Miksei työvoimaviranomaiset tee töitään?
Työvoimaviranomaisia on Suomessa useita tuhansia, varmaankin jopa kymmeniätuhansia. Ja silti työttömien määrä ei vähene, työttömyys Suomessa ei laske. Nih. Eli työvoimaviranomaiset ei tee töitään!
Miksi niitä alunperinkään ollenkaan palkataan töihin kun ne ei edes tee töitään?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Virkamiehet ovat nykyajan aatelia. Veronmaksaja kustantaa sen, kun ne juovat keskenään kahvia.
Kalliita kahvihetkiä! Työpäivä = kahvittelupäivä.
Koko puljun voisi lakkauttaa ja työttömyyskorvauksen sijaan kansalaispalkka.
Tai 6 h työpäivä.
Heillä tuntuu olevan tuli perseen alla uuden työnhakumallin kanssa. Minulle soitti työkkäristä erittäin äkäinen emäntä ja alkoi paasaamaan minulle ties mistä työpaikoista ja asioista jotka eivät liittyneet minun tilanteeseeni mitenkään. Kun sain suunvuoron hänen monologinsa jälkeen ja kysyin että "mitäs vittua nyt?" niin selvisi että hänellä oli jonkun toisen henkilön tiedot siellä auki. Näin meillä päin joten en ihmettele yhtään että päin persettä menee ja lujaa.
Niitä on liian vähän, sanoo jotkut. No, yksityisellä puolella todetaan, että se on silloin tehostamisen paikka.
Nykyään työvoimaviranomaiset vaan pitävät tilastoa, kuka on työtön ja kuka ei. Aktiivimallilla työtön itse tekee työnhaun. Hän saa tehtäviä suoritettavaksi joka kuussa ja kun on tehty rasti ruutuun. Oikeasti ei ole tarkoitus työllistyä, vaan ärsyttää työnantajia, kun on pakko hakea 4 paikkaa, vaikka ei ole soveltuva niihin.
Olen täysin kansalaispalkan kannalla. Jäisi monta turhaa väivaihetta pois ja jokainen voisi keskittyä itselleen sopivan työn etsimiseen jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Heillä tuntuu olevan tuli perseen alla uuden työnhakumallin kanssa. Minulle soitti työkkäristä erittäin äkäinen emäntä ja alkoi paasaamaan minulle ties mistä työpaikoista ja asioista jotka eivät liittyneet minun tilanteeseeni mitenkään. Kun sain suunvuoron hänen monologinsa jälkeen ja kysyin että "mitäs vittua nyt?" niin selvisi että hänellä oli jonkun toisen henkilön tiedot siellä auki. Näin meillä päin joten en ihmettele yhtään että päin persettä menee ja lujaa.
Vähänkö mahtoi rouvaa nolottaa 😂.
Ihan kuin minulle soittanut virkailija.
Kerro meille muillekin, mitä laki sanoo työvoimaviranomaisen tehtävistä:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään työvoimaviranomaiset vaan pitävät tilastoa, kuka on työtön ja kuka ei. Aktiivimallilla työtön itse tekee työnhaun. Hän saa tehtäviä suoritettavaksi joka kuussa ja kun on tehty rasti ruutuun. Oikeasti ei ole tarkoitus työllistyä, vaan ärsyttää työnantajia, kun on pakko hakea 4 paikkaa, vaikka ei ole soveltuva niihin.
Olen täysin kansalaispalkan kannalla. Jäisi monta turhaa väivaihetta pois ja jokainen voisi keskittyä itselleen sopivan työn etsimiseen jos haluaa.
Ja säästyisi miljardeja euroja vuodessa kun ei maksettaisi asiantuntijapalkkaa täysin asiaa osaamattomille suojatyöpaikassa.
Vierailija kirjoitti:
Niitä on liian vähän, sanoo jotkut. No, yksityisellä puolella todetaan, että se on silloin tehostamisen paikka.
Minulle soitti pari vuotta sitten nainen työkkäristä vähän vaille kuusi illalla. Kyseli kuulumisia, tarkisteli tietoja ym. Silloin olin töissä, iltavuorossa. Kysyin sitten ulkomaalaisella aksentilla puhuvalta naiselta että miksi soitat tähän aikaan. Hän sanoi että pitää soittaa kaikki 900 asiakasta läpi ja kysellä kuulumiset. Sen jälkeen on soittanut taas eri henkilö kaksi kertaa, viimeksi noin vuosi sitten. Että taitaa olla iso vaihtuvuus siellä. minusta aika turhaa touhua mutta työllistäähän tuokin.
Nimenomaan ei pidät tehdä hommiaan. Ettei saa enempää vahinkoa aikaiseksi. Itärajalla ja muilla rajoilla heille olisi töitä, vihollinen ei uskaltaisi tulla niin karmivaan poliisikuulusteluun ja paineen alle. Paitsi taviksen pitäisi päästä rajalta sujuvasti pois ja sisään. Ja muitakin aloja olisi, valmistus ja vaikka mitä kivaa.
Virkamiehet ovat nykyajan aatelia. Veronmaksaja kustantaa sen, kun ne juovat keskenään kahvia.