Hammaslahden gepardi saattaa sittenkin olla servaali
Etelä-Karjalassa jahdataan taas afrikkalaista kissapetoa:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8e0bdd65-15c5-432c-84d2-552cc2cf3e33
Kommentit (30)
Itse veikkasin sivettikissaksi äkkiseltään kuvan nähtyäni, mutta ei sitten osunut ilmeisesti oikeaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse veikkasin sivettikissaksi äkkiseltään kuvan nähtyäni, mutta ei sitten osunut ilmeisesti oikeaan.
Eikös sivettikissasta tehdä sitä kahvia?
Oli jonkun venäläisnaisen kissa-risteymä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jauhaa sivettikissasta kahvia??????
Venäläisen kissa, pitää vapaana ulkoilevana ihan tarkoituksella, samasta elukasta on paikallisissa face ryhmissä ollut useita päivityksiä kesän aikana kun on havaittu kulkemassa vapaana milloin missäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jauhaa sivettikissasta kahvia??????
Ei niistä kissoista(sivettikissa ei edes ole kissaeläin vaikka nimessä on kissa) vaan pavuista.
"Kopi Luwak eli sivettikissakahvi valmistetaan kahvipavuista, jotka kulkevat sivettikissan ruoansulatuskanavan läpi. Kopi Luwak on yksi maailman kalleimmista kahvilaaduista."
Gebardi se ei ole ollut missään vaiheessa.
Se, että se näyttää servaalilta, selvisi heti, kun kissaeläimiä tunteva henkilö kuvan näki.
Sen jälkeen selvisi eläimen tilannetta tuntevalta valvontaeläinlääkäriltä, että se on servaalin ja kissan risteytys.
Vierailija kirjoitti:
Siihen ei ole muuta yhtäläisyyttä kuin pilkut.
Onko riistakameran omistaja joku ulkopaikkakuntalainen kun kaikki paikalliset ovat tienneet tästä kesystä savannikissasta? On tästäkin saatu isot lööpit iltapaskoissa.
Tämä on siis ihan tuttu juttu, venäläistaustaisen naisen lemmikki, steriloitu savannah (servaalin ja kotikissan risteytys). Aina välillä karkailee ja aina nainen saa. sen myös takaisin kotiin tulemaan. Eli ei ole vaarassa jäädä talveksi ulos ja paleltua tms. Vähän närkästystä osassa aiheuttaa, että epäillään että hän päästää eläimen vapaana ulkoilemaan luontoon koska se toki siitä nauttii, eikä vieraslajia saisi sillä tavalla päästää. Nainen itse väittää tosin ettei päästä sitä tahallaan, vaan että se osaa avata ovet.
Kuka sitä gepardiksi on muka luullut?
Hammaslahden servaali=Ruokolahden leijona 2022
Mikä teatteri tekee ensimmäisenä tästä näytelmän? Ihan hullu juttu, tulipa savannikissa kerralla tutuksi suomalaisille. Seuraavaksi omistajaa pyydetään varmaan BB:hen.
Hammaslahti on Pohjois-Karjalassa, Ruokolahti on Etelä-Karjalassa ja valitettavasti Viipuri on Venäjän Federaation Leningradin alueella.
Vierailija kirjoitti:
Gebardi se ei ole ollut missään vaiheessa.
Se, että se näyttää servaalilta, selvisi heti, kun kissaeläimiä tunteva henkilö kuvan näki.
Sen jälkeen selvisi eläimen tilannetta tuntevalta valvontaeläinlääkäriltä, että se on servaalin ja kissan risteytys.
Gepardi kirjoitetaan kovalle P:llä ainakin suomen kielessä.
Vierailija kirjoitti:
Joko sekin on servattu pystyyn?
Ainoastaan vain AP ja toivottavasti niin että osaa jatkossa pysyä poissa Vauvalta.
Ja se servaalikin saattoi olla servaalin ja kesykissan risteymä.