Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako tohtorin hatun omaava olla rauhassa työtön

Vierailija
16.09.2022 |

Jos on suorittanut tohtorin tutkinnon niin
pakottaako kelakerttu töihin?

Vai saako nostella tukia rauhassa?
Taktisesti ylikoulutettu kaikkeen

Luulisi että saa hakee rauhassa hommia kun kukaan ei halua ylikoulutettua

Haluisin elää tuilla...

Onnistuuko?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ihan vielä eläkeiässä ole, niin ne pakottavat sinut opiskelemaan uuden ammatin, koska koulutuksesi ei työllistä. Tuntemalleni työttömälle tohtorille on ehdotettu, että opiskelisi opettajaksi tai insinööriksi.

Vierailija
2/28 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään tuskin väittelee itseään tohtoriksi, toiveissaan olla työtön?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtorin, lisensiaatin ja maisterikin tutkinto antaa aika hyvän "suojan" että ei tarvitse lähteä ainakaan lapionvarsihommiin vaan lähinnä tarjotaan siistiä sisätyötä.

Vierailija
4/28 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ehdotettiin lähihoitajaksi kouluttautumista "vaihtoehtona sitten, jos ei oman alan töihin nyt lähikuukausina tärppää".

En ollut kovin innostunut. Päädyin kyllä ihan oman alan töihin. Mutta ei se ylikouluttautuminen kyllä ap:ta pelasta :)

Vierailija
5/28 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään tuskin väittelee itseään tohtoriksi, toiveissaan olla työtön?

Minä tein niin

Hieno titteli

Narsisti kun oon

En todellakaan halua tehdä töitä

Ja oon jo insinööri

Vierailija
6/28 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tohtorin hattua mutta multa kysyttiin kiinnostaako opiskelu. Vastasin että ei kiinnosta. Työkkärin täti vastasi vaan että asia selvä.

Vierailija
7/28 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin jos on tohtori alalle, joka työllistää hyvin, mutta silti ei esim. iän takia itse työllisty. Ei ne esim. tietojenkäsittelytieteen tohtoria lähärikouluun tai siivoushommiin hätyyttele.

Vierailija
8/28 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ympäristöpuolen tohtorin, jonka väitöskirjan lopputulos poikkesi valtavirrasta, joten töitä ei saa. Hän opiskelee nyt lähihoitajaksi.

Vierailija
9/28 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tohtorin hattua mutta multa kysyttiin kiinnostaako opiskelu. Vastasin että ei kiinnosta. Työkkärin täti vastasi vaan että asia selvä.

Ja olen nyt ollu 5 vuotta osa-aikatyössä henk.koht avustajana. Vakituinen työsuhde. Mulla on 2 muun alan koulutus ja työkkäri kysyi myös että haenko vielä niiden alojen töitä ja vastasin että en. Siihenkin sanoi että selvä.

Vierailija
10/28 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen ympäristöpuolen tohtorin, jonka väitöskirjan lopputulos poikkesi valtavirrasta, joten töitä ei saa. Hän opiskelee nyt lähihoitajaksi.

Eli haluaa tehdä töitä? Minä en

Vierailija
11/28 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla tohtorin hattu auttanut siihen että TE-toimiston täti sanoi että neljää työpaikkaa haettava kuussa ja jos kiinnostaa työkokeilu niin ilmoita meille. Sanoi myös että kannattaa laittaa hakemuksia työnvälitysfirmoihin. Sanoin hänelle koulutustaustastini, mutta se ei kiinostanut virkailijaa.

Vierailija
12/28 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen spin doctor.

Vierailija
13/28 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tohtorit mee opettajiksi jos ei muuta työtä ole? Tohtorit on usein opettajia muutenkin, koska niillä pelkillä tutkimustöillä ei elä, ainakaan täällä Suomessa.

Vierailija
14/28 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Tutkimustöille elää hyvin ja

En ole opiskellut opettamista... En pedagogiikkaa

En osaa opettaa mitään

T. Tohtori

Vierailija
15/28 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tohtorit mee opettajiksi jos ei muuta työtä ole? Tohtorit on usein opettajia muutenkin, koska niillä pelkillä tutkimustöillä ei elä, ainakaan täällä Suomessa.

Opettajia ja opettajia, yleensä Suomessa yliopistoilla työskentelemiseen vaan liittyy opetusvelvoite (halusit tai et) vaikka olisit pääasiallisesti jatko-opiskelija tai post doc. Toki on tutkimuksen ohella myös opetukseen painottuvia paikkoja. Mutta opettaminen ei siis välttämättä ole mitenkään oma valinta.

Vierailija
16/28 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma patistelevat työttömiä tohtoreita yleensä lähihoitajakoulutukseen.

Vierailija
17/28 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jonkun elämänsisällöksi riittää lusmuilu tukien varassa.

Vierailija
18/28 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajia ja opettajia, yleensä Suomessa yliopistoilla työskentelemiseen vaan liittyy opetusvelvoite (halusit tai et) vaikka olisit pääasiallisesti jatko-opiskelija tai post doc. Toki on tutkimuksen ohella myös opetukseen painottuvia paikkoja. Mutta opettaminen ei siis välttämättä ole mitenkään oma valinta.

Tai sit Maks 5% on opetusta

Apurahatukijoilla ei ollenkaan

Vierailija
19/28 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jonkun elämänsisällöksi riittää lusmuilu tukien varassa.

Voi käydä uimassa, leffassa, viettää aikaa perheen ja lapsien kanssa... Kyllähän sitä hyvin aika kuluu

Entä eläkeläiset?? Niinpä

Ei työ ole elämä, sitä tehdään jotta voi elää

Itse en kyllä halua tehdä töitä

T. Tohtori

Vierailija
20/28 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä usko tuota lähäri vitsiä