Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodissa hoitaja sanoo lapsia hölmöiksi. Onko yleistä?

30.10.2006 |

Lapsi ihmetteli eräänä päivänä. kun päiväkodissa hoitaja sanoi lapsia hölmöiksi. Saako aikuiset sanoa lapsia hölmöiksi, kun lapset eivät saa sanoa muita ihmisiä hölmöiksi?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kutsuuko hoitaja toistuvasti lapsia näin vai oliko kyse vain yhdestä kerrasta? Entä missä tilanteessa? Voin kyllä hyvin kuvitella, että jos on ollut joku tilanne, missä hoitajan " pinna on kiristynyt" , ollut kiire tms., niin voisi lipsahtaa jotain tollasta suusta. Vaikka ammatti-ihminen onkin, eikä noin tietenkään saisi sanoa, niin kyllähän joskus vahinkoja sattuu. Tietenkin jos on jatkuvaa nimittelyä, niin sitä ei voi hyväksyä mun mielestä.

Vierailija
2/4 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon lapsille usein, että " Älä hölmöile!"

Ikinä en kuitenkaan kutsu hölmöksi, musta ketään ei saa nimitellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hölmösti tehty. Tai että, nyt loppuu tuo hölmöily tms. Oiskohan jostain tämmösestä kyse? Lapset myös joskus tulkitsee tilanteita ja sanomisia omalla logiikallaan. En itse tuon perusteella asiasta mitenkään huolestuisi.

Vierailija
4/4 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi tehdä hölmöjä, tyhmiä, tuhmia jne juttuja, mutta hän ei ole tuhma, hölmö jne.

Eli olla jotakin (kiltti, tuhma, ruma, kaunis..) on eri asia kuin tehdä harkitsemattomia. Tästä on meillä pk:ssa puhuttu ja ovat tiedostaneet asian.