Menkat ei vain ala
Minulla aina ollut hyvin säännöllinen kuukautiskierto, viime kuukausina 24-25 päivää. Nyt on menossa kierron 28 päivä, ja kuukautiset eivät ole alkaneet. Ainoastaan tänään yksi tippa tummaa verta tamponissa. Erityisesti alaselässä munasarjojen kohdalla tuntuu lyhytkestoista ja vihlovaa kipua iltaisin. Alavatsa on jotenkin eri tavalla arka, kuin kuukautisissa. Yleensä minulla on todella kovat ja kokonaisvaltaiset kuukautiskivut sekä runsaat vuodot (niin runsaat että käytän Caprilonia).
Rinnat ovat todella kipeät, erityisesti iltaisin. Hämmentävää on se, että alavatsan ja -selän kipuilu alkoi jo noin viikko sitten ja jatkuu, vaikka yleensä vuodot ovat alkaneet siinä melko pian.
Ehkäisynä käytämme keskeytettyä yhdyntää. Tein eilen kaupan raskaustestin, ja se oli negatiivinen. Tekisitkö minuna uuden testin ja jos niin monenko päivän päästä se olisi luotettava, kokemuksesi perusteella?
Kommentit (2)
Käsitinkö väärin vai käytätkö oikeasti tamppoonia ennen kuukautisten alkamista? Tuostahan seuraa juuri kuvailemasi kaltaisia oireita sekä voi johtaa pahaankin tulehdukseen.
Tekisin uuden testin muutaman päivän päästä, luulen kyllä, että et ole raskaana. Jos jännität sitä, että menkat ei ala, silloin ne ei ala. Ja kantsii käyttää jotain varmempaa ehkäisyä, jos lapsi ei ole tavoite.