Millainen rahankäyttäjä olet?
Elämäntilanne toki vaikuttaa asiaan. Silti kysyn, oletko enemmän tuhluri, kädestä suuhun eläjä vai säästäjä?
Kommentit (19)
Palkasta jää säästöön, vaikka olen nippanappa keskituloinen. Kyse on valinnoista ja en koe edes eläväni mitenkään niukasti vaan nauttia esim. käymällä kosmetologilla tai kampaajalla kuukausittain.
Opintotuen aikaan elin kädestä suuhun.
Rahat riittää nippa nappa. Nettotulot 930 €/kk.
Mitä päivävuoro on asiasta mieltä?
Kaikki menee mikä tulee. Oon aikamoinen materialisti, mutta sitten kun raha on vähissä, niin osaan myös rajoittaa ostokäyttäytymistäni. Velaksi ei tarvitse siis elää, mutta "ylimääräinen" raha ei tililläni pysy. Tulee jokin illuusio siitä, että nyt on varaa tuhlata, kun rahaa on reilummin.
Nuuka. Olin lomautettuna koronan aikana 1,5 vuotta.
Tänä aikana myin kotoa ylimääräisen irtaimiston, irtisanoin mm lähes kaikki vakuutukset, selkeytin arkea.
Meillä on kiertävä ruokalista, kaapeissa ei säilytetä tarpeetonta.
Jos vaate menee rikki, korjaan sen.
Kellari on tyhjä ja vuokrattu ulkopuoliselle, auto myyty.
Olisin paljon säästänyt, jos olisin tehnyt nämä jo 10 v sitten.
Aloittaja mihin naistenlehteen tää sun galluppis on menossa? MeNaisiin vai?
Eiks ois suorempaa ja rehellisempää kertoa ihan jo aloituksessa että olet juttua tekevä toimittaja joka on Sanomalla töissä?
Vierailija kirjoitti:
Ei taida talous ihmisiä kiinnostaa.
Ei kiinnosta Sanoman palkaton avustaminen
Sellainen pyöreät 3500 € menee sijoituksiin kuukausittain.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja mihin naistenlehteen tää sun galluppis on menossa? MeNaisiin vai?
Eiks ois suorempaa ja rehellisempää kertoa ihan jo aloituksessa että olet juttua tekevä toimittaja joka on Sanomalla töissä?
En tullut ajatelleeksikaan, että asia kiinnostaisi suuria massoja, kun vastauksiakaan ei ole tullut tuon enempää.
900 € netto per kuukausi. Kaikki menee lähes aina.
Säästöön menee joitain satasia kuukaudessa. Ostin reilu vuosi sitten ensimmäisen asuntoni ja vähän sen jälkeen koiran. Sisustamiseen yms. on mennyt nyt ylimääräistä, mutta olen alkanut tarkkailemaan menojani ja aion laittaa enemmän säästöön jatkossa. Opintolainaa vielä pari vuotta lyhennettävänä ja sen jälkeen viimeistään helpottaa jos tulot säilyvät.
Satku sukanvarteen kerran kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Ei niin paljon että siitä täälläkin jauhaisi muun läpikäymisen lisäksi. Olisi jo neuroottista.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin paljon että siitä täälläkin jauhaisi muun läpikäymisen lisäksi. Olisi jo neuroottista.
Tempparit ja Salkkarit vie voiton omasta taloudenpidosta.
Säästöön jää aina jotain. Joskus enemmän, joskus vähemmän.
Saan koko palkan käyttöön vain itselleni ja kaikki menee mikä tulee. Puoliso toimii backuppina.