Miksi vain Lidilissä henkilökunta on asiakkaiden tiellä lavoineen
Missä välissä muissa kaupoissa lastataan tavarat hyllyihin, kun missään muualla en ole samalla tavalla joutunut kiertelemään kärryineni henkilökunnan jättämiä esteitä ja odottelemaan, että he suvaitsevat siirtyä lavoineen pois tieltä ollenkaan pahoittelematta tai edes asiakkaaseen katsomatta.
Veikkaan, että tämä vain kuuluu imagoon: jos pihinä käyt Lidlissä, henkilökunnan ei tarvitse kunnioittaa sinua. Tosin kassalla olen saanut ihan ystävällistä palvelua, kun joskus sinne asti ahtaiden, tukittujen käytävien välistä pääsen.
Kommentit (39)
Lidl-työntekijät ajaa asiakkaiden päälle niillä kärryillä! Ei edes anteeksipyyntöä. Äänestin jaloillani enkä enää asioi siellä!
Muutenkin osa myyjistä kykenemättömiä asiakaspalveluun, missä käytöstavat?
Kaupoissa on alettu hyllyttää aamuisin, kun asiakkaitakin on jo kaupassa. Ehkä väkeä ei ole niin paljon palkkalistoilla, että olisi varaa pitää heitä yön yli vaan tulevat aamutunteina ja jatkavat vielä kun kauppa on jo avautunut. Ei aamuisin yleensä mitään asiakasruuhkaa ole. Ja sama työntekijä jatkaa keskipäivälle saakka eikä lähde kotiin sitä ennen.
Ei se myytävä tavara siellä hyllyissä kasva niinkuin salaatit penkissä, hih :) Ainakin Lidlissä ja S-ryhmässä mennään useinkin kassalle avuksi ja ei sitä lavaa ehdi tyhjentää tai viedä varastoon. Työtehtävää voi joutua vaihtamaan 10 min välein ja hyllyn ja kassan välissä vielä joku haluaa apua tuotteen löytämisessä. Että jos lava on tiellä niin pyydät sen tuotteen minkä tarvit ja kiität kun myyjä ojentaa sen sinulle. Sopu sijaa antaa.
T: Kaupan täti jo 25 v
Vierailija kirjoitti:
Lidl-työntekijät ajaa asiakkaiden päälle niillä kärryillä! Ei edes anteeksipyyntöä. Äänestin jaloillani enkä enää asioi siellä!
Mitäs jäit alle? Väistä! Kyllä itse annan tilaa nimenomaan niille hyllyttäjille, koska heillä on paljon suurempi ja haastavampi kuorma kuin minun ostoskärryni.
Mikä Viha kampanja sinulla Lidi kohtaan on? Ihan Jokainen Itä-Helsinki kauppa K- Ketjujen kuin S-ketjujen kun hyllytys ja tavaroiden tuonti päivät myymälään on ne lavoilla tai häkissä.Pakasteet seisoi lavalla käytävässä esim. . Enemmän vie tilaa lastenvaunut tai kaksi henkilöä esteenä kauppojen käytävät kun jäävät juoruaman keskenään .Kummalakin ostoskäryt siinä esteenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meidän lähi-S-marketissa on myös jatkuvasti isoja lavoja tiellä. Miksei voi hyllyttää aikaisin aamulla? K-kaupassa ei ole esteitä.
Meillä hyllytetään Prismassa vuorokauden ympäri. Eniten vajausta hyllyihin kuitenkin tulee silloin kun on eniten asiakkaita ostamassa niitä tuotteita ja sitten pitää siellä ruuhkassa rynniä pumppukärryjen ja kuormalavojen kanssa että kaikille riittää tuotteita ja hyllyt on runsaat. Koska siitäkin tulee palautetta että hyllyissä on vajausta, no on kai sitä jos ei saa tulla missään välissä täyttämään!
Luulisin, että meidän Prismassa hyllytetään koko aukioloajan, 7-22. Mutta ilmeisesti siellä otetaan tavaraa vastaan kuudesta alkaen, joten hyllytys saattaa alkaa osittain jo kuudelta. Mutta en seiskalta sen auetessa yleensä vielä ole paljon lavoihin törmännyt, luultavasti leipäosastolta aloittavat. Yhdeksän-kymmenen aikaan aamulla siellä sitten on hyllyt edelleen melko tyhjinä, mutta lavoja siellä täällä sikin sokin ja kuorrutteena ikäihmiset, jotka kärryineen kokoontuvat turisemaan tuttaviensa kanssa. Iltapäivästä taas siellä on kymmenkunta keräilijää keräämässä verkkokauppaostoksia, ja hehän eivät väistä mitään eikä ketään vaan parkkeraavat ne jättikärrynsä ihan mihin tykkäävät. Iltaisin sinne taas ei kannata mennä, koska leipähyllyt on tyhjinä jo seiskan aikaan. Joten suosilla käyn 24h Cittarilla, jossa hyllytys tehdään öisin.
Mielestäni on täysin ok että niitä hyllyjä täytetään ihan milloin vaan, mutta se ei ole ok, että se vaikeuttaa asiakkaan ostamista. Lidlissä erityisesti olen törmännyt siihen, että henkilökunta käyttäytyy niinkuin asiakkaat olisi heidän tiellään ja asiakkaan pitään väistää. Se ei ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Niillä Lidlin naisilla on niin isot pyllyt ettei ne tiedä miten ne niillä kapeilla käytävillä kävelisi.
Isot pyllyt näyttää paremmilta. Minä nautin. Hyvää viihdykettä kun kävelee hyllyltä toiselle. Ei tarvitse sun norsunv*tun näköistä naamaa katsella.
Kyllä isoissa kaupoissa hyllytetään jatkuvasti. Luulisin että asiaan vaikuttaa myös työntekijöiden palkkakustannukset, kalliimpaahan se on jos pienissä kaupoissa hyllytetään yöllä kovemmalla liksalla, ja kuitenkin aukioloajoilla täytyy olla henkilökuntaa.
Jokaisessa kaupassa tehdään samaa. Käy sellaiseen aikaan, kun ei ole hyllytys menossa. Oma vikasi siis.
Prismassa missä itse olin juurikin tuota verkkokeräilyä tekemässä hyllytettiin ja kerättiin tilauksia yölläkin. Kaikki kuormat ei voi mitenkään tulla yötä vasten koska tila loppuu kesken eikä kaikkia saada todellakaan yöllä edes hyllyyn, aamuvuoro jatkaa sitten siitä mihin yövuorolaiset jäi. Esim. kylmäkuormat saattaa tulla vasta iltapäivällä, paha niitä on hyllyttää jos kuorma ei ole tullut. Muttajoo, itselläni meni hermo kun keräilijät/hyllyttäjät/asiakkaat pyörii vain toistensa tiellä, en enää jaksanut sitä säätämistä ja koko ajan piti miettiä minne ne keräilykärryt jättää..
Minä käyn lähes päivittäin LIDL:ssä ja koskaan ei ostosten tekoa ole hyllyttäjät haitanneet.
Vierailija kirjoitti:
Tilaa ap ruoat himaas niin ei tarvitse kompuroida halpakaupoissa ollenkaan.
Näin on. Mistä Ap luulee Lidlin edullisten hintojen johtuvan jollei siitä, että kulut ovat pienet? Hyllytys tehdään päivän työaikana, iltalisiä ei tarvitse maksaa. Jos ei ole kivaa halpamyymälässä, menköön muualle tai tilatkoon kotiin!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meidän S-marketissa joutuu väistelemään henkilökuntaa ja lavoja kun he täyttävät hyllyjä,ei kuitenkaan haittaa mua pätkääkään.
Saman ketjun kaupassa ikävä kuunnella myyjien supattamista jostakin työkaverista asiakkaan kuullen . Huomannut että yksi tietty on aloitteen tekijä eli ei taida olla mukava työkaveri .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jäit alle? Väistä! Kyllä itse annan tilaa nimenomaan niille hyllyttäjille, koska heillä on paljon suurempi ja haastavampi kuorma kuin minun ostoskärryni.
Väistin! Typerä työntekijä ylimielisenä tuli päälle kuin juna! Satutin polveni hyllyn reunaan, kun kiireellä väistin. Ei edes pahoittelua tullut.
t, viestin kirjoittaja
ps.
Katso kommentti nro 29 alta!
Pistin itsekin merkille tämän, että Lidlissä on viime aikoina alkanut olla hyllytystä jopa keskellä alkuiltaruuhkaa! Tosi ärsyttävää väistellä niitä lavoja, varsinkin kun ne on jätetty mm. sesonkituotteiden eteen! En yleensä pienestä pahastu, mutta viime käynti oli niin haastavaa, että teki mieli vaan lähteä ilman ostoksia muualle kauppaan.
Kyllä ainakin tietyissä K-kaupoissa on ollut lavoja ja laatikoita siellä käytävillä esteinä. Etenkin ahtaammassa kaupassa vaikuttaa heti jos siinä samassa välissä on jotain jota useampi asiakas on tutkimassa.
Meidän Prismassa on hyllyttäjiä läpi yö, ja aamuvuorolaiset ovat töissä klo 06-10.