on haikeana muistona ajatuksissa ja sydämmessä - ja kultaisena koruna kaulassa :`)
Kiitos teille kaikille halauksista, olette ihania!
Rimma: ihanaa että teidän kullan sydän on kunnossa!!! En toivoisi itse pirullekkaan tällaista kokemusta. Toivon sulle oikein hyvää ja onnellista raskautta - kuten teille kaikille muillekkin! Tänään töissä yhdellä äidillä näin saman lasketun ajan kuin meillä oli, pieni kuristava tunne tuli kurkkuun.. ja näitä tunteita tulee varmasti jatkossakin, kun tietyjä " merkkipäiviä" eletään.
Vaikeaa päästä näistä raskausviikoista eroon, nytkin ajattelen, että tänään tulis 22 viikkoa täyteen... Mutta kuten sanoin, päivä kerrallaan :`)
Voikaa rakkaat maalikset hyvin, ja iloitkaa täysin rinnoin minunkin edestä!!
Rakkaudella Sofia
Sinun kirjoitukset tällä palstalla toivat minulle lohtua noina valvottuina öinä. Ajattelin, että olisi joku kohtalotoveri, jos pahin mahdollinen tapahtuisi. Vaikutat valoisalta ja positiiviselta ihmiseltä. Jaksat rankan kokemuksen jälkeen toivotella meille muille hyvää loppuraskautta ja olla onnellinen meidän puolesta. En voi muuta kuin kiittää ja toivottaa sinulle ja perheellesi jaksamista elämään.
Lähden kokeilemaan, josko saisin tänä yönä nukuttua.
rimma
Kyllä on kaunis pakkasaamu! Täytyy kohta lähteä asioille, että pääsee nauttimaan raikkaasta ilmasta ja jos saisi silmät samalla auki... Töissä törötetään huonosti nukutun yön jälkeen.
En viime viikolla paljon ehtinyt kirjoittelemaan ja en toisaalta jaksanutkaa, kun iski taaaaas pahoinvointi takaisin, vaikka luulin siitä jo päässeeni. :( Harmillista kerta kaikkiaan!!! Onneksi mahassa tuntuu sellaista elämää, että saa väkisinkin suupielet ylöspäin! Huomenna olisi sitten se rakenneultra ja onkin ihana päästä vihdoin näkemään pikkukakkonen! Isäkin pääsee onneksi mukaan. Ei jäisi pois mistään hinnasta. =)
Pakko tarttua töihin, että saa kaikki hommat tehtyä täällä, mutta oikein ihanaa viikkoa teille keikille ja uusille tervetuloa joukkoon!
~ elo-maa 19+5
EVE: Kyllä teitä nyt koetellaan! On varmasti tuskallista taas pelätä vauvan puolesta ja odottaa että vastauksia saatte, mutta koittakaa jaksaa ja toivoa ettei hätää ole. Ja vaikka jotain ilmenisikin, niin kuten Sofia oli käynyt kertomassa niin hyvä mahdollisuus on silti normaaliin elämään ja hyvät lähtökohdat on kun sellaiset asiat tiedetään jo ennen syntymää niin niihin osataan varautua. Minä täällä olen varpaatkin ristissä että saatte kuitenkin hyviä uutisia testeistä. Haleja ja voimia teille!
Sofialle myös terveisiä ja jaksamista menetyksenne takia!
Itselle ei mitään uutta, eikä mistään turhasta halua valittaa, kun toisia koetellaan noin :(
Taya
Näin pikainen ja lyhyt kommentti aamutuimaan ja myöhemmin enemmän tarinaa.
Evelle oli aivan pakko tulla lähettämään kilokaupalla onnea kokeisiin, toivottavasti kaikki menee hyvin ja vauvankin kohdalla asiat olisivat mallillaan. Kirjoituksesi pysäytti myös minut, kun ensi viikolla on meilläkin se r-ultra tiedossa ja np:ssä jo kiinni jäätiin, mutta toivotaan parasta ...Koitakaa Jaksaa ja Pitäkää huolta toisistanne.
Sofialle myöskin jaksamista ja koko teidän perheellenne !!!
t. emmi
ihan ekana kävin vilkaisemassa eilistä pinoa :(
EVE;
paljon voimia teille, täälläkin pidetään kaikki mahdollinen ristissä minkä ristiin saa. Kyllä voidaankin koetella noin - nyt ei auta kuin toivoa parasta. Ja niinkuin muutkin on jo sanoneet Sofian sanoin, kaikki voi silti mennä ihan hyvin, vaikka jotain löytyisikin..nykyään pystytään tekemään niin paljon. *halaus teille*
SOFIA;
kiva että jaksoit käydä vierailulla, on mukava kuulla sinustakin jotain.
(.) Tuntuu turhalta valittaa Even viestin jälkeen, mutta silti..mä en mene enää ikinä lääkäriin, en ikinä, millonkaan, koskaan!! Siis muthan käskettiin sinne, en menny omatoimisesti valittamaan..ja silti, " no mikäs sua nyt sitte vaivaa?" kun kerroin ahdistuksesta ja ehkä allergisesta reaktiosta ja vinkuvasta hengityksestä, kerroin että pelkäsin vauvan hapen saannin puolesta kun oma henki ei tahtonut kulkea- mulle vaan todettiin että " onhan noita, kyllä se vauva itsestään huolen pitää, älä sinä siitä välitä" . " tossa sulle nenäsumute-resepti, pärjäile sillä" ..kiitos vaan, ei mun nenässä ole mitään vikaa.
Erehdyin mainitsemaan kohdun arkuudesta, kun nlan täti sitä niin ihmetteli, lääkäri kokeili kohdun ja tsekkas kohdunsuun; " ei täällä mitään ole, kohtu aristaa kun se kasvaa, tai sitten sulla on vaan herkkä kipukynnys" . Kysyi sitten ivallisella virneellä että pärjäänkö töissä muuten, tuntuuko lypsäminen ja kyykkiminen pahalta, kerroin että joskus tuntuu painetta ja " polttelua" , ja välillä iskiastyyppistä kipua joka kuitenkin menee ohi..." ei vaikuta mihinkään, ilman kipeitä supistuksia ei sitten sairaslomaa saa, että turha tulla valittamaan."
Joo, että näin, en mä sitä sairaslomaa olis niin halunnukaan, olin vaan huolissani lapsen hyvinvoinnista kun en itse voi hyvin. Terveydenhoitaja pelotteli tuolla kohdun arkuudella, niin olisko mun pitäny jättää se huomioimatta? En tiedä oliko lääkärillä joku huono päivä, vai oliko se muuten vaan noin ivallisella tuulella - piti mua ihan ääliönä kun ajattelin lasta..miten voin tietää kun ei ole kokemusta?! Suoraan sanoen, olin niin lähellä kyyneleitä että sen varmasti kuuli jo äänestäkin..itkin sitten koko kotimatkan, ja vieläkin.
Tunnen itseni turhan valittajaksi ja todella typeräksi...miten mä en voi tietää...
Tappert ja Puksu 21+1
Meillä on pakkasta ihan reilusti, aamulla herätessä oli -13 astetta. Kauppaan pitäs vääntyä, kun muuten menee sisällä pyöriessä päivä ja sitten illalla on kelju olo. Muutenkin on ihanaa kun lunta on tullut niin ei ole niin pimeää.
Evelle ja muillekkin lääkäreiden kanssa mielensä pahoittaneille. Nykyään tiedetään NIIIIIN paljon asioita, ja toiset lääkärit ovat ihan toivottoman virkaintoisia ja onhan siinä sitten sekin puoli, että jos joku epäilys on ollut, eikä siitä ole mainittu ja sitten jotain on löytynytkin myöhemmin ja lääkäri joutuu sitten vastaamaan jälkeenpäin... Mutta eräs tuttava juoksi koko odotusajan ultrissa, punktioissa ja lääkärit pohtivat, että onkos vauvasta edes eläjäksi ja äiti parka oli itku silmässä koko raskausajan ja isäkin oli jo todella peloissaan koko vauvasta ja sen sairauksista ja nyt tämä vauveli on kuitenkin ihan terve vauva, joka kehittyy aika reipasta tahtia ja voi oikein hyvin, eikä mistään ongelmista ole tietoakaan.
Itse olen käynyt vain niillä " määrätyillä" neuvolakäynneillä, joitain pieniä kipuiluja on ollut, mutta kun se neuvolan täti ei herättänyt minussa minkäänlaista luottamusta, niin eipä ole tullut vielä sellaista asiaa, jota olisin siltä halunnut kysellä, lueskelen mieluummin netistä juttuja ja kyselen sukulaisilta. Toivoisin itse neuvolasta hieman erilaista otetta, mutta kun tällä alueella on aika isoja perheitä niin voihan olla, että neuvolan täti ei oikein uskalla sanoa mitään, kun joillakin on jopa 14. raskaus menossa :)
Viikonpäästä olis taas ultra edessä, ja sitten alkaakin " pitkä pimeä kausi" eli suomeksi : on vain oman neuvolan käyntejä, saa nähdä tuleeko jossain vaiheessa sellainen olo, että haluaa, jonkun " oikean ammattilaisen" varmistavan tuon masuasukin tilanteen, OYS:n väki tuntui heti nt-ultrassa varmemmalta, kuin nämä koheltajat täällä omalla paikkakunnalla.
Nyt sinne pihalle ja potkurin kera kauppaan, en uskalla enää pyöräillä...
t. Punkeli rv 21!!!
Huomenta vain toistamiseen .. Kaupassa tuli käytyä, ja ihanat joulutähdet ' omenamarmeladilla täytettynä' ovat uunissa kypsymässä. Ja ruokaakin pitäisi alkaa virittelemään ennen töihin lähtöä. Seuraavat viisi iltaa on pakko pakertaa, jollei PAKARA-kipu ylly aivan mahdottomaksi. Oikein hävettää, kun viimeksi lauantaina mainostin miten hyvässä kunnossa olen ollut, ei kipua missään, no eikös lauantai iltana alkanut kunnon kankkusärky mikä etenee alas pohkeeseen. Siihen auta mikään, ei ice power, ei panadol, ei hieronta, ei tukisukat, ei kauratyyny .. Plaah- Siis voitte vain uskoa, että kipu on hitonmoinen, sellainen hermosärky, ainoastaan makuuasento on hyvä. No se siitä vali-valituksesta. Töihin meinaan kuitenkin mennä. Muuten vointi ok, mutta viikonlopun ' juhlat' imivät melkein kaikki mehut, ja kovasti väsyttää. Ja vettä sataa .... sanoisko kaatamalla.
Tappert: Pahoitteluni lääkärin käytöksestä !!! Tuollaisia tolvanoita ei saisi päästää lääkärin virkaan. Olen itse myös tavannut ' ikävä kyllä' tuollaisia välinpitämättömiä lääkäreitä, ja se on aika ikävää, jos lääkärin kannanotto jää ivailun asteelle. Onko teillä mahdollisuus vaihtaa lääkäriä, tai soittaa mm. ylilääkärille ja kertoa miten sua kohdeltiin ? Kaikkea ei tarvitse hyväksyä !!! Ja vauvan hyvinvointi on numero yksi.
Masuli: Asutaan aika lähellä jumboa eli täällä Vantaalla :-)) Ei nyt kuitenkaan kävely etäisyydellä. Asutteko te Vantaalla vaiko Helsingissä ?
G: Meillä ei vauvalle ole tekonimeä-kutsutaan yleensä vauvaksi ja tietty hellittely nimillä.
Ostin muuten H&M:stä ihania neuleita ja mustat suorat housut, ja ne olikin hyvät molempiin juhliin, kun hameessa olisi tullut kylmä. Olen sellainen kylmäkalle, kotonakin aina villatakki ja collegehousut päällä.
Eikun ruuanlaittoon. Kaikille hyvää viikonalkua t. emmi rv-19+1
Olin viime viikon lomalla ja jäi kirjoittelut kokonaan väliin, joten olen kaiketi melko pihalla mitä tänne kuuluu! Toivottavasti kuitenkin pääosin hyvää...
Vai oli jossain ollut aamulla -13 pakkasta, hui! Kyllä pääsi talvi yllättämään ainakin minut, tänäänkin lähdin kesäkengillä liikenteeseen... no takin olen sentään jo vaihtanut, vaikka siihenkin suurin syy oli se, että syystakki ei enää mahtunut kunnolla päälle.
Meillä oli tänään rakenneultra. Kaikki tarvittavat osat löytyi ja vauva oli kasvanut hyvin, huh helpotusta. En jännittänyt ollenkaan niin paljon kuin ekaa ultraa, jotenkin se rauhoittaa kun liikkeitä tuntuu joka päivä. Nyt ei sitten enää ole ultria, joita odottaa, plääh. Maltetaankohan olla vai tuleeko mentyä yksityiselle jossain vaiheessa...
Kiitollisin mielin täällä ollaan, kaikki on mennyt hyvin tähän asti ja se tekee minut hyvin onnelliseksi. Tekisi mieli valittaa närästyksestä ja yöllisistä vessareissuista, mutta nyt en sitä tee!
Despelote, rv 20+1
Kävin vasta lukemassa eilisen pinon ja huomasin EVEn kirjoituksen. Paljon voimia teille ja kaikkea paljon lämpimiä ajatuksia. Toivottavasti vauvallanne olisi kaikki hyvin.
~ elo-maa 19+5
uusi viikko taas! Vaikka välillä tuntuu, että hitaasti menee, niin toisaalta taas tuntuu, että yhtenään kirjoitan, että uusi viikko alkanut :) Katsoin juuri kalenterista, että jouluna on jo rv 30, ja sitten se loppusuora jo alkaakin! Eikä jouluun ole enää pitkälti.
EVE: Voimia sinulle ja luottamusta, että kaikki on hyvin. Ja vaikkei olisikaan, niin asumme onneksi Suomessa, jossa terveydenhoito on huippuluokkaa! Vauvaanne pystytään siis takuuvarmasti auttamaan. Iso halaus sinulle kuitenkin, tiedän, että odottaminen on raskasta.
Sofialle myös halaus, olet ajatuksissani. Toivottavasti olet toipumaan päin.
ON; ei ihmeempiä. Maha jo kumarrellessa kivasti tiellä. Lasten pukeminen ja esim lelujen keräminen lattialta jo työlästä :) Vielä ei maha ole kuitenkaan harmittavan iso, vaan laittaa lähinnä oma " pyylevyys" hymyilyttämään :))
Vettä sataa ja koetetaan kuluttaa aikaa sisällä. POjat äkäilevät toisilleen ja äitiä tarvitaan alinomaa erotuomarina.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Caius ja ilona rv 22+0
Vesisateen merkeissä mennään näköjään täälläkin tätä päivää eteenpäin... mälsää. Odotan talvea ja valkoisia hankia (jos niitä muutamia hassuja Etelä-Suomen lumikokkareita voi hangiksi kutsua) ja erityisesti odotan joulua ja joulun valmistelun aloittamista lasten kanssa :o)
Toivottelen voimia Evelle ja muillekin, jotka ovat saaneet ultrassa huonoja tai ainakin kysymysmerkillä varustettuja uutisia. Omassa suvussani on myös perinnöllistä munuaissairautta, mutta ei tiettävästi onneksi ole omilla lapsillani. Tosin tutkittu ei ole, mutta tämä meidän perinnöllinen sairaus on niin " mietoa" sorttia että ei aiheuta akuutteja toimenpiteitä vaikka se lapsilta löytyisikin.
Oma napa: Tänä aamuna kävin neuvolassa. Paino oli noussut kuukaudessa 800g eli ihan jees. Lähtöpainoa on kuitenkin itsellä niin paljon että sokerirasitustestiin taas mennään, kuten kakkosta odottaessakin. Hemoglobiini oli 122 eli ei lisäraudan tarvetta. Verenpaine oli (viikonlopun salmiakin syönnistä huolimatta) vain 104 /64. Th tuumi, että hyvä kun tässä puolivälin paikkeilla paineet vähän putoaa. Ei kuulemma nouse sitten loppua kohti kovin helpolla liian ylös... Pikku-hepun sydän jyskyttää semmosta 148 minuuttivauhtia.
Ja työt jatkuu...
Mimmi-74 ja kolmas kovanokka rv 22+0