Oletko joskus ollut 4 vk yhtäjaksoisesti kesälomalla?
Minä en. Ammatti kirjanpitäjä, ikää 58 v. Koskaan ei ole voinut pitää yhtäjaksoisesti 4 vk lomaa yli 25 vuoteen. Ja jep. Netto noin 2000 eur/kk.
Kommentit (27)
Koskaan vai yli 25 vuoteen? Ne ovat kaksi eri asiaa.
Itse olen 66 (ja yhä työelämässä). Minulla on tähän mennessä ollut yksi neljän viikon yhtenäinen loma. Se ei mitenkään haittaa; minusta on aina ollut mukava pitää lomaa pätkissä.
Melkein joka kesä. Lapsena kesät oli vapaana , opiskellessa pidin kesät vapaana, yhtenä kesänä olin työkokeilussa reilun kuukauden. Nyt olen opettaja, ja kesät on lomaa.
3 vkoa on maksimi putkeen. Parissa paikassa ei ollut mahdollistakaan pitää enempää putkeen, nykyään olisi, mutta pilkon mieluummin. Tänä vuonna pidin lomat 2+1+1 mallilla.
Melkein aina. Joskus muinoin nuoruudessa monitoimisihteerinä työskennellessäni oli pakko pitää osissa loma, kun laskin palkat ja tein alustavan kirjanpidon.
Olen, viimeksi kahdeksannen ja yhdeksännen luokan välisen kesän.
N39
Melkein koko työssäolon aikana olen saanut pitää 4 viikkoa kesälomaa.
Poikkeuksena vuosi, jolloin vaihdoin työpaikkaa ja ne vuodet, jolloin opiskelin työn ohessa ja otin lomaa pitkin vuotta pienissä pätkissä jotta sain koulun kursseja käytyä.
Eiköhän kaikki ole edes joskus ollut neljä viikkoa lomalla, esim peruskoulun kesälomalla.
Nykyisessä työssä ei ole vaihtoehtoa muulle kuin neljän viikon lomille, koska paikka laitetaan kiinni heinäkuuksi.
Kerran oltiin koko perhe 5 viikkoa USA:ssa.
5 vkoa yksityisellä, keväällä jäi pitämättä talviloma työkiireiden vuoksi, vähiten sen pitämisestä on haittaa firmalle kun sen pitää kesäloman (4vkoa) yhteydessä.
Olen vähintään sen 4 viikkoa yhtäjaksoisesti. Yleensä 6 viikkoa, kun vaihdan lomarahat vapaaseen.
Joka kesä enemmän kuin tuplasti sen.
Olin tänä kesänä 5 viikkoa putkeen lomalla. Aina ollut viimeiset 30 vuotta joko 4 tai 5 viikkoa putkeen. Meillä ei saa pitää pätkissä lomaa koska joka lomalle tarvitaan sijainen.
En ole koskaan ollut, noin lyhyellä lomalla.
Kerran.
Ei ollut mun juttu. Mukavampi pätkiä minilomia pitkin vuotta, toki kesällä se 2vk yhtäjaksoisesti.
Ei yleensä: (ent.) työkaverin kanssa sovittiin, et jompikumpi "päivystää", jos jotain sattuu eli lomat "ristiin". Projektin loppupuolella otettiin sit molemmat se 4vk. yhtäaikaa: "come hell or high tide" :)))
Teknisesti ottaen koko työuran ajan pois lukien työpaikanvaihdokset. Viimeiset viisi vuotta on täytynyt tietyt rutiinit hoitaa lomallakin, koska kukaan muu ei niitä osaa tai ei ole oikeuksia niihin järjestelmiin, jotka ovat vastuullani.
M56