Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein aikanaan ilmaista työharjoittelua firmassa ja firma möi työni eteenpäin 20000 markalla - oliko tämä laitonta?

Vierailija
15.09.2022 |

Ysärillä tuo siis tapahtui ja koodarin hommia tein.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/26 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se varmasti kivaa ollut mutta jos sinulla ei ollut rekisteröityä tekijänoikeutta, oli laillista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut. Olet työharjoitteluun mennessäsi kyllä saanut tuon tiedon, että sinun työpanoksesi omistaa firma.

Vierailija
4/26 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, ei ollut. 

Vierailija
5/26 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö todellakaan suomessa ole mitään lakia että palkkaa pitää maksaa jos tekee firmalle tuottavaa työtä?

Ainakin jenkeissä olen lukenut että näin on.

AP

Vierailija
6/26 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö todellakaan suomessa ole mitään lakia että palkkaa pitää maksaa jos tekee firmalle tuottavaa työtä?

AP

Olet joko koodariksi harvinaisen palikka ja vielä todennäköisemmin, et koodari ensinkään.

Vierailija
7/26 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannan jokaisen ruotsiksi kirjoitetun viestin, johon törmään. Palstan kirli on suomi ja sillä tavoittaa parhaiten kaikki palstalaiset.

Vierailija
8/26 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Kuule, jenkeissä palkattomat harjoittelut on ihan arkipäivää. Mutta olethan sinä saattanut lukea vaikka mitä. 

Vierailija
9/26 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Olet joko koodariksi harvinaisen palikka ja vielä todennäköisemmin, et koodari ensinkään.

Jaha, haista viddu vaan sullekin sit...

Vierailija
10/26 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole laitonta.

Myös kaikki työntekijöiden tekemät innovaatiot ja suunnitelmat, joista ja joilla yritys

tekee hyvät tulot, kuuluu työnantajalle.

Koska työntekijä on tehnyt sen työsuhteessa, se katsotaan työssä tapahtuneeksi tapahtuneeksi suunnitteluksi.

On varsin tavanomaista, että, harjottelijat tekevät vaativiakin töitä ja suunnitteluja harjoittelu aikanaan.

Esimerkiksi diplomi-insinöörit tekevät harjoittelussaan juuri sen diplomi työnsä, suunnittelemalla jonkun yrityksen tietyn prosessin uudelleen.

Niin, että se jatkossa säästää ja vähentää yrityksen kuluja huimasti.

Mutta se yrityshän on antanut harjoittelijalle sen paikan.

Että hän voi valmistua ammattiinsa.

Ilman diplomi työtä, ei yksikään

diplomi-insinööri yliopisto yliopistosta valmistu.

Samahan se on lähes joka alalla.

Näyttöjä on oltava, ennen kuin saa valmistumis paperit käteensä.

Vierailija
11/26 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Jaha, haista viddu vaan sullekin sit...

Eli olet palikka, etkä koodari laisinkaan.

Vierailija
12/26 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

20000 markkaa, joku 3 tuhatta euroa. Oikeat it-projektit maksaa ostajalle jostain 70 tuhannesta eurosta ylöspäin.

Vierailija
13/26 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Kuule, jenkeissä palkattomat harjoittelut on ihan arkipäivää. Mutta olethan sinä saattanut lukea vaikka mitä. 

Niin ovat, mutta niissä on tarkoitus vaiin oppia. Jos tekee oikeata työtä niin kyllä siellä on kuule ihan minimipalkka lainsäädännössä.

Vierailija
14/26 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20000 markkaa, joku 3 tuhatta euroa. Oikeat it-projektit maksaa ostajalle jostain 70 tuhannesta eurosta ylöspäin.

Tää saatta tulla sulle yllärinä mutta silloin laman jälkeen 10 tonnia kuussa oli kova palkka joilla nokian insinöörit kerskuivat.

Vierailija
15/26 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannan jokaisen ruotsiksi kirjoitetun viestin, johon törmään. Palstan kirli on suomi ja sillä tavoittaa parhaiten kaikki palstalaiset.

Kiitti vaan jos saat munkin ketjun häviämään vaikkei tuo ole minun syy.

Vierailija
16/26 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 95:

Elintarvikemyyjä ansaitsee 6 500 ja myymälän kassanhoitaja 6 300 markkaa kuussa. Farmaseutin palkka on 9 500 ja vakuutuslaitoksen atk-suunnittelijan 12 500 markkaa. Peruskoulun luokanopettaja ansaitsee 11 500 ja terveyskeskuslääkäri 20 900 markkaa. Kodinhoitajan kuukausiansio on 7 600 ja julkisen sektorin siivoojan 6 900 markkaa.

Vierailija
17/26 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, harjoittelijan oli tehtävä se harjoittelu, jotta valmistuu ammattiinsa.

Harjoittelija itsehän oppi myös uusia asioita työhönsä ja ammattiinsa.

Koska työnantaja tarjosi hänelle tilat ja koneet ja pohjan, jossa harjoitella tulevaa työtään.

Ja vielä maksoi palkkaakin.

Joillakin aloilla, harjoittelijat eivät saa palkkaa ollenkaan.

Vierailija
18/26 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä avausta ilmiantanut vaan yksittäisen viestin, kuten huomaat, se hävisi jo.

Vierailija
19/26 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, harjoittelijan oli tehtävä se harjoittelu, jotta valmistuu ammattiinsa.

Harjoittelija itsehän oppi myös uusia asioita työhönsä ja ammattiinsa.

Koska työnantaja tarjosi hänelle tilat ja koneet ja pohjan, jossa harjoitella tulevaa työtään.

Ja vielä maksoi palkkaakin.

Joillakin aloilla, harjoittelijat eivät saa palkkaa ollenkaan.

Tuo ei ollut mihinkään kouluun liittyvä juttu. Kunhan halusin päästä alalle.

Tietokone oli oma. Työtilan tarjosivat ja pari kirjaa. Sanoivat myös että palkkaisivat minut harjoittelun jälkeen. Todellinen paskadiili se oli. Mitään perehdyttämistä ei edes pahemmin ollut.

Vierailija
20/26 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä avausta ilmiantanut vaan yksittäisen viestin, kuten huomaat, se hävisi jo.

No oho, kylläpäs omaat maagiset voimat. Kun minä ilmiannan niin mode ei tee yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi