Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valvontakamera työhuoneeni edessä

Vierailija
16.09.2022 |

Viitaten tuohon mummo ja lapsenlapsen tapaukseen, työhuoneeni edessä on valvontakamera. Taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja tuli tänään käymään ja sanoi, että hän katselee kamerasta mitä työhuoneeni edessä tapahtuu. Hän kuulemma tietää kaiken. Joskus työskentelen työhuoneeni edessä. Eli ilmeisesti taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja on katsellut, kun työskentelen siinä työhuoneen edessä.
Onko tämä salakatselua? Pitääkö kamerasta olla kyltit? Missä tilanteessa nauhoja saa katsella? Onko oikein, että taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja katsoo livenä työskentelyäni?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh ?

Vierailija
2/22 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh ?

Jep. Hallituksen puheenjohtaja ilmaantuu yleensä sinne, kun työskentelen. Väittää, että näkee, kun ovi on auki. 

Olen käsityöläinen. Joskus teen jotain juttuja työhuoneen edessä. Tila on taloyhtiön yhteistä tilaa kyllä, mutta olen ajatellut, että se ei haittaa, koska siivoan jälkeni.

Minua siis käytännössä salakatsellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole oikein. Isot kyltit pitäisi ainakin olla, että tilassa on kamera. Ei ole mitään kylttejä.. Vihreä valo vilkkuu kamerassa usein. PItäisikö tästä mainita huoltoyhtiölle?

Vierailija
4/22 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että olet ominut taloyhtiön tilaa itsellesi ja on siksikin tärkeää, että sinua ja tekemisiäsi valvotaan.

Vierailija
5/22 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole oikein. Isot kyltit pitäisi ainakin olla, että tilassa on kamera. Ei ole mitään kylttejä.. Vihreä valo vilkkuu kamerassa usein. PItäisikö tästä mainita huoltoyhtiölle?

Isoja kylttejä ei tarvita, ihan 3x8cm tarra ovessa riittää.

Vierailija
6/22 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että olet ominut taloyhtiön tilaa itsellesi ja on siksikin tärkeää, että sinua ja tekemisiäsi valvotaan.

Se ei ole oikein. Mutta salakatselu on myös rikos? Taloyhtiön hallituksen puheenjohtajalla on ilmeisesti kotonaan suora yhteys kameraan. Vieressä on baari, ja sanoi, että huh huh, mitä öisin tapahtuu terassilla.

Vierailija
7/22 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta saako sitä nauhaa noin vain katsoa? Jos ei ole mitään rikosta tapahtunut. 

Vierailija
8/22 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti hallituksen puheenjohtaja käy myös tutkimassa julkista instagram-tiliäni, koska laitoin edellispäivänä, että huomenna työt jatkuu. Ja tänään ilmaantui työhuoneelleni.

Vierailija
9/22 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä ei haittaa. Itse asiassa olen joskus ajatellut, että haluaisin nauhat itselleni, jossa työskentelen terassilla. Voisin laittaa instaan.

Vierailija
10/22 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä ei haittaa. Itse asiassa olen joskus ajatellut, että haluaisin nauhat itselleni, jossa työskentelen terassilla. Voisin laittaa instaan.

Onko minulla oikeus pyytää nauhat, jos itse vain olen niissä? Kai minulla joku oikeus on niihin.

Vierailija
11/22 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovi käyttöaika ja vuokra niin silloin tila on omassa hallinnassa ja voit vaatia kameran silloin pois jos haluat.  Ei muuten, jos kamerasta on sovittu koko talon turvallisuuden vuoksi.  Vaikka mitä väliä kun kuitenkin olet tilassa johon kuka vain voi tulla.

Vierailija
12/22 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko minulla oikeus pyytää nauhat, jos itse vain olen niissä? Kai minulla joku oikeus on niihin.

Jos kerran taloyhtiön hallituksen puheenjohtajakin niitä katselee.

Vierailija
13/22 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiössä ei ensinnäkään saa olla valvontakameroita, ei edes pihalla, ellei kaikki osakkaat ole hyväksyneet niiden asennusta. Ja kyllä valvontakameroista pitää olla kyltit, että tällaista valvontaa on. Eikä se hallitukšen puheenjohtaja saa niitä nauhoja katsella, jos on jotain syytä kuvia katsella, niin se kuuluu viranomaisille.

Vierailija
14/22 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita näköeste siihen kameran eteen. Harvaa työtä on välttämätöntä kuvata ja vain työntantajalla voi olla siihen oikeus.

Vierailija
15/22 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovi käyttöaika ja vuokra niin silloin tila on omassa hallinnassa ja voit vaatia kameran silloin pois jos haluat.  Ei muuten, jos kamerasta on sovittu koko talon turvallisuuden vuoksi.  Vaikka mitä väliä kun kuitenkin olet tilassa johon kuka vain voi tulla.

Aika mahdotonta, kun vieressä on baari. Tuskin taloyhtiö suostuu siihen. Käytän tilaa ihan satunnaisesti. 

Ei minua kamerat sinänsä haittaa, mutta ajatus, että nauhoja katsotaan perusteettomasti.

Vierailija
16/22 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita näköeste siihen kameran eteen. Harvaa työtä on välttämätöntä kuvata ja vain työntantajalla voi olla siihen oikeus.

Toi on hyvä idea. Laitan jonkun rievun siihen kameran eteen siksi aikaa, kun työskentelen.

Vierailija
17/22 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiössä ei ensinnäkään saa olla valvontakameroita, ei edes pihalla, ellei kaikki osakkaat ole hyväksyneet niiden asennusta. Ja kyllä valvontakameroista pitää olla kyltit, että tällaista valvontaa on. Eikä se hallitukšen puheenjohtaja saa niitä nauhoja katsella, jos on jotain syytä kuvia katsella, niin se kuuluu viranomaisille.

Olenko sitten huoltoyhtiöön yhteydessä? Hallituksen puheenjohtaja sanoi minulle, että tietää kaiken, mitä terassilla tapahtuu. On nähnyt nauhalta.

Vierailija
18/22 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita lappu "olen ilmoittanut tirkistelijästä poliisille" ja näytät sitä lappua kameraan. jään mielenkiinnolla seuraamaan häviääkö kamera kuinka nopeaan.

Vierailija
19/22 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita lappu "olen ilmoittanut tirkistelijästä poliisille" ja näytät sitä lappua kameraan. jään mielenkiinnolla seuraamaan häviääkö kamera kuinka nopeaan.

En nyt haluaisi olla ilkeä. Mutta kai se on pakko. Ei tuo nyt ole ihan ok, että omin luvin katsellaan, kun työskentelen satunnaisesti terasilla. En ole mitään viihdettä.

Vierailija
20/22 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin yhteydessä viranomaisiin siitä, onko tuon tyypin touhut millään tapaa laillisia. Tai isännötsijään ensin, jos et halua heti kääntyä poliisin puoleen. Isännöitsijän pitäisi tietää tuollaiset asiat. Meillä ainakin on tiennyt, kun meinattiin kellarissa piikittäjän takia asentaa kamera.